رئیس جمهور: نفع مردم در اصلاح بستر‌های فسادزاست-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

رئیس جمهور: نفع مردم در اصلاح بستر‌های فسادزاست

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: یکی از کار‌هایی که در دولت دنبال می‌شود اصلاح بستر‌های فسادزا همانند صدور مجوز‌ها و امضا‌های طلایی است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 09
کد خبر: ۱۲۵۴۹۸

به گزارش راهبرد معاصر، رئیس‌جمهور عصر روز سه‌شنبه در نوبت عصر اجلاسیه رسمی خبرگان رهبری گفت: چند سالی است که رهبر انقلاب به درستی شعار سال را به مسائل اقتصادی اختصاص داده‌اند، زیرا تولید؛ مشکلات اقتصادی و بیکاری را رفع می‌کند و استقلال اقتصادی را در پی خواهد داشت.

 

تکمیل درگاه ملی صدور مجوز‌ها برای تسهیل ایجاد کسب و کار‌ها و رفع موانع تولید
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به کندی صدور مجوز کسب و کار‌ها گفت: قانون سال‌ها بر تسهیل صدور مجوز کسب و کار‌ها تاکید داشت، اما در عمل چنین اتفاقی نمی‌افتاد. دولت سیزدهم به دنبال تکمیل درگاه ملی صدور مجوز‌ها برای تسهیل در راه‌اندازی کسب و کارهاست که بخش عمده آن انجام شده است.

 

به گفته رئیس‌جمهور دولت برای رفع موانع تولید و ضابطه‌مند کردن زنجیره تامین مالی، نظام تامین مالی یکپارچه را برای همه بانک‌ها تعریف کرده است.

 

درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار، بستری اینترنتی تحت مدیریت دبیرخانه «هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب وکار» است که برای همه کسب وکار‌های موجود در کشور، شرایط، مدارک، مجوز‌های پیش‌نیاز، هزینه و زمان صدور مجوز را شفاف و قابل فهم ارائه می‌کند.

 

بر اساس ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و اصلاحات بعدی، هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، به ریاست وزیر امور اقتصادی ودارایی موظف است شرایط، مراحل و هزینه‌های صدور مجوز‌های کسب و کار را شفاف و سهل کند تا هر شهروند بتواند در این سایت به راحتی از شرایط و مراحل دریافت مجوز کسب وکار مورد نظرش مطلع شود تا در صورت درخواست، از درگاه تخصصی، مجوز مورد نظرش را به سهولت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دریافت کند.

 

برنامه دولت هدایت نقدینگی به سمت تولید است
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: اگر مدیریت نقدینگی به سمت تولید باشد، بسیاری از مشکلات را حل خواهد شد که این کار را دولت آغاز کرده است.

 

به باور رئیس‌جمهور «نقش دولت «هدایت»، «حمایت» و «نظارت» است و بخش خصوصی باید میدان‌دار سرمایه‌گذاری در کشور باشد، اما اشکالی که در اجرای اصل ۴۴ اتفاق افتاد، این بود که پس از واگذاری یک بنگاه اقتصادی به بخش خصوصی، کار را تمام شده می‌دانستند، در حالی که تازه کار دولت برای توانمندسازی و نظارت بر بخش خصوصی آغاز می‌شود.»

 

دنبال استقلال در تامین کالاهای اساسی هستیم
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله کشت بومی محصولات کشاورزی که در سبد کالاهای اساسی قرار دارد، اشاره کرد و گفت: با واردات کالاهای اساسی استقلال اقتصادی آسیب می‌بیند بنابراین به دنبال استقلال در کشت، داشت و برداشت محصولات راهبردی کشاورزی و کالاهای اساسی هستیم./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار