تریبون صداوسیما در اختیار پزشکان درجه دو!-راهبرد معاصر
رکورددارترین نام برای دختران ایرانی اعلام شد همسر مالک شرکت موبایل موسوی آمل بازداشت شد قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است بریز و بپاش میلیاردی متهمان پرونده رضا‌یت خودرو با پول مردم کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ یازدهمین دادگاه چای دبش برگزار شد / تفهیم اتهام به یک متهم دیگر پرونده ساعت آغاز فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری اعلام شد مدارس ۱‌۱ شهرستان کرمانشاه فردا تعطیل شد کدام شغل‌ها در آینده با افزایش تقاضا روبه رو می‌شوند؟ فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت اول کنکور ۱۴۰۴ / ثبت‌نام ۵۶۰ هزار نفر بلاتکلیفی ۱۶ میلیون دانش آموز برای روز شنبه یکم دی ماه ۱۴۰۳ توضیح دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص حواشی برگزاری جشن یلدا  امکان تعطیلی کلاس درس بعد از امتحانات نوبت اول  هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۹/۳۰؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور ورود سامانه بارشی به کشور از امروز / یلدای برفی در استان‌های غربی

تریبون صداوسیما در اختیار پزشکان درجه دو!

ایرج فاضل رئیس سابق سازمان نظام پزشکی در خصوص حضور برخی از پزشکان در برنامه‌های صدا و سیما و تبلیغ برخی از کالاها، اظهار داشت: مایه تأسف است که صدا و سیما با دریافت هزینه‌های گزاف از برخی از پزشکان اقدام به تبلیغات برخی از کالاها می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 02
کد خبر: ۱۲۶۶۷

به گزارش راهبرد معاصر، حضور برخی از پزشکان سطح متوسط در رسانه ملی در حالی صورت می‌گیرد که این افراد با پرداخت هزینه‌های میلیونی اقدام به تبلیغ برخی از کالاهای سلامت‌محور می‌کنند.

 

چند روز قبل بود که نمونه‌ای از این قراردادها در فضای مجازی منتشر شد و همین موضوع واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت. نکته قابل تأمل اینجاست که بنا بر اظهارات مسؤولان وزارت بهداشت و کارشناسان برخی از این پزشکان افراد برجسته‌ای نبوده و تنها با هدف تبلیغ محصولات در این برنامه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

 

حریرچی معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تبلیغات در حوزه پزشکی را تحث تاثیر تقاضای القایی و تقسیم منابع بین گروه‌های مختلف ذکر کرد و گفت: گاهی تبلیغات در قالب برنامه‌های گفتگو محور در روزنامه‌ها و صدا و سیما منتشر می‌شوند که جنبه رپرتاژ داشته و اثر تبلیغی دارند؛ چرا که برخی مردم تصور می‌کنند حتما پزشکی که در رسانه ملی در خصوص موضوع پزشکی صحبت می‌کند، قطعا پزشک حاذق و برجسته‌ای است و بر مبنای همین تصور مراجعات بیماران به مطب پزشک مذکور به شدت افزایش پیدا می‌کند؛ در حالی‌که اکثر پزشکانی که در برنامه‌های صدا و سیما حضور پیدا می‌کنند در سطح متوسط هستند.

 

معاون کل وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه طبق ماده ۸ همان آیین نامه، تبلیغاتی که ادعایی مبنی بر اثرات درمانی، تشخیصی، پیشگیری و بازتوانی دارند حتما باید مجوز وزارت بهداشت را داشته باشند، توضیح داد: عمده تبلیغات پزشکی باید با نظارت سازمان پزشکی باشد و پیشنهاد ما این است که مدعی العموم وارد شود؛ چرا که طبق آیین نامه مذکور نشان دادن قسمتی از بدن بیمار حتی با رضایت خودش، ممنوع است؛ چه رسد به مواردی که خلاف اخلاق نیز هستند. اطلاق این آیین نامه کلی است و حتی در کشورهای اروپایی نیز چنین تبلیغاتی موجود نیست و انجام نمی‌شود.

 

چندی پیش نیز جمشیدی، رئیس انجمن روماتولوژی شیوه‌های درآمدزایی صدا و سیما را مورد اشاره قرار داد و گفت: صدا و سیما در یک برنامه خاص از برخی پزشکان پول می‌گیرد و آنها را دعوت می‌کند.

 

وی افزود: این موضوع درحالی است که برخی از این پزشکان دعوتی صدا و سیما پرونده‌های سنگین در نظام پزشکی دارند و رسانه ملی برای دعوت از پزشکان هیچ نظرخواهی از نظام پزشکی و انجمن‌های علمی تخصصی نمی‌کند. همین برنامه به خود من زنگ زده و عنوان کرد که ۱۰ میلیون تومان بده و ۲۰ دقیقه هر چه می‌خواهی بگو.

 

ایرج فاضل رئیس سابق سازمان نظام پزشکی در خصوص حضور برخی از پزشکان در برنامه‌های صدا و سیما و تبلیغ برخی از کالاها، اظهار داشت: مایه تأسف است که صدا و سیما با دریافت هزینه‌های گزاف از برخی از پزشکان اقدام به تبلیغات برخی از کالاها می‌کند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر