آیا وام مستاجران ضامن می خواهد؟-راهبرد معاصر

آیا وام مستاجران ضامن می خواهد؟

مهلت ثبت نام برای دریافت وام ودیعه مسکن طبق مصوبه ستاد ملی کرونا از خرداد ماه تا پایان شهریور ماه می‌باشد. متقاضیان یابد برای ثبت نام وام ودیعه مسکن به سامانه جامع اقدام ملی مسکن مراجعه کنند. اما آیا وام مستاجران ضامن می خواده و در صورت لزوم شرایط ضامن وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ چیست؟
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 10
کد خبر: ۹۸۲۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، با گسترش و شیوع بیماری کرونا از طرف وزارت راه و شهرسازی طرح تسهییلات کمک ودیعه برای کمک به مستاجرین در پرداخت هزینه های مربوط به اجاره مسکن ایجاد شد. متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت سامانه جامع اقدام ملی مسکن برای دریافت وام مستاجران ثبت نام کنند. متقاضیان تسهیلات وام مستاجران  باید  شرایطی را دارا باشند تا بتوانند این وام را دریافت کنند و لازم به ذکر است که در مهلت مقرر  و به صورت غیر حضوری باید  برای ثبت نام و دریافت وام ودیعه مسکن اقدام کنند. سامانه جامع اقدام مسکن ملی  که طی یک ماه گذشته از دسترس خارج شده بود از روز شانزدهم مرداد ماه به روز رسانی شد. ثبت نام وام دیعه مسکن طبق مصوبه ستاد ملی کرونا تا پایان شهریور ماه تمدید شده است . اما شرایط ضامن وام ودیعه مسکن سال 1400 چیست؟

 

 

مبلغ وام ودیعه مسکن 1400

 

مبلغ این وام برای ساکنان تهران ۷۰ میلیون تومان، کلانشهر‌ها ۴۰ میلیون تومان و سایر شهر‌ها ۲۵ میلیون تومان است.

متقاضیان باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند، کد رهگیری داشته باشند و‌ی تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامن‌ها اقدام کنند.

 

شرایط ضامن وام ودیعه مسکن 1400


در سامانه ثبت‌نامی شرایط ضامن گفته نشده، اپراتور این سامانه در پاسخ به این سوال تجارت‌نیوز نوشت: «شرایط هر بانکی متفاوت است. بعد از حائز شرایط شدن و قبل از انتخاب بانک از بانک مربوطه شرایط رو پیگیری کنید بعد انتخاب کنید»

شرایط ضامن وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰در برخی از بانک‌های برای وام ۷۰ میلیون تومانی ساکنان تهران به شرح زیر است:

بانک تجارت

شرایطی که بانک‌های دولتی برای تسهیلات ودیعه مسکن می‌گویند کمی عجیب به نظر می‌رسد. اپراتور بانک تجارت می‌گوید: «اگر خودتان کارمند دولتی هستید و نامه کسر از حقوق دارید، باید دو ضامن کسر از حقوق دیگر نیز بیاورید. همچنین برای دریافت این وام به ۱۲۰ میلیون سفته نیاز هست که ضامن‌ها باید پشت این سفته‌ها را امضا کنند.»

بانک ملی
شرایط بانک ملی کمی آسان‌تر است، اپراتور می‌گوید که این وام به دو ضامن کسر از حقوق نیاز دارد. اما می‌شود یکی از ضامن‌ها کارمند نباشد. بلکه یک کسبه با اعتبار باشد که از مشتریان بانک ملی است.

او در خصوص سفته می‌گوید: «سفته جزو حکم پرداخت این وام است، اما اگر شرایط ضامن‌ها خوب باشد، یعنی کسی که حقوق می‌گیرد حقوقش بالا باشد یا کسبه معتبر جزو مشتریان خوب بانک باشد می‌توان سفته حذف کرد.»

بانک پارسیان

شرایط ضامن وام ودیعه مسکن در بانک پارسیان به شرایط بانک ملی نزدیک است. برای دریافت این وام از بانک پارسیان نیاز هست که متقاضی دو ضامن با نامه کسر از حقوق به بانک معرفی کند.
اپراتور بانک پارسیان تاکید می‌کند که برای این وام قانون این است که متقاضی سفته به بانک ارائه دهد.

به نظر می‌رسد شرایط ضامن وام ودیعه مسکن از سوی بانک مرکزی و وزارت راه‌وشهرسازی اعلام نشده، اما بر اساس آئین‌نامه‌های داخلی به ازای مبالغ هر ۲۰ میلیون تومان یک ضامن رسمی می‌خواهند.

با این حساب احتمالا وام ۷۰ میلیونی در تهران سه ضامن، وام ۴۰ میلیونی دو ضامن و وام ۲۵ میلیونی یک ضامن لازم داشته باشد.




نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400

 

برای دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ لازم است که شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن را داشته و در مرحله بعد، مراحل ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه با آدرس tem.mrud.ir را پشت سر بگذارید. مهلت ثبت نام برای دریافت وام اجاره خانه از ۲۶ خرداد تا پایان شهریور است که در زیر راهنمای نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ را برای شما قرار داده ایم.

۱ در مرورگر خود نشانی tem.mrud.ir را تایپ کنید و سپس در صفحه اصلی سایت، از گزینه‌های سفید رنگ بالا، ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه را انتخاب کنید.


۲ در مرحله بعدی، قوانین سایت به شما نشان داده می‌شود. آن را به دقت مطالعه کنید و سپس بر روی " متن بالا را مطالعه کردم و می‌پذیرم " بزنید.



۳ سپس کد ملی، شماره موبایل و کد امنیتی را در کادر مخصوص به آن بنویسید و مرحله بعد را بزنید.


۴ مشخصات خود را در قسمت‌های مشخص شده تایپ کنید و پس از اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده، دکمه مرحله بعد را بزنید.


۵ در صفحه جدید می‌توانید با زدن علامت به علاوه سبز، افراد تحت تکفل خود را اضافه کنید.


۶ سپس، برای تایید شماره تلفن همراه شما، یک کد به شما ارسال می‌شود که باید آن را در کادر مخصوص وارد کرده، عبارت امنیتی را تایپ کرده و مرحله بعد را بزنید.


۷ پیام زیر حاکی از آن است که مراحل ثبت نام شما موفقیت آمیز طی شده است.


بهتر است برای ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ از نسخه به روز رسانی شده مرورگر موزیلا فایر فاکس استفاده کنید و پیشنهاد می‌شود به هیچ وجه گزینه برگشت را نزنید. ذکر این نکته ضروری است که لازم است مستاجرین، برای ثبت اطلاعات مسکن در سایت یکتا و دریافت کد یکتا اقدام کنند. راهنمای نحوه دریافت کد مذکور در مقاله زیر بیان شده است، جهت اطلاع از آن، مقاله زیر را مطالعه کنید.

سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400




سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ یا سامانه اقدام جامع مسکن ملی با نشانی tem.mrud.ir، این امکان را برای اجاره نشین‌ها فراهم می‌کند که با مراجعه به این سامانه، درخواست خود را برای دریافت وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۰ ثبت کنند. تمامی مراحل دریافت این وام به صورت غیر حضوری و الکترونیک و از طریق این سامانه انجام می‌شود.


سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن، علاوه بر ثبت نام برای دریافت وام اجاره خانه، امکانات دیگری نیز ارائه می‌دهد که این امکانات عبارتند از ثبت نام مسکن ملی، مشاهده و پیگیری وام ودیعه مسکن و اخبار و اطلاع رسانی‌های مربوط به این تسهیلات. شما می‌توانید با مراجعه به آدرس tem.mrud.ir از این امکانات بهره‌مند شوید.

 

مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400



مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن از ۲۶ خرداد تا ۳۱ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ می‌باشد. میزان وام اجاره مسکن، در تهران ۷۰ میلیون، در کلان شهر‌ها، ۴۰ میلیون و در سایر شهرستان‌ها ۲۵ میلیون تومان است که اقساط آن‌ها به ترتیب، یک میلیون و ششصد، یک میلیون و سیصد و هفتصد و چهل هزار تومان می‌باشد. لازم به ذکر است که ثبت نام در سامانه مذکور مانند ثبت نام در سامانه ایران املاک، اختیاری می‌باشد.



شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400



افرادی که در خانه‌های استیجاری سکونت دارند، لازم است ابتدا مراحل ثبت نام مستاجران در سامانه املاک را پشت سر بگذارند سپس در صورتی که متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ باشند، باید شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند که راهنمای آن را در زیر برای شما آن‌ها را بیان کرده ایم:

۱ درخواست کننده باید یا متاهل باشد یا سرپرست خانوار باشد

۲ درخواست کننده وام باید اجاره نامه رسمی داشته باشد یا اجاره نامه او در سامانه املاک و اسکان ثبت شده باشد و سپس کد رهگیری املاک دریافت کرده باشد.

۳ قرارداد اجاره درخواست کننده وام باید برای ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰ باشد

۴ پس از این که درخواست کننده وام، به شعبه بانک برای دریافت وام معرفی شد، باید مدارک خود و ضامنین خود را ظرف دو هفته تکمیل کند، در غیر این صورت درخواست او رد می‌شود.

در صورتی که از داشتن شرایط بالا اطمینان حاصل کردید می‌توانید برای ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ اقدام کنید. همچنین ذکر این نکته ضروری است که مستاجرین نیز لازم است در سامانه ثبت املاک ثبت نام کنند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
0
0
تواین دوره زمونه کی مباد ضمانت مبکنه به هرکی بگی مبگه نه نخواستبم ریدید
بیک
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
0
0
شماکه نمیخواین وام بدین چرا مردمو سرکار میزارین از یک، طرف صاحب خانه ازطرف دیگه بانک‌ها مستاجر از کچا ضامن کارمند وازکجا ماهی یک میلیون قست بده نفستون از چای گرم میاد ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
0
0
ضامن از کجا بیارن الان مردم یکی یه زور پیدا میکنن
تحلیل های برگزیده