آخبار جدید از امکان انتقال نیازمندی‌های موکب‌داران از مرزهای زمینی به عراق-راهبرد معاصر
علاءالدین رفیع‌زاده رئیس سازمان اداری و استخدامی شد سردار سلامی: سپاه بایستی در هوش مصنوعی پیشگام باشد برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟

آخبار جدید از امکان انتقال نیازمندی‌های موکب‌داران از مرزهای زمینی به عراق

در دیدار رئیس ستاد مرکزی اربعین کشورمان با نخست‌وزیر عراق ۸ محور مهم مرتبط با مراسم اربعین مورد پیگیری و تأکید قرار گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 14
کد خبر: ۱۰۲۰۹۵

به گزارش راهبرد معاصر؛  در دیدار حسین ذوالفقاری معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین جمهوری اسلامی ایران با نخست‌وزیر عراق که در جریان سفر الکاظمی به تهران روی داد، موضوعات مهم مرتبط با مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) مورد تبادل نظر طرفین و پیگیری از سوی طرف ایرانی، قرار گرفت.

 

ذوالفقاری در این دیدار، امکان صدور مجوز برای انتقال نیازمندی‌های موکب‌داران ایرانی از طریق مرزهای زمینی، امکان کاپوتاژ خودروهای امداد و نجات هلال احمر و حذف تست PCR در زمان صدور روادید و جایگزینی آن با ارائه تست منفی PCR به‌هنگام ورود به فرودگاه‌های ایران برای سفر به عراق را مورد تأکید و پیگیری قرار داد.

 

قطعی و نهایی کردن سهمیه زائرین ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین و راه‌های کاهش هزینه سفر، از دیگر محورهای مورد تأکید در این دیدار بود که مورد توجه قرار گرفت.

 

ذوالفقاری در این دیدار، با اشاره به اهمیت زائدالوصف هماهنگی طرفین در اجرای مقررات بهداشتی، تعیین و اعلام پروتکل‌های بهداشتی مشترک بین دو کشور را خواستار شد.

 

رئیس ستاد مرکزی اربعین جمهوری اسلامی ایران در دیدار با نخست‌وزیر عراق، هم‌چنین همکاری بیشتر طرف عراقی برای فعالیت شرکت‌های هواپیمائی ایرانی در ایام اربعین را مطرح و پیگیری کرد.

 

در این دیدار، نهایتاً مقرر گردید نمایندگان ستاد مرکزی اربعین با دفتر نخست‌وزیری عراق، ظرف 24 ساعت آینده همه موارد را مشخص و پس از هماهنگی، اجرایی نمایند./تسنیم

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده