پاکستان از بی‌بی‌سی شکایت کرد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پاکستان از بی‌بی‌سی شکایت کرد

دولت پاکستان از شبکه خبری بی بی سی به خاطر نشر گزارشی کذب و بی اساس درباره نقض حقوق بشر در این کشور به طور رسمی شکایت کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 19
کد خبر: ۱۴۰۳۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نوشته روزنامه "دان"، وزارت اطلاعات پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت از "بی بی سی" به خاطر انتشار گزارشی تحت عنوان "افشای نقض پنهان حقوق بشر در پاکستان" در تاریخ ۲ ژوئن شکایت کرد و خواستار رسیدگی به این شکایت از سوی دولت انگلیس شد.

 

"بی بی سی" در این گزارش دروغ به مبارزه طولانی پاکستان با شبه نظامیان در راستای جنگ با تروریسم پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در خاک آمریکا پرداخته است.

 

در شکوائیه وزارت اطلاعات پاکستان آمده است، گزارشی که در دو بخش اردو و انگلیسی "بی بی سی" پخش شد، مغایر با اصل بی طرفی و ارزش‌های رسانه‌ای و اخلاقی است و بدون ارائه هیچ مدرک موثقی، از به اصطلاح نقض حقوق بشر از سوی دولت پاکستان می‌گوید.

 

طبق شکوائیه وزارت اطلاعات پاکستان، چنانچه مقامات "بی بی سی"، این گزارش و اتهامات وارده را تکذیب نکنند و اقدامی علیه نویسنده آن به عمل نیاورند، این وزارتخانه از حق پیگیری از طریق همه گزینه‌های قانونی در پاکستان و انگلیس برخوردار است.

 

"آصف غفور"، سخنگوی ارتش پاکستان نیز ضمن محکوم کردن این اقدام "بی بی سی"، این گزارش را سراسر دروغ و مغایر با ارزش‌های انسانی خواند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده