توانیر: صنعت برق ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و ۱۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد وکیل بابک زنجانی: کرسنت در تلاش است اموال موکلم در مالزی را ضبط کند متناسب سازی حقوق بازنشستگان فولاد واریز شد + اطلاعیه صندوق بازنشستگی نتیجه برندگان قرعه‌کشی ایران خودرو اعلام شد جزئیات کشف بزرگ‌ترین زمین‌خواری ایران به مساحت هزار هکتار عوارض سنگین وضع شده برای رانندگان ایرانی در ترکیه لغو شد مجمع تشخیص با پرداخت کامل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دولت موافقت کرد شرایط معافیت مالیاتی موسسات خیریه تغییر کرد + جزییات  افزایش تقاضا برای آپارتمان‌های زیر قیمت / آخرین وضعیت بازار مسکن برنامه فروش محصولات ایران خودرو دیزل در بورس کالا هشدار منظور درباره معامله طلا در بورس با نرخ غیرواقعی دلار نمره فروش خودرو‌های برقی ۲۰ شد ستاد مبارزه با قاچاق کالا: بر اساس مصوبه دولت، همه گوشی‌ها می‌توانند رجیستری را انجام دهند حداقل و حداکثر عیدی امسال کارگران اعلام شد + جزئیات بحران خشکسالی در حوضه آبریز کارون بزرگ

استخراج بیت‌کوین با خودرو برقی تسلا

سیراج راوال که شهروندی در سان‌فرانسیسکو است، با اتصال مجموعه‌ای از GPUها به باتری خودروی تسلای خود، اتریوم استخراج می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۲۰ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 10
کد خبر: ۱۱۷۲۲۰

به گزارش راهبرد معاصر استخراج رمزارز این روزها دیگر نیاز زیادی به نیروی کار ندارد. در این فرایند رمزارزها جدید توسط کاربر وارد چرخه بازار می‌شود. کاربر با استفاده از مجموعه‌ای از سخت‌افزارها یک شبکه بلاکچین تشکیل می‌دهد.

این کار ساده‌ای نیست، ایجاد چنین شبکه‌ای گران است و برق زیادی مصرف می‌کند. با این وجود، صاحب یک ماشین برقی تسلا با استفاده از مک‌بوک خود راهی کم هزینه برای استخراج بیت‌کوین و اتریوم پیدا کرده است.

سیراج راوال که شهروندی در سان‌فرانسیسکو است، با اتصال مجموعه‌ای از GPUها به باتری خودروی تسلای خود، اتریوم استخراج می‌کند. به گفته وی، ماینینگ اتریوم از طریق یک کامپیوتر و قدرت باتری ماشین انجام می‌شود. او مدعی است در دوران اوج قیمتی رمزارزها در سال ۲۰۲۱ از این طریق به طور خالص ۸۰۰ دلار درآمد داشته است.

بر اساس گزارش CNBC او از یک نرم‌افزاری ماینینگ بیت‌کوین رایگان روی مک‌بوک خود و اتصال آن به سوکت برق ۱۲ ولت خودرو استفاده کرده است.

او درباره شبکه بلاکچین خود می‌گوید که خودروی او یک کامپیوتر چرخ‌دار است و او تمام این کارها را با استفاده از یک الگوریتم انجام داده است. خودروی برقی تسلای او به ازای هر بار شارژ حدود ۵۱۵ کیلومتر مسیر طی می‌کند که هزینه آن ۱۵ دلار است. هزینه شارژ ماهانه این خودرو ۴۰ دلار است. با این حال خودروی تسلا با قیمت ۱۰۰ هزار دلار خودروی گرانی محسوب می‌شود. به منظور کاهش هزینه‌ها، راوال از GPUهای دست دوم استفاده می‌کند.

با این وجود، راوال اولین نفری نیست که این روش را امتحان کرده است. کریس السی، یک دلال خودروی اهل ویسکانسین در سال ۲۰۱۸ این فکر به ذهنش خطور کرد. او که کانالی در یوتیوب با نام کی-من دارد، در اوقات فراغتش خودروی برقی منحصربفرد خود را ساخته بود./تجارت نیوز

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار