وام مسکن روستایی مشروط شد+ جزئیات و مبلغ-راهبرد معاصر

وام مسکن روستایی مشروط شد+ جزئیات و مبلغ

منابع تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی قرار است از طریق صندوق ملی مسکن تامین شود که شاید تا یک ماه و نیم دیگر مقداری منابع در این صندوق تجمیع و پرداخت وام صورت گیرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۱۳ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 04
کد خبر: ۱۴۰۹۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛  آنطور که از شواهد و قرائن برمی‌آید مسئولان سازمان برنامه و بودجه، پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد را منوط به تجمیع اعتبارات در صندوق ملی مسکن کرده‌اند.

 

صندوق ملی مسکن بعد از تصویب قانون جهش تولید و تامین مسکن در مردادماه سال گذشته ایجاد شده که قرار بود منابع آن از راه‌هایی همچون مالیات‌های حوزه مسکن و ساختمان تامین شود. چند روز قبل رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که منابع خوبی به صندوق ملی مسکن تزریق شده است. اما ظاهرا به دلیل عدم توفیق در اجرای مالیات خانه‌های خالی و خانه‌های لوکس رقم قابل توجهی در این صندوق وجود ندارد.


آخرین پیگیری‌ها از پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی که آبان ماه سال گذشته با حضور رییس‌جمهور در شورای عالی مسکن به تصویب رسیده حاکی از آن است که پرداخت این وام منوط به تجمیع اعتبارات در صندوق ملی مسکن شده که فعلا موجودی آن کافی نیست. گفته می‌شود ممکن است تا حدود ۴۵ روز دیگر مقداری اعتبار به این صندوق تزریق و پرداخت وام مسکن روستایی آغاز شود.

 

این در حالی است که ۲۴ خردادماه، رییس بنیاد مسکن از دستور رییس‌جمهور برای پرداخت وام مسکن روستایی و موافقت سازمان برنامه با این دستور خبر داده بود؛ قولی که هنوز محقق نشده است./ ایسنا

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بخشی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
0
0
به نظرم دیگه وام ندن بهتره ، اگه ما پارسال برا وام ۱۰۰ میلیونی اقدام میکردبم مطمئناً با موج گرانی که سال ۱۴۰۱ هم مواجه نمی شدیم . الان موندیم با این گرونی و با این همه چک که با اعتبار حرف مسئولین دست مردم دادیم . آقای میر کاظمی ۲۵ آبان سال گذشته متوجه نشده بودن که این مبلغ تورم راست ، تازه متوجه این قضیه شدن . خواهشاً یه ذره به فکر مردم باشید مردم با طناب پوسیده شما رفتن ته چاه . یا حرف نزنید وقتی که حرف میزنید عمل کنید
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
0
0
سلام و خسته نباشید
تنها سوالی که هست اینه که ایا اگر الان وام صد میلیونی رو بگیریم در صورت تصویب 200 میلیون ، مابه التفاوت به کسانی که 100 رو گرفتن تعلق میگیره یا نه؟؟ممنون میشم در این مورد از مسئولان پیگیری کنید.
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار