استاندار ایلام: تردد از مرز مهران به ۲ میلیون نفر رسید وزیر کشور: دولت مصمم است اختیارات لازم را به استانداران تفویض کند پزشکیان: کریدور زنگزور آن چیزی نیست که در خبر‌ها بزرگنمایی شده؛ خواسته‌های ایران رعایت شده است مهاجرانی: حذف ۴ صفر از پول ملی به تصویب دولت رسید/پول اصلی، واحد بزرگتر «تومان» و واحد خُردتر «ِقران» خواهد بود تمدید حکم «علی احمدی» توسط دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام باقری کنی: ایران در جنگ ۱۲ روزه به بازدارندگی فعال دست یافت/ جمهوری اسلامی براحتی از موضوع زنگه‌زور نمی‌گذرد پیام امیر سرلشکر حاتمی به علی لاریجانی ابلاغ آخرین تقسیمات کشوری به استانداران جلسه سران قوا برگزار شد ولایتی: ایران مانع ایجاد کریدور آمریکایی در قفقاز می‌شود/خلع‌سلاح حزب‌الله؛ خوابی است که تعبیر نخواهد شد پزشکیان: بودجه طوری تدوین شود که محرومین بیشتر در توجه باشند انتقاد پزشکیان از پرداخت بی‌ضابطه ردیف‌های دستمزدی به مدیران ناکارآمد برآورد اولیه خسارات ناشی از جنگ ۱۲ روزه؛ ۹۰ درصد از آسیب‌ها مربوط به شهر تهران است سپاه پاسداران: آماده پاسخ پشیمان‌کننده به هرگونه تهدید و تعرض آمریکا و اسرائیل هستیم کشف بزرگ‌ترین محموله سلاح آمریکایی در شرق ایران/ دست موساد قطع شد

واکنش مجلس به افزایش قیمت بلیت هواپیما

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بایستی نظارت سازمان هواپیمایی بر ایرلاین‌ها بیشتر شده و به سمت واردات هواپیما از سوی شرکت‌های بزرگ هواپیمایی باشیم نه اینکه شرکت‌های کوچک رأساً اقدام به واردات هواپیما کنند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۱۸ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 08
کد خبر: ۱۱۶۸۷۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره گرانی بلیت هواپیما و انتقادات مردم نسبت به این موضوع اظهار داشت: کمیسیون عمران مجلس هم نسبت به گرانی بلیت هواپیما منتقد است؛ البته بخشی از این گرانی به عدم نظارت دولت بازمی‌گردد.

 

وی افزود: کمیسیون عمران پیش از این با دولت توافق کرده بود برای هر یک ساعت پرواز 600 هزار تومان نرخ بلیت در نظر گرفته شود اما متأسفانه هیچ‌گونه نظارتی بر این قیمت‌ها وجود ندارد و امیدوارم وزیر جدید راه و شهرسازی نظارت‌های خود را در این موضوع بیشتر کند.

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره ورود هواپیماهای جدید به ناوگان جدید عنوان کرد: با توجه به روی کارآمدن دولت سیزدهم و رفع خیلی از مشکلات و همچنین تسهیل برخی روابط اقتصادی و تجاری با دیگر کشورها ورود هواپیمای جدید بسیار محتمل است.

 

رضایی کوچی گفت: بایستی نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر ایرلاین‌ها بیشتر شده و به سمت واردات هواپیما از سوی شرکت‌های بزرگ هواپیمایی باشیم نه اینکه شرکت‌های کوچک و خصوصی رأساً اقدام به واردات هواپیما کنند که در صورت هر مشکلی همان چند فروند هواپیمای این شرکت‌ها نیز زمین‌گیر شود.

 

وی تأکید کرد: بایستی 3 تا 4 ایرلاین بزرگ در کشور داشته باشیم تا بتوانیم آنها را تقویت کرده و حمایت و پشتیبانی‌های لازم را از آنها داشته و بر اقدام آنها نظارت کنیم ولی اگر تعداد ایرلاین‌ها بیشتر شود هم نظارت‌ها کمتر شده و هم خدمات‌دهی به مردم کاهش می‌یابد. همچنین احتمال افزایش تأخیر در پروازها هم بیشتر خواهد شد.

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: نباید هر کسی از راه رسید بتواند مجوز تأسیس ایرلاین دریافت کند، همچنین بایستی بر اعطای مجوز ایرلاین‌ها کنترل، نظارت و سخت‌گیری‌های بیشتری صورت گیرد./ فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار