اخبار جدید مجلسی از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان+ جزئیات-راهبرد معاصر

اخبار جدید مجلسی از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان+ جزئیات

تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر اینکه نظام هماهنگ پرداخت باید برای تمامی نیرو‌های دولتی و خصولتی اجرایی شود، گفت: نظارت ما نشان داده بیشترین رانت و حقوق‌های نجومی در شرکت‌ها دولتی وجود دارد و طرح‌های از قبیل همسان سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان راهگشا نیست.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 09
کد خبر: ۱۰۸۹۲۴
تعداد نظرات: ۴ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، احمدحسین فلاحی اظهار کرد: یکی از مشکلات کشورمان نبود عدالت در نظام پرداخت حقوق است، باید یک بار برای همیشه، نسبت به موضوع نظام پرداخت حقوق تصمیمی قاطع گرفت تا بی عدالتی در این حوزه در میان حقوق بگیران از دستگاه‌های دولتی از بین برود.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام پرداخت هماهنگ حقوق باید در بخش دولتی و خصولتی پیاده سازی شود، افزود: امروز شاهدیم که عمده حقوق‌های نجومی و بیشترین رانت‌ها در شرکت‌های دولتی دیده می‌شود و هیچ گونه نظارت درستی نیز در این حوزه وجود ندارد.

 

طرح‌های از قبیل همسان سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان راهگشا نیست
وی با یادآوری اینکه تجربه نشان داده است که طرح‌هایی از قبیل همسان سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان نمی‌تواند در این راستا راهگشا باشد، ادامه داد: بنابراین باید با یک طرح جدید، اقدامی کرد تا همه نیرو‌ها اعم از رسمی، قراردادی و شرکتی که یک وظیفه را انجام می‌دهند از حقوقی مساوی برابر باشند.

 

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: زیبنده نظام اسلامی نیست که یک نیروی شرکتی یا قراردادی در یک اتاق که از صبح زود تا عصر تلاش می‌کند حدود ۳ میلیون تومان و نیروی دیگری در همان اتاق رسمی باشد و حتی بعضا با راندمان کمتر ۵ برابر فرد شرکتی حقوق دریافت کند.

 

فلاحی با تأکید بر اینکه با طرح‌ها و قوانین همسان سازی حقوق مشکل بی عدالتی حل نخواهد شد، گفت: مشکل اساسی ما در کشور نظام هماهنگ پرداخت است که در دولت‌های مختلف وعده داده شد، ولی عمل نشد.

 

وی با بیان اینکه ضرورت دارد یک تحول اساسی در این حوزه تجربه کنیم، ادامه داد: در این راستا نظام هماهنگ پرداخت باید به صورت یک دستور از بالا به پایین اجرایی شود. امروز جامعه تحمل بی عدالتی را ندارد اگر همه در یک ردیف باهم و در کنار هم باشند، مردم تحمل می‌‎کنند، ولی بی عدالتی را کسی برنمی‌تابد.

 

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: راه حل تمامی گرفتاری‌های موجود در سیستم دولتی و خصولتی نظام هماهنگ پرداخت است؛ با توجه به اینکه دولت‌ها انگیزه‌ای برای پیاده سازی این نظام هماهنگ نداشتند، امیدواریم این مسئله با تأکید رهبر معظم انقلاب و امر ایشان به دستگاه‌ها به سوی اجرا پیش رود.

 

فلاحی یادآور شد: عمده حقوق بگیران در کشور، افراد کم درآمد و متوسط هستند و قطعا با اجرای نظام هماهنگ پرداخت حقوق مافیای حداقلی که از بیت المال ارتزاق می‌کند، مقامت خواهد کرد، ولی باید بر اساس فلسفه نظام انقلاب اسلامی این اقدام عادلانه را پیاده سازی کرد، ولی این افرادی که قصد طغیان خواهند داشت در اقلیت هستند و مردم در برابر آن‌ها ایستادگی خواهد کرد./ خانه‌ملت

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
0
الان چندن سال میخولن اقدام کنن بزارید از خپاب بیدارشن بعدا
ناشناس
United States of America
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
0
تومملکتی که شتربابارش بلعیده میشه چطورتوقع داریم که حقوق بازنشستگان درست بشه حقیقت این دیگه دزدی نیست بلکه غارت سیستماتیک مملکت است اصلا کسی بفکر رفاهیات وحق وحقوق ملت نیست چون هرکسی برای خودش تز میده خدا خودش کمک کنه بحث وصحبت زیاده اما ازوقت وحوصله خارج هستش متشکرم
غ کیان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
0
به خدا شرم دارد لطفا همسان ساری را قبل از فوتمان انجام دهید و بگذارید که این چند سال باقیمانده عمر را مانند ادم هامعمولی زندگی کنیم با این چس مثقال حقوق و تورم انچنانی دیگر از زندگی به این نکبتی خسته شدم یا بکشید و یا شفا بدهید بترسید از خشم مردم با شما مسئولن تامین اجتماعی هستم مردم انقلاب شان را دوست دارند مردم را ضد انقلاب نکنید ما تا پای چان به انقلاب مان عشق می ورزیم ضد انقلاب شمایید درود بررهبر و سلام بر شهدا و سلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
0
0
نیروی شرکتی از کجا آمدند چرا منه بازنشسته پسر فوق لیسانس وبا معلومات را نمیتوانم در ادارات شرکتی کنم آقای نماینده مجلس با سفارش امثال شماها شرکتی شدند امروز حقوقی برابر را برایش خواستارید و فردا هم در مجلس استخدامش را در خواست و تصویب میکنید چون این دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان نیست که هزاران دلیل برای عدم تصویبش ارائه میدهید خداوند جواب اینهمه بی عدالتی را خواهد داد
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار