زلزله ۵.۷ ریشتری خوزستان و چهارمحال بختیاری/ رئیس جمهور پیگیر وضعیت مناطق زلزله زده شد/ اعلام خسارت در ۲۰ روستا + تصاویر و فیلم-راهبرد معاصر

زلزله ۵.۷ ریشتری خوزستان و چهارمحال بختیاری/ رئیس جمهور پیگیر وضعیت مناطق زلزله زده شد/ اعلام خسارت در ۲۰ روستا + تصاویر و فیلم

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر به مرکزیت چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری، باعث لرزیدن چند شهر استان خوزستان شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 04
کد خبر: ۱۰۴۳۷۴

به گزارش راهبرد معاصر، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر ساعت ۶:۹ صبح امروز دوشنبه دواز هم مهرماه حوالی چلگرد واقع در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری را لرزاند.

مختصات این زمین‌لرزه در طول جغرافیایی ۴۹.۷۸، عرض جغرافیایی ۳۲.۴ و عمق ۱۰ کیلومتری زمین به ثبت رسیده است.

این زمین‌لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد (چهارمحال وبختیاری)، ۳۷ کیلومتری قلعه خواجه (خوزستان) و ۶۳ کیلومتری ایذه (خوزستان) رخ داده است.

 


آماده باش ۳ استان و اعزام ۵ تیم ارزیاب هلال‌احمر

مهدی، ولی پور، رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر به پانا گفت: به استان‌های معین اصفهان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد اعلام آماده باش شده است.

زلزله ۵.۷ ریشتری خوزستان و چهارمحال بختیاری را لرزاند/ اعلام خسارت در ۲۰ روستا+ تصاویر و فیلم

 

زلزله ۵.۷ ریشتری خوزستان و چهارمحال بختیاری را لرزاند/ اعلام خسارت در ۲۰ روستا+ تصاویر و فیلم

 


۲ نفر مصدوم شدند

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر با بیان اینکه تاکنون ٧ تیم ارزیاب از استان‌های خوزستان و چهارمحال بختیاری به کانون زلزله در چلگرد اعزام شده‌اند. همچنین مصدومیت دو نفر در روستای گراب از استان چهار محال و بختیاری گزارش شده که مصدومین به درمانگاه چمن گلی انتقال یافته‌اند.

وی افزود: یک تیم امدادهوایی در اهواز هم برای اعزام در صورت نیاز آماده باش است.

ولی پور گفت: با توجه به گزارش مرکز EOC استان خوزستان مبنی بر کوهستانی بودن مناطق تاراز و دره شو، کوه هم در این منطقه ریزش کرده است.

اعلام خسارت در ۲۰ روستا

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر همچنین گفت: تاکنون در ۲۰ روستا اعلام خسارت شده است. هنوز از تلفات زلزله گزارشی دریافت نشده است و منتظر گزارش‌های تکمیلی تیم‌های ارزیاب هلال احمر هستیم.

زلزله ۵.۷ ریشتری خوزستان و چهارمحال بختیاری را لرزاند/ اعلام خسارت در ۲۰ روستا+ تصاویر و فیلم

 

زلزله ۵.۷ ریشتری خوزستان و چهارمحال بختیاری را لرزاند/ اعلام خسارت در ۲۰ روستا+ تصاویر و فیلم

 

زمین لرزه خوزستان را در حالت آماده باش قرار داد

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان از اعلام آماده باش به تمامی فرمانداری‌ها و دستگاه‌های امدادی سراسر خوزستان خبرداد.


 شهاب صدیقی مدیر کل مدیریت بحران خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صبح امروز زمین لرزه به بزرگی ۵.۷ ریشتر میان قلعه خواجه در اندیکا خوزستان و چهلگرد در استان کهگیوله و بویر احمد به وقوع پیوسته است.

وی افزود: بدین منظور به تمام فرمانداری‌ها و دستگاه‌های امدادی و عملیاتی سراسر استان به منظور پیشگیری از هر حادثه احتمالی اعلام آماده باش شد.

صدیقی گفت: گروه‌های ارزیاب نیز به نقاط مختلف برای بررسی هر گونه خسارت وارده اعزام شدند

 

احتمال ریزش کوه در زلزله چلگرد

قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت:در منطقه وقوع زلزله کوهستانی است و احتمال وقوع ریزش کوه وجود دارد.

او ادامه داد:چهار استان اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و خوزستان در آماده باش هستند.

مقدم افزود:می دهیم حدود ۲۰ روستای استان خوزستان خسارت دیده باشند. روستا‌های نزدیک محل مرکز زلزله حتما دیوار‌ها ترک خورده اند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد:تیم‌های ارزیاب از خوزستان و ۷ تیم از کهگیلویه و بویر احمد به محل اعزام شدند و امداد هوایی نیز در محل مستقر شده است تا میزان خسارت را ارزیابی کنند.

 

زلزله ۵.۷ ریشتری خوزستان و چهارمحال بختیاری را لرزاند/ اعلام خسارت در ۲۰ روستا+ تصاویر و فیلم


ریزش کوه در محور اصلی بازفت به اندیکا

به دنبال وقوع زلزله در شهرستان کوهرنگ، کوه در محور اصلی بازفت به اندیکا ریزش کرد.

رحم خدا غیبی مدیر راهداری بازفت از رانندگان خواست تا پاکسازی کامل با احتیاط رانندگی کنند.

 

زلزله ۵.۷ ریشتری خوزستان و چهارمحال بختیاری را لرزاند/ اعلام خسارت در ۲۰ روستا+ تصاویر و فیلم

 

قطعی برق در چلگرد وجود ندارد

مجید فرحزاد- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری، در گفتگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت شبکه برق چلگرد، اظهار کرد: شهر چلگرد مشکل خاصی ندارد و مدت قطعی برق پنج دقیقه بوده است که مجددا وصل شد.

وی افزود: بحران در منطقه بازفت بوده که خوشبختانه در حال حاضر مشکل قطعی برق وجود ندارد، اما اکیپ‌هایی به آن محل اعزام شدند تا تحلیلی از وضعیت شبکه برق داشته باشند که هم‌اکنون هیچ خاموشی در منطقه وجود ندارد.

 

اعزام سه تیم ارزیاب شرکت آبفا به مناطق مختلف شهرستان کوهرنگ

فرشاد متقی- مدیر روابط عمومی شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در بررسی‌های اولیه صورت گرفته از تاسیسات آب و فاضلاب شهرستان کوهرنگ، تخریب ساختمان‌ها و ترک برداشتن ابنیه گزارش شده که ساختمان ایستگاه کلرزنی شهر چلگرد و دیوار‌های دو ساختمان اداری ترک برداشته است، همچنین تاسیسات مجتمع دشت زرین و ایستگاه‌های پمپاژ نصیرآباد، صالح‌آباد و ... با مشکل مواجه شده است.

وی گفت: معمولا در زلزله‌های با ریشتر بالا سطح آب چشمه‌ها بالا می‌رود و با توجه به لرزش‌هایی که اتفاق افتاده سه تیم ارزیاب تشکیل و برای انجام بررسی‌های دقیق از خسارات احتمالی تاسیسات، شبکه‌ها و چشمه‌های آب به مناطق مختلف شهرستان کوهرنگ اعزام شدند.

 

 

رئیس‌جمهور پیگیر وضعیت مناطق زلزله‌زده چهارمحال و بختیاری شد

 

آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور کشور در تماس تلفنی با استاندار پیگیر وضعیت شهرستان‌های زلزله‌زده این استان شد.

اقبال عباسی در این خصوص گفت: این منطقه صعب‌العبور و کوهستانی است و روستا‌ها نیز پراکنده هستند، بنابراین ارزیابی وضعیت تا حدودی زمانبر است، قطعا خساراتی با توجه به شدید بودن زلزله به مناطق مسکونی و تاسیسات وارد شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: مردم شهرستان کوهرنگ نگران وضعیت نباشند، تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و خسارت‌های احتمالی جبران خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا کنون گزارشی مبنی بر تلفات جانی ناشی از این حادثه گزارش نشده است.


ارسال نظر
تحلیل های برگزیده