بارگذاری فیش حقوقی خرداد بازنشستگان اختلال خدمات کارت‌محور بانک‌ها رفع شد قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۵/ دلار در این کانال مهم قیمتی جابه‌جا شد + جدول پیش‌بینی دویچه‌بانک درباره قیمت طلا/ مسیر طلا کجاست؟ آخرین وضعیت اختلال بانکی/ چه زمانی همه خدمات به حالت عادی بازمی‌گردد؟ قیمت‌های عجیب میوه در بازار/ گیلاس، زردآلو، هلو و موز چند؟ رفع اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب خدمات کارتی کدام بانک‌ها مختل شده است؟ فرودگاه‌های تهران چه روز‌هایی تعطیل شدند؟ آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها کدام خودرو‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟ خودروی ۱۰ میلیاردی چقدر باید مالیات بدهد؟ / فرمول محاسبه مالیات خودرو‌های گران قیمت بازار طلای تهران تعطیل شد قیمت بلیت اتوبوس تهران-کربلا تمدید خودکار قرارداد‌های اجاره با سقف ۲۵ درصد به تصویب سران قوا رسید مستاجران بخوانند؛ مالکان در چهار مورد می‌توانند حکم تخلیه را دریافت کنند خبر جدید درباره افزایش مبلغ کالابرگ

نحوه دریافت سود سهام عدالت

نحوه دریافت سود سهام عدالت محسن علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس درخصوص این مصوبه می‌گوید که اگر سود شرکت‌ها از هر طریق به جز سجام به حساب سهامداران پرداخت شود. ناشر مکلف به پرداخت مبلغ سود با ٢٠ درصد جریمه می‌شود.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 March 29
کد خبر: ۱۲۷۶۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر در چندین سال گذشته سهامداران بورس با مشکل دریافت سود روبه‌رو بودند. برهمین اساس پارسال کمیسیون تلفیق بورس مصوبه‌ای برای الزام شرکت‌ها به واریز سود از طریق سجام طراحی کرد. اغلب شرکت‌ها این مصوبه را اجرایی و سود خود را از طریق سجام به حساب سرمایه‌گذاران واریز می‌کردند.

محسن علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس درخصوص این مصوبه می‌گوید که اگر سود شرکت‌ها از هر طریق به جز سجام به حساب سهامداران پرداخت شود. ناشر مکلف به پرداخت مبلغ سود با ٢٠ درصد جریمه می‌شود.

بنابراین همه ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار موظفند، سود تقسیمی مصوب مجمع عمومی سالیانه خود را از طریق سامانه سجام و با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب سهامداران پرداخت کنند.

چند شرکت بورسی از طریق سجام سود پرداخت کردند؟

آمارها نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۰، از بین ۵۱۵ شرکت، ۲۶۸ شرکت از سامانه سجام سود تقسیمی را واریز کردند، اما همچنان ۲۵۰ شرکت غیرسجامی هستند. یعنی نزدیک به نیمی از شرکت‌های بورسی، به روش واریز سود از سامانه سجام عمل نمی‌کنند!

در روش‌های قبلی، برخی شرکت‌ها سهامداران را برای دریافت این سود به بانک‌ها می‌‌فرستادند. در این نوع پرداخت سود، سهامداری که چند شرکت در پرتفوی خود دارد باید برای دریافت سود هر شرکت، به بانک‌های متفاوت مراجعه کند. برهمین اساس اغلب سهامداران قید سود سهام خود را می‌زنند.

برخی شرکت‌ها نیز از سهامدار می‌خواهند اطلاعات هویتی خود را از طریق فکس، ایمیل یا پست به شرکت بفرستند. این روش نیز به مراتب ضعیف‌تر از روش مراجعه به بانک است چرا که شرکت هیچ گونه پاسخگویی نسبت به دریافت قطعی اطلاعات سهامداری ندارد.

اما در شیوه جدید، سود تقسیمی شرکت‌های بورسی باید از طریق سجام به حساب سهامداران پرداخت شود و معضلات قبلی تا حد زیادی رفع می‌شود.

حال باید دید که امسال تمامی شرکت‌های بورسی این مصوبه را اجرایی می‌کنند یا نه؟/تجارت نیوز

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار:
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
0
0
من میخوام سهامم رو بفروشم کجا باید برم برا فروشش اگه کسی خریدار سهامم هست میفروشم خواهشا راهنمایی کنید منو اینم شمارمه راهنماییم کنید دیگه دیوونه شدم بقران هیچ کدوم از سایت هاتون باز نمیشه ۰۹۰۵۷۱۲۰۹۲۳ بهم بگین چجوری بفروشم این گوه سگ رو کجا بفروشمش
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار