قالیباف: دولت آب، برق و گاز خانوار‌های تحت حمایت را رایگان کند-راهبرد معاصر

قالیباف: دولت آب، برق و گاز خانوار‌های تحت حمایت را رایگان کند

رئیس مجلس نوشت: براساس بودجه ۱۴۰۱، دولت باید آب، برق و گاز خانوار‌های تحت پوشش نهاد‌های حمایتی را مشروط به رعایت الگوی مصرف رایگان کند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۶ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 March 29
کد خبر: ۱۲۷۶۷۸

به گزارش راهبرد معاصر محمدباقر قالیباف همچنین در صفحه مجازی خود نوشت: علاوه بر این دولت موظف است بدون نیاز به مراجعه و درخواست به صورت فعالانه، خانواده‌های سه دهک پایین درآمدی فاقد بیمه سلامت را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد.

۳۰ بهمن پارسال بود که سید ابوالفضل پرپنجی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران از رایگان شدن قبوض آب، برق و گاز مددجویان این کمیته خبر داد.

بر این اساس مددجویان این نهاد می‌توانند با مراجعه به سامانه سها به نشانی soha.emdad.ir کد اشتراک قبوض آب، برق و گاز خود را ثبت کنند تا از طرح رایگان پرداخت قبوض بهره‌مند شوند.

همچنین این خانوار‌ها می‌توانند کد‌های اشتراک را به دفاتر پیشخوان خدمات دولت ارائه دهند تا در سامانه سها ثبت شود.

از سویی دیگر ۱۱ اسفند پارسال نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، دولت را مکلف کردند نسبت به شناسایی اقشار کم درآمد فاقد بیمه سلامت و تحت پوشش قرار دادن رایگان آن‌ها اقدام کند.

به همین خاطر، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از پایگاه رفاه ایرانیان، ظرف مدت دو هفته بعد از ابلاغ این قانون کد ملی افراد فاقد بیمه پایه از سه دهک پایین درآمدی را در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار دهد.

 سازمان بیمه سلامت هم مکلف است ظرف مدت یک هفته این اشخاص را بدون نیاز به ثبت‌نام و حضور آنها، تحت پوشش بیمه رایگان قرار دهد.

بنا به گفته عبدالحسین روح الامینی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس «طی سال‌های مختلف اعداد مختلفی از سوی  دولت در این خصوص اعلام شده که از ۷، ۸ و ۱۰ میلیون تا ۱۵ میلیون نفر هم درباره افراد فاقد بیمه درمانی متغیر بوده است.»

روح الامینی معتقد است، با اجرای این مصوبه یک‌بار برای همیشه تعداد این هموطنان تعیین‌تکلیف شود و با استفاده از سامانه‌های آماری مختلف از جمله ثبت احوال و پایگاه رفاه ایرانیان، آمار دقیق این عزیزان مشخص شود./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده