مدارس دولتی در مناطق محروم هیات امنایی می‌شوند-راهبرد معاصر
ادارات، مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل شدند تهران فردا هم تعطیل شد/ آموزش غیرحضوری مدارس و تعطیلی دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران مدارس و دانشگاه‌های زنجان چهارشنبه ۲۸ آذر تعطیل شد فردا دانشگاه بوعلی سینا تعطیل شد/ فعالیت‌های آموزشی به صورت مجازی آلودگی هوای تهران به وضعیت قرمز رسید مدارس قم فردا (چهارشنبه) غیرحضوری شد نیمه شرقی کشور رکوردار سرما شد  ادارات مازندران فردا تعطیل نیست؛ فعالیت مدارس غیرحضوری تردد رایگان بانوان با BRT و مترو در روز زن / برگزاری نمایشگاه خوداشتغالی زنان در ایستگاه‌های منتخب مترو مدارس ۱۱ شهرستان کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل است / ادارات فعالند مدارس و دانشگاه‌های یزد فردا هم تعطیل شدند گیلان ۲۷ آذرماه تعطیل نیست اسکان اضطراری بیش از ۱۲۰ نفر گرفتار در برف در نیشابور/ استقرار ۲ اتوبوس برای اسکان بی‌خانمان‌ها مشاهده اشیاء نورانی در آسمان فردیس / ماجرا چه بود؟ تعطیلی مدارس ۱۳ شهر سیستان و بلوچستان به دلیل سرما/ فعالیت ادارات با تاخیر

مدارس دولتی در مناطق محروم هیات امنایی می‌شوند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: رویکرد ما تقویت مدارس هیأت امنایی در حاشیه شهر‌ها و مناطق کمتر توسعه‌یافته با مشارکت خود مردم، خیرین و همکاری نهاد‌های انقلابی و مذهبی است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 23
کد خبر: ۱۳۴۹۴۱

به گزارش راهبردمعاصر، احمد محمود زاده، در آئین امضا تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) که در ساختمان زنده‌یاد علاقمندان وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: «نیروی انسانی»، محصول آموزش‌وپرورش است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، این سرمایه مهم‌ترین و بزرگ‌ترین منبع نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود؛ اهمیت مجموعه آموزش‌وپرورش از این حیث است که عامل تربیت و پرورش این سرمایه است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه موظف هستیم بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و اسناد بالادستی فعالیت‌های خود را در آموزش‌وپرورش پیگیری کنیم، ادامه داد: یکی از فعالیت‌های مهم آموزش‌وپرورش، اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است که با توجه به تشکیل قرارگاه اجرایی این سند توسط وزیر آموزش‌وپرورش اقدامات بسیار خوبی در سال‌های آتی انجام خواهد شد، اما نیازمند همکاری سایر نهاد‌ها هستیم و باید عزم ملی در این راستا وجود داشته باشد.

وی با اشاره به همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) با آموزش‌وپرورش در جهت تقویت تعلیم و تربیت دانش آموزان مناطق محروم و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: این نوع از فعالیت‌ها هم باید تقویت شود و هم گسترش پیدا کند. ما در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آمادگی کامل برای تقویت و توسعه این‌گونه فعالیت‌ها را داریم.

محمودزاده در ادامه گفت: اگر قرار بر افزایش مدارس هیأت امنایی باشد، رویکرد ما تقویت این نوع مدارس در حاشیه شهر‌ها و مناطق کمتر توسعه‌یافته با مشارکت خود مردم، خیرین و همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های انقلابی و مذهبی است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: قرار نیست مدرسه باکیفیت دولتی هیأت امنایی شود بلکه مدارس دولتی مناطق محروم هیأت امنایی می‌شوند تا از این طریق بتوان خدمات بهتر آموزشی و تربیتی به دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها ارائه کرد.

وی ادامه داد: درگذشته تلاش می‌شد، مدارس هیأت امنایی در مناطق خوب شهر قرار گیرد و فضای فیزیکی خوبی داشته باشد که این موضوع منجر به شکل‌گیری رقابت‌هایی با مراکز غیردولتی شده بود، اما رویکرد ما این است که به سراغ محروم‌ترین مدارس برویم و بتوانیم برای توسعه آن مدارس اقدام و مشارکت‌هایی را برای تقویت در مناطق کم برخوردار جلب کنیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بابیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳ هزار مدرسه هیأت امنایی در کشور داریم و ۱ میلیون و صد هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند؛ اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت مدارس هیأت امنایی جزو اولویت‌هایی است که برای سال‌های آتی در نظر گرفته‌ایم.

محمود زاده با اشاره به اینکه کمیته امداد از زمان تأسیس، اقدامات بسیار خوبی در راستای همکاری با آموزش‌وپرورش انجام داده است، گفت: فراهم کردن مقدمات تفاهم‌نامه همکاری از دو سال گذشته آغاز شده است. لازم است اقداماتی که در مناطق محروم انجام شده تقویت شود. /مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده