جزییات مهم از رتبه بندی معلمان+ سند آیین نامه اجرایی-راهبرد معاصر
افزایش حقوق کارمندان به نیمه دوم سال می‌رسد؟+ جزئیات افزایش حقوق بارنشستگان انتشار جزئیات مربوط به واگذاری سهام عدالت به جاماندگان برنامه ویژه‌ی امیر قلعه‌نویی برای مهار مسی استقلال ماجرای استوری جنجالی سردار آزمون و همه پست‌هایی که به صورت غیرمنتظره پاک شدند! سردار سلیمانی: در مسیر محو کردن رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار قرار گرفته‌ایم بازار سیمان به ثبات رسید+ قیمت جدید سیمان تأثیر کاهش قیمت یورو بر منابع ارزی صندوق توسعه ملی وضعیت بورس در ساعات پایانی معاملات امروز تجارت خارجی کشور از ۵۰ میلیارد دلار گذشت ستاره جدید پرسپولیس را بشناسید اقدام خبرساز مهاجم پرسپولیس تهدید گلر پرسپولیس از سوی دروازه‌بان استقلال خبر جدید درباره جاماندگان سهام عدالت+ چه کسانی مشمول این سهام می‌شوند؟ خبر فوری از نقل و انتقالات استقلال آیت الله رئیسی: تلاش دشمن برای فتنه‌انگیزی ناشی از احساس خطر از اقتدار نظام است قالیباف: جمهوری اسلامی برای مشکلات راه‌حل دارد مهاجم دوست داشتنی پرسپولیس برگشت زمان آغاز مزایده خودرو‌های خارجی در مهر ۱۴۰۱+ جزئیات توضیحات سخنگوی دولت درباره شرکت زائران در سفرهای اربعین و مشهد اعلام قیمت فروش خودرو های ایران خودرو در مهر ماه ۱۴۰۱ + جدول قیمت برنج ایرانی تا ۳۳ هزار تومان کاهش یافت عملیات موشکی و پهپادی سپاه علیه تروریست‌ها در اقلیم شمال عراق معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور: پسرم قصد مهاجرت نداشته و به زودی بازمی‌گردد نداشتن کارت پایان خدمت سد راه دریافت وام فرزندآوری معاون عملیات سپاه: منشأ عملیات علیه کشورمان را در هر نقطه‌ای مورد اصابت قرار می‌دهیم قیمت خودرو‌های ایران خودرو و سایپا امروز چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱+ جدول چگونه محمد بن سلمان در یک قدمی تاج و تخت قرار گرفت؟ چربی سوزی و لاغری با 10 دمنوش طبیعی خبر فوری از رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین + جزئیات و زمان شرکت در آزمون خبر جدید از وضعیت ساماندهی صندوق ذخیره فرهنگیان توسط کمیسیون آموزش مجلس پهپاد «شهاب» رونمایی شد طول عمر با نوشيدن قهوه قیمت دلار و یورو و نرخ ارز امروز ۶ مهر ۱۴۰۱+ جدول امیرعبداللهیان: توافق دست یافتنی است اگر طرف آمریکایی واقع بینانه برخورد کند مهسا امینی را رمز اغتشاش قرار دادند قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۶ مهر۱۴۰۱+ جدول روغن نباتی ۱۰۵ هزار تومان ارزان شد تفاوت زنان و مردان در بروز سکته مغزی کنعانی: ‏نفاق و ریاکاری دشمن اصلی ملت ایران پایانی ندارد خبر جدید از صدور احکام رتبه بندی معلمان+ جزئیات مهران مدیری از کشور خارج شد؟ قرارداد طالبان با روسیه برای واردات محصولات نفتی، گاز و گندم بیانیه فراجا: اجازه جولان به دشمن نمی‌دهیم بیانیه سخنگوی گوترش درباره اتفاقات اخیر ایران کی‌روش پای ستاره پرسپولیسی می‌ایستد؟ هشدار آغاز مجدد بارش‌ها در برخی مناطق کشور نتایج همه‌پرسی پیوستن دونباس به روسیه مشخص شد وزیر ارتباطات: تصاویر ماهواره خیام را با کیفیت خوب دریافت می‌کنیم عکس| تعويض بحث برانگيز سردار آزمون با مهدى طارمى تقدیر خانواده شهدای ترور از مواضع رئیس‌جمهور دختر جوان در تلویزیون اینترنشنال «کشته» و در بی بی سی «زنده» شد! شریعتی: مردم پای اعتقاداتشان ایستاده‌اند مرندی: آمریکا به دنبال دور زدن توافق است ترکیه خواستار لغو حق وتو در شورای امنیت شد زلنسکی: اسرائیل ما را شوکه کرد فعالیت مدارس و دانشگاه فرهنگیان از فردا حضوری است+ جزئیات امیرعبداللهیان خطاب به همتای آذربایجانی: قاطعانه با هرگونه تغییر ژئوپلتیک مخالفیم عباس: در تمام روابط خود با اسرائیل تجدیدنظر می‌کنیم توئیت وزیر خارجه اتریش درباره دیدار با امیرعبداللهیان تعیین پایان زمان بارگذاری مدارک رتبه‌بندی معلمان سند دیگری از خلاف گویی خانواده مرحومه مهسا امینی احضار کاردار سوئد به وزارت خارجه ایران دارو تحریم، اینترنت آزاد؛ گام جدید آمریکا در حمایت از آشوب رایزنی وزرای خارجه عراق و عربستان درباره گفت‌وگوی تهران و ریاض موضع گیری میقاتی درباره کمک سوختی ایران آمار کرونا در ایران امروز 1 مهر 1401 مدارس هفته اول مهر باز هستند/ ساعت فعالیت دبستان‌ها تغییر کرد؟ ساعت طرح ترافیک در تهران تغییر کرد برگزاری کلاس‌های دانشگاه تهران از ۲ تا ۷ مهرماه به صورت الکترونیکی دستور رئیس قوه قضائیه پیرامون نحوه برخورد با عوامل اغتشاشات اخیر توضیحات زاکانی درباره خسارت به ۶۶ خودروی خدمات شهری و حمله به پاکبانان توسط اغتشاشگران در تهران حکومت چه حقی دارد که در پوشش مردم دخالت کند؟ هشدار هواشناسی/ وقوع سیلاب در ۱۳ استان کالبدشکافی مهسا امینی انجام شد؟ بخشنامه وزیر کشور به استانداران برای تصمیم گیری درباره کاهش تلفات جاده‌ای برگشت رامبد جوان به تلوزیون با «خندوانه» و مسابقه‌ای جدید بلیت سینما ارزان شد؟ اینفوگرافیک| بزرگترین تولید کنندگان اورانیوم جهان اینفوگرافیک/ نقشه کامل مسیرهای پیاده‌روی اربعین + هزینه‌ها قیمت بلیت سینما شناور شد «پشه» ممنوع‌التصویر شد؟ خاکسپاری ابتهاج به فردا موکول شد منوچهر اسماعیلی درگذشت+ علت اینفوگرافیک | ایران چهاردهمین اقتصاد جهان، در سال ۲۰۲۲ افشاگری حامد آهنگی از پشت پرده «شب‌های مافیا» ویدیو | از کرملین تا پاستور؛ قطار ایران و روسیه روی ریل همکاری‌های دوجانبه ماجرای فیلم منتسب به شهید پاریاب و خاطره تلخ مردم از سرنوشت قهرمان جنگ زائران حج از مشعر به منا رسیدند/ انجام نخستین مرحله رمی جمرات + فیلم اعمال مخصوص روز عرفه+ متن زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه و دعای اللهم تعبا و تهیا+ صوت سینماها ۲۱ تیر ۱۴۰۱ برای بانوان رایگان شد؟ واکنش خانم بازیگر به درخواست شلاق برای ۸۰۰ زن سینماگر+ عکس عید قربان شنبه است یا یکشنبه؟+ تاریخ دقیق تعطیلی عید قربان ۱۴۰۱ قرائت قطعنامه برائت از مشرکین حج ۱۴۰۱ حسین فرح بخش: باید تمام ۸۰۰ زن امضا کننده بیانیه زنان سینماگر را شلاق زد ویدیو | کاهش ۰.۲ درصدی نقدینگی در فروردین؛ گامی بلند درجهت کنترل نرخ تورم ویدیو |بریکس؛ شتاب دهنده مسیر توسعه اقتصادی ایران اینفوگرافیک| ۱۰ گام تا رسیدن به امنیت سایبری مناسب اینفوگرافیک | تجارت ۵۲ میلیارد دلاری ایران با همسایگان ویدیو | سفر رئیس‌جمهور ترکمنستان به ایران؛ گامی در جهت توسعه دیپلماسی منطقه‌ای کاریکاتور | سوغاتی حج اینفوگرافیک |جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱ کاریکاتور | مصائب آواربرداری از ساختمان متروپل آبادان اینفوگرافیک | تراژدی‌های ساختمان‌های ناامن اینفوگرافیک | ۳۲میلیون ایرانی درگیر اجاره بهای مسکن کاریکاتور| پیر شدیم رفت ماجرای لغو مجوز صوت و تصویر «روبیکا»+ علت جزئیات تکمیلی نتایج شمارش آرای ریاست جمهوری 1400+ آمار دقیق نتیجه نهایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری تهران 1400 نتایج انتخابات شورا‌ی شهر استان تهران ۱۴۰۰+ اسامی آرای آیت الله رئیسی در تهران چقدر بود؟ نتایج انتخابات شورای شهر اراک 1400 نتایج انتخابات شورای شهر قزوین 1400 نتایج انتخابات شورای شهر کرمانشاه 1400 آمار دقیق انتخابات ریاست جمهوری 1400 به تفکیک استان‌ها+ جدول نتایج انتخابات شورای شهر ایلام 1400 نتایج انتخابات شورای شهر قم 1400 نتایج انتخابات شورای شهر ساری 1400 نتایج انتخابات شورای شهر تبریز ۱۴۰۰ نتایج انتخابات شورای شهر سنندج ۱۴۰۰ نتایج انتخابات شورای شهر همدان 1400 نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری 1400/ آیت الله رییسی برنده انتخابات سیزدهم جدی‌ترین تهدید سایبری فعلی علیه ایران چیست؟ حکمرانی داده‌ها در دنیای دیجیتال مصادیق مجرمانه محیط زیستی جدید در فضای مجازی اعلام شد جریمه سنگین اپل از سوی سازمان ضد انحصار روسیه آپدیت جدید «تلگرام» به جنگ با «کلاب هاوس» رفت کلاب هاوس هک شد/ افشای اطلاعات شخصی ۱.۳ میلیون کاربر سارا بهرامی مهمان این هفته برنامه همرفیق+عکس تأیید هک اطلاعات ۱۵ هزار کاربر آمریکایی ۱۴.۵ میلیون آمریکایی به اینترنت ثابت دسترسی ندارند درخواست ترامپ از ایالت‌های آمریکا درباره غول‌های فناوری افزایش ظرفیت لایو اینستاگرام وقتی عربستان ثروتمند و نفت‌خیز هم از اینفلوئنسرها مالیات می‌گیرد همسریابی در فضای مجازی و کلاهبرداری از مردم اقوام ایرانی «اقلیت» نیستند تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت شیشه کریستال تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت آرد و گندم تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت دامپروری و دام گوشتی تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت دانه های روغنی تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت شیرینی و شکلات تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت فرش تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت نساجی تیزر برنامه تلویزیونی منهای نفت با موضوع صنعت چوب و مبلمان شکست استثناگرایی آمریکایی در عصر ترامپ به سمت دنیای پس از دلار پیش می رویم؟ خروج ترامپ از برجام؛ فشار حداکثری و نتایج حداقلی آیا عراق می تواند از نیروهای امریکایی خالی شود؟ مرگ ابوبکر البغدادی؛ کشته شدن سرکرده داعش چه پیامدی دارد؟ بازوهای نیابتی ایران در منطقه قدرتمندتر از همیشه درس‌های جنگ یمن برای اسرائیل وحدت میان جریان های سیاسی ایران در سایه سیاست فشار حداکثری آمریکا دولت پنهان در لبنان شکست سیاست فشار حداکثری ترامپ در قبال ایران/درهای مذاکره با ایران باز است طرح صهیونیست ها برای اشغال دره اردن رویای چین در هفتاد سالگی؛ خیلی دور، خیلی نزدیک سبک مبارزه تشکیلات خودگردان و اتحادیه اروپا برای حفظ کرانه باختری طرحی برای ایجاد یک سازه امنیتی در خاورمیانه تاریخ سری فشار اسرائیل برای حمله به ایران بررسی صنعت انیمیشن در منهای نفت/ ژاپن چگونه صنعت انیمیشن جهان را قبضه کرد؟ + فیلم منهای نفت: درآمد 16 هزار بشکه نفت تنها در یک سوله پرورش ماهی بررسی صنعت پرورش ماهی در مستند منهای نفت + تیزر بررسی صنعت لبنیات در مستند منهای نفت/ اشتغال یک میلیون نفری شیر و لبنیات منهای نفت: درآمد یک میلیارد دلاری پسته ایران/ هیچ کشوری توان تولید پسته مرغوب ایران را ندارد همه ابعاد تحریم؛ فرصت‌ها و تهدیدها تحریم‌ها به مبادلات ما با شرکت‌های کوچک اروپایی آسیبی نمی‌زند/ نرخ کنونی دلار بالاتر از نرخ واقعی آن است

جزییات مهم از رتبه بندی معلمان+ سند آیین نامه اجرایی

هیات وزیران در جلسه 18 خرداد 1401 آئین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان را به تصویب رساند. این آئین نامه 12 تیر با امضای معاون اول رئیس جمهور برای استحضار رئیس مجلس و تطبیق آن با قوانین برای قالیباف ارسال شد. در صورت تطبیق آئین نامه با قوانین کشور و عدم مغایرت آن برای اجرا ابلاغ خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 10
کد خبر: ۱۴۶۱۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ متن کامل این آئین نامه به شرح زیر است:

به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش (با همکاری سازمان برنامه بودجه کشور و سازمان اداری استخدامی کشور و دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر) و به استناد ماده (۹) قانون نظام رتبه بندی معلمان- مصوب ۱۴۰۰-، آیین نامه اجرایی قانون یادشده را به شرح زیر تصویب کرد 

 

آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان 

ماده ۱- رتبه بندی معلمان مطابق قانون نظام رتبه بندی معلمان و این آیین نامه به منظور افزایش کیفی فرایند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداختها براساس تخصص و شایستگی های عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظام مند شایستگی های عمومی، تخصصی، حرفه ای و تربیتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت مندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه ای معلمان براساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا می شود. 

 

ماده ۲- در این آیین نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروع مربوط به کار می روند و سایر اصطلاحات، تابع تعاریف مندرج در قانون است؛ 

 

1- قانون: قانون نظام رتبه بندی معلمان - مصوب ۱۴۰۰-،

 ٢- وزارت: وزارت آموزش و پرورش

٣- رتبه بندی: نظام رتبه بندی معلمان 

۴- ارزیابان حرفه ای: افراد صاحب نظری که به پیشنهاد و معرفی وزارت از بین اعضای هیئت علمی شاغل با بازنشسته دانشگاههای کشور با وابسته به وزارت و یا معلمان شاغل و بازنشسته آموزش و پروش با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر که از سوی مرکز آموزش مدیریت دولتی براساس الگوی ارزیابی حرفه ای آموزش داده شده و گواهینامه ارزیابی دریافت می نمایند.

 

ماده ۳ - مشمولان این آیین نامه عبارتند از مشمولین طرح طبقه بندی مشاغل معلمان و نیروهای توانبخشی مدارس استثنایی که در حال حاضر صرفا در واحدهای آموزشی و تربیتی اشتغال به خدمت تمام وقت دارند. 

 

تبصره ۱- افراد موضوع لایحه قانونی راجع به استفاده کارکنان کادر اداری وزارت آموزش و پرورش که برای خدمت معلمی استخدام شده اند از طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور و احتساب سوابق تجربی آنان - مصوب ۱۳۵۸ - شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی آن، مشمول این آیین نامه می باشند. 

 

تبصره ۲- آن دسته از نیروهای اداری شاغل در پست های کارشناسی و بالاتر که بر اساس ضوابط و شرایط مربوط در یکی از عناوین موضوع طرح طبقه بندی مشاغل معلمان اشتغال یابند، از زمان تغییر سمت و شروع به خدمت معلمی مشمول نظام رتبه بندی می شوند. در صورت بازگشت مجدد به کار در سمت های اداری حسب شرایط ذیربط از فوق العاده رتبه بندی برخوردار نخواهند بود. 

 

تبصره ۳- نیروهای فاقد کد شناسه استخدام مورد تایید سازمان اداری و استخدامی کشور، کارکنان مأمور یا انتقالی به سایر دستگاههای اجرایی (با حفظ پست سازمانی یا بدون آن)، کارکنان مأمور به مدارس غیردولتی (به استثنای مدیران و معاونین که از آموزش و پرورش حقوق دریافت می نمایند، نیروهای مازاد یا دراختیار مدرسه، کلیه افرادی که از بیش از یک صندوق حقوق دریافت می کنند، افرادی که در مرخصی بدون حقوق به سر می برند، افراد انتقالی به دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی و افراد مأمور به تحصیل مشمول این آیین نامه نمی باشند. 

 

ماده ۴- مشمولین در مرحله استقرار. با در نظر گرفتن امتیازات مندرج در جداول زیر سنجش و ارزیابی شده و بر اساس امتیازات کسب شده در یکی از رتبه های پنجگانه قرار خواهند گرفت. 

 

تبصره ۱- بسته های ارزیابی با سنجه های کیفی متفاوت که متناسب با هر رتبه از عمق و اهمیت بیشتری برخوردار می شود، برای هر یک از رتبه ها به صورت مجزا و براساس سهم از سقف امتیاز براساس توزیع جدول شماره (۱) توسط مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت با همکاری مراجع ارزیابی کننده مندرج در جدول شماره (۲) به اجرا گذاشته میشود

 

جدول شماره 1 - سهم میزان اثرگذاری هر یک از بسته های ارزیابی و سنجش در هر یک از رتبه ها به درصد

بسته های ارزیابی میزان اثرگذاری (درصد)
ارزیابی عملکرد آموزشی و اداری و تجربی 30

سنجش عمومی دانش، بینش و مهارت های تعلیم و تربیت در ابعاد شایستگی عمومی، تخصصی و حرفه‌ای

40
ارزیابی حرفه ای و تخصصی 30

 

جدول شماره 2 - مراجع ارزیابی کننده در هر یک از بسته های ارزیابی

بسته های ارزیابی ارزیابان حرفه ای مدیر مستقیم شورای مدرسه، انجمن اولیا و مربیان و ستادهای تربیتی گروه ها و راهبران آموزشی گزینش وزارت حراست وزارت  هیئت ممیزه
ارزیابی عملکرد آموزشی و اداری و تجربی   * * * * * *
سنجش عمومی دانش، بینش و مهارت های تعلیم و تربیت در ابعاد شایستگی عمومی، تخصصی و حرفه ای *           *
ارزیابی حرفه ای و تخصصی *           *

تبصره ۲- حداقل امتیاز مورد نیاز برای احراز هریک از رتبه های مشمولین بر اساس سهم امتیازات تعیین شده جدول شماره (۱) برای هریک از شایستگی های موضوع این آیین نامه به شرح جدول شماره (۳) می باشد.

جدول شماره 3 - حداقل امتیازات ضروری برای احراز رتبه ها براساس هر یک از شایستگی ها

عنوان رتبه شایستگی های عمومی (300 امتیاز ازکل) شایستگی‌های تخصصی (260 امتیاز از کل) شایستگی های حرفه ای (240 امتیاز از کل) تجربه(200 امتیاز از کل) امتیاز احراز رتبه
آموزشیار معلم 150 140 130 50 470
مربی معلم 180 150 120 70 520
استادیار معلم 200 160 160 80 600
دانشیار معلم 230 200 190 130 750
استاد معلم 260 240 230 170 900

تبصره ۳- مصادیق و شاخص های رفتاری و عملکردی جهت ارزیابی برای احراز رتبه ها از جمله مدرک تحصیلی، سنوات خدمت، گواهینامه ها، تألیفات، پروژه ها و همچنین میزان و ضریب تأثیر هر کدام از آنها به موجب شیوه نامه ای خواهد بود که با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت تهیه و به تأیید وزیر آموزش و پرورش خواهد رسید. 

 

تبصره ۴- در ارزیابی شایستگی های عمومی مطابق بند (۳-۱) ماده (۲) قانون، مجموعه ای از صفات و ویژگیهای شخصیتی فرد شامل باورها، نگرشها، اعتقادات و رفتار مبتنی بر نظام ارزشی. فرهنگی و اخلاقی جامعه اسلامی و نظام آموزش و پرورش کشور که زمینه را برای انجام کار متعهدانه آماده می کند و پایبندی فرد را به ارزشهای اسلامی و انقلاب اسلامی، قوانین و مقررات آشکار می سازد، معیار بررسی خواهد بود. هیئت های ممیزه جهت احراز این دسته از شایستگی ها در طول خدمت مشمولین مکلف به استعلام از مراجع ذیصلاح قانونی هستند. 

 

تبصره ۵- در مواردی که بر اساس قوانین مربوط، بازنشستگی افراد شاغل مشمول در اختیار وزارت می باشد، اجرای رتبه بندی منوط به حداقل دو سال خدمت در آموزش و پرورش از تاریخ اجرای این آیین نامه است. 

 

ماده ۵- مشمولانی که پس از ارزیابی نخست، حداقل امتیاز لازم برای احراز رتبه آموزشیار معلم را کسب ننمایند. از تاریخ عدم احراز رتبه، برای مدت یکسال به آنها فوق العاده رتبه آموزشیار معلمی پرداخت خواهد شد. این دسته از مشمولان می توانند در فرصت یکساله با کسب امتیاز لازم و ارزیابی مجدد در یکی از رتبه ها قرار گیرند. 

 

تبصره ۱- شرط برقراری فوق العاده رتبه بندی برای هر یک از رتبه ها و همچنین شرط إحراز هر یک از آنها، کسب حداقل امتیاز مربوط به شایستگی های عمومی همان رتبه مندرج در جدول شماره (۳) خواهد بود. 

 

تبصره ۲- تمامی افراد جدیدالاستخدام (به استثنای متعهدین خدمت و سایر مشمولین دارای قانون خاص) به صورت پیمانی بکار گیری خواهند شد و تبدیل وضعیت آنها منوط به کسب امتیازات رتبه مربی معلم و با رعایت سایر قوانین مربوط خواهد بود و ارزیابی آنها صرفا پس از دو دوره ارزیابی سالانه صورت می پذیرد 

 

ماده ۶- شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی موظف است با توجه به عناوین رتبه های موضوع ماده (۴) قانون، رتبه های موضوع تبصره (1) ماده (۶۵) قانون مدیریت خدمات کشوری را برای مشمولین جدیدالاستخدام مورد بازنگری قرار دهد.

 

ماده ۷- مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت موظف است پس از اجرای دوره ارزیابی برای هر یک از شرکت کنندگان، کارنامه احراز شایستگی با محتوای نقاط ضعف و قوت ایشان، صادر و همراه با الزامات و توصیه های آموزشی و برنامه های توانمندسازی در قالب سامانه جامع مسیر رشد معلم، به ایشان ارایه نماید. شرکت در ارزیابی های دوره های بعدی منوط به طی موفقیت آمیز الزامات مندرج در این آیین نامه از سوی ارزیابی شدگان می باشد. 

 

ماده ۸- وزارت مکلف است با نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور به منظور اجرای فرایند رتبه بندی معلمان نسبت به طراحی و استقرار سامانه رتبه بندی به منظور دریافت مدارک و مستندات با رعایت مقررات مربوط، حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این آیین نامه اقدام نماید. کلیه فرایندهای مربوط از جمله ارایه مدارک و مستندات از سوی مشمولان و همچنین ارزیابی و اعمال امتیاز از سوی هیئت ممیزه و اعتراض و رسیدگی به آن به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه مزبور خواهد بود. 

 

ماده ۹- بررسی اسناد و مستندات مشمولین به نحو زیر جمع آوری و امتیازدهی خواهد شد 

 

١- بررسی و تأیید رتبه های مشمولان طرح طبقه بندی مشاغل معلمان و نیروهای توانبخشی مدارس استثنایی :

الف - در رتبه های آموزشیار معلم و مربی معلم توسط هیئت های ممیزه شهرستانی منطقه ای ناحیه مربوط (محل خدمت فرد) انجام می پذیرد. 

 

ب- در رتبه استادیار معلم پس از بررسی و ارزیابی هیئت های ممیزه شهرستانی منطقه ای / ناحیه برای بررسی و تأیید نهایی به همراه مستندات به هیئت ممیزه استان مربوط ارسال میشود. 

 

پ- در رتبه دانشیار معلم و استاد معلم پس از بررسی و ارزیابی هیئت های ممیزه شهرستانی منطقه ای / ناحیه و استانی، برای بررسی و تایید نهایی به همراه مستندات مربوط به هیئت ممیزه مرکزی ارسال می شود. 

 

۲- بررسی و تایید رتبه های کارکنان اداری موضوع تبصره ماده (۴) قانون:

الف - بررسی و تایید رتبه های کارکنان اداری که در ادارات آموزش و پرورش شهرستانی منطقه ای ناحیه اشتغال به خدمت دارند در رتبه های آموزشیار معلم، مربی معلم و استادیار معلم توسط هیئت ممیزه استان مربوط انجام می پذیرد و در رتبه دانشیار معلم و رتبه استاد معلم پس از بررسی و ارزیابی هیئت ممیزه استان برای بررسی و تأیید نهایی به همراه مستندات مربوط به هیئت ممیزه مرکزی ارسال می گردد. 

 

ب- بررسی و تایید رتبه های کارکنان ادارات کل آموزش و پرورش استانی و کارکنان حوزه ستادی در کلیه رتبه ها توسط هیئت ممیزه مرکزی انجام می پذیرد

 

۳- بررسی و تأیید رتبه کلیه اعضای هیئت ممیزه، در هیئت ممیزه مرکزی انجام می شود. 

تبصره - هیئت ممیزه مرکزی موظف است پیش از رتبه بندی مشمولان از سوی هیئت های ممیزه، نسبت به بررسی و رتبه بندی کلیه اعضای هیئت ممیزه اقدام نماید. اعمال فوق العاده رتبه بندی اعضای هیئت ممیزه همزمان با سایر مشمولان قانون خواهد بود. 

 

ماده ۱۰- فرایند تحلیل و ارزیابی داده ها باید به نحوی صورت پذیرد که نتایج آن در قالب داده های کمی، مقایسه پذیر و قابل ارزیابی، ایجاد و برای رتبه بندی در اختیار هیئت های ممیزه قرار گیرد 

 

ماده ۱۱- چنانچه در ارایه مدارک و مستندات مورد نیاز برای سنجش شایستگی های معلمی و تجربه افراد مشمول قانون، محرز شود فردی اطلاعات خلاف واقع در اختیار هیئت های ممیزه قرار داده است، مراتب جهت رسیدگی به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری استان ارجاع می شود. تا زمان تعیین تکلیف قطعی موضوع در آن مرجع، رسیدگی به پرونده رتبه بندی متوقف خواهد شد و در صورتی که منجر به محکومیت فرد شود، متخلف علاوه بر مجازات انتظامی، از دریافت فوق العاده رتبه بندی در همان دوره ارزیابی محروم خواهد شد 

 

ماده ۱۲- بعد از تعیین رتبه، مراتب در سامانه جهت صدور حکم کارگزینی برابر ماده (۶) قانون به واحد امور اداری و تشکیلات مرتبط ابلاغ و به معلم و واحد آموزشی و تربیتی متبوع وی اعلام می گردد. 

 

ماده ۱۳- شرکت در فرایند رتبه بندی معلمان، حتی برای متقاضی ایجاد نمی کند و صرفا در صورت کسب حد نصاب امتیازات تعیین شده ناشی از معیارهای قانونی و قرار گرفتن در هر یک از رتبه ها با تأیید هیئت ممیزه ذی ربط، موجب برخورداری معلم از مزایای قانونی رتبه بندی خواهد شد. 

 

ماده ۱۴- در صورتی که هر یک از ارزیابی شوندگان نسبت به نحوه رسیدگی و ارزیابی و رتبه تعیین شده خود، اعتراضی داشته باشد، می تواند حداکثر ظرف (۱۰) روز از ابلاغ رتبه، درخواست خود را از طریق سامانه به دبیرخانه هیئت ممیزه س طح بالاتر ارایه نماید. در صورت وارد بودن اعتراض متقاضی، رتبه وی توسط هیئت ممیزه رسیدگی کننده به اعتراض تعیین و تاریخ اجرای حکم وی از تاریخ استحقاق خواهد بود. 

 

ماده ۱۵- با تعیین رتبه مشمول توسط هیئت ممیزه ذی ربط، فوق العاده رتبه بندی مطابق ماده (۶) قانون به ترتیب برای رتبه های پنجگانه آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم به ترتیب چهل و پنج درصد (۴۵)، پنجاه و پنج درصد (۵۵)، شصت و پنج درصد (۶۵)، هفتاد و پنج درصد (۷۵) و نود درصد (۹۰) مجموع امتیازات حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل در حکم کارگزینی مشمولین، به صورت جداگانه درج و ماهیانه پرداخت میشود.

 

ماده ۱۶ - وظایف و اختیارات هیئت ممیزه مرکزی به شرح زیر تعیین می شود:

١- نظارت کلی بر حسن اجرای نظام رتبه بندی معلمان و تحقق اهداف قانون

۲- تدوین و تصویب برنامه های مورد نیاز برای اجرای مطلوب قانون و این آیین نامه. 

3- نظارت بر عملکرد و تصمیمات هیئت های ممیزه استانی و شهرستانی

۴- نظارت بر تشکیل دبیرخانه های هیئت های ممیزه استانی و شهرستانی و پشتیبانی مؤثر از آنها. 

۵- پاسخگویی به استعلامات و ایجاد رویه واحد در نحوه رسیدگی، محاسبه امتیازات و تعیین رتبه های مشمولین قانون از طریق ابلاغ سازوکارهای مناسب و پیش بینی آنها در سامانه رتبه بندی 

۶- بررسی و تأیید رتبه دانشیار معلم و استاد معلم و تعیین رتبه های مشمولین حوزه ستادی و اعضای هیئت های ممیزه مشمول قانون 

۷- رسیدگی به اعتراضات و شکایات احتمالی از عملکرد هیئت های ممیزه استانی از طریق ایجاد بستر مناسب در سامانه رتبه بندی جهت اعتراض و شکایت افراد به صورت الکترونیکی 

۸- بررسی نتایج حاصل از اجرای قانون، اخذ بازخورد. آسیب شناسی و ارایه پیشنهاد اصلاح و بازنگری در قوانین و مقررات ذیربط به وزارت 

تبصره ۱- چنانچه تصمیمات هیئت های ممیزه استانی و شهرستانی در تعیین رتبه مشمولین در طول فرایند رتبه بندی و پس از آن و همچنین سایر تصمیمات آنها، بر خلاف قانون و آیین نامه اجرایی و دستورالعملهای صادره باشد، هیئت ممیزه مرکزی می تواند تصمیم مقتضی را (اعم از تایید اصلاح یا لغو رتبه اعطاشده) پس از ارزیابی مجدد پرونده متقاضی اخذ نماید. 

تبصره ۲- دبیرخانه هیئت ممیزه مرکزی در مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت مستقر می باشد. 

 

ماده ۱۷- وظایف و اختیارات هیئت ممیزه استانی به شرح زیر تعیین می شود:

۱- تشکیل دبیرخانه هیئت ممیزه استانی بدون توسعه تشکیلاتی در مدیریت منابع انسانی و امور اداری اداره کل 

۲- نظارت بر عملکرد و تصمیمات هیئت های ممیزه شهرستان منطقه / ناحیه و ابطال و اصلاح تصمیمات آنها در صورت عدم رعایت ضوابط قانونی 

٣- نظارت بر تشکیل دبیرخانه های هیئت های ممیزه شهرستان منطقه ناحیه و پشتیبانی از دبیرخانه ها. 

۴- پاسخگویی به استعلامات در نحوه رسیدگی، محاسبه امتیازات و تعیین رتبه های مشمولین قانون در چهارچوب قانون و آیین نامه اجرایی و مصوبات هیئت ممیزه مرکزی

۵- بررسی و تأیید رتبه استادیار معلم و بررسی و ارزیابی رتبه دانشیار معلم جهت تایید نهایی هیئت ممیزه مرکزی 

۶- رسیدگی به اعتراضات و شکایات احتمالی از عملکرد هیئت های ممیزه شهرستان منطقه | | ناحیه و ارجاع به هیئت ممیزه مرکزی در صورت نیاز 

۷- نظارت بر عملکرد و پشتیبانی مناسب از سامانه رتبه بندی در سطح استان. 

۸- تهیه و ارایه گزارش های دوره ای و انعکاس موانع و مشکلات مربوط به اجرای فرایندهای رتبه بندی معلمان به هیئت ممیزه مرکزی 

 

ماده ۱۸- وظایف و اختیارات هیئت ممیزه شهرستان منطقه 1 ناحیه به شرح زیر تعیین میشود:

۱- تشکیل دبیرخانه هیئت ممیزه بدون توسعه تشکیلاتی در کارشناسی امور اداری و تشکیلات

۲- نظارت بر حسن اجرای فرایند رتبه بندی و انجام پشتیبانی های لازم 

۳- بررسی و تایید رتبه های آموزشیار معلم و مربی معلم و بررسی و ارزیابی رتبه استادیار معلم جهت تأیید هیئت ممیزه استان 

۴- رسیدگی به اعتراضات و شکایات احتمالی از فرایند ارزیابی و تخصیص رتبه

۵- نظارت بر عملکرد و پشتیبانی مناسب از سامانه رتبه بندی در سطح شهرستان/منطقه/ناحیه

۶- تهیه و ارایه گزارش های دوره ای و انعکاس موانع و نارسایی های مربوط به اجرای فرایندهای رتبه بندی معلمان به هیئت ممیزه استانی 

 

ماده ۱۹- جلسات هیئت های ممیزه موضوع ماده (۷) قانون با ترکیب قانونی و با دعوت رییس یا نایب رییس هیئت و با حضور حداقل دو سوم اعضا، تشکیل و رسمیت می یابند. مصوبات هیئت ها در حدود موازین قانونی با رأی اکثریت آرای اعضای حاضر در جلسه معتبر و با تأیید رییس هیئت، جهت اجرا ابلاغ می گردد. 

 

ماده ۲۰- حق الزحمه اعضای هیئت های ممیزه و کارگروه های مرتبط و ارزیابان حرفه ای، در صورت تشکیل جلسات آنها در خارج از اوقات موظف اداری، مبتنی بر عملکرد و تعداد جلسات رسمی در چهارچوب مقررات بند (۹) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری و پس از تامین اعتبار قابل پرداخت می باشد.. 

 

تبصره- هیئت های ممیزه می توانند به منظور اجرای صحیح نظام رتبه بندی نسبت به تشکیل کارگروه های تخصصی موضوعی با اجرایی با رویکرد تسهیل و تسریع در رسیدگی و تعیین رتبه های معلمان اقدام نماینده 

 

ماده ۲۱- در اجرای ماده (۸) قانون، وزارت هر سه سال یکبار موظف به ارزیابی مجدد است و چنانچه افراد مشمول در ارزیابی مجدد، حداقل امتیاز لازم برای کسب رتبه فعلی را کسب ننمایند، با توجه به امتیازات مکتسبه به رتبه های پایین تر تنزل می یابند و در این صورت در نوبت اول موظف به طی دوره بازآموزی در مراکز آموزشی وابسته به وزارت خواهند بود. تنزل رتبه در نوبت دوم منجر به خروج از مشاغل طرح طبقه بندی مشاغل معلمین خواهد شد. 

 

ماده ۲۲- وزارت آموزش و پرورش موظف است پس از دو سال از اجرای نظام رتبه بندی در مرحله استقرار نسبت به ارزیابی تأثیر آن بر کیفیت نظام تعلیم و تربیت و بر اساس سند تحول بنیادین و ارزیابی میزان تحقق اهداف قانون، اقدام و ایین نامه اجرایی مرحله ارتقای رتبه بندی معلمان را با رعایت ترتیبات ماده (۹) قانون به هیئت وزیران ارایه نماید. 

 

ماده ۲۳- وزارت آموزش و پرورش موظف است، نسبت به اجرای این آیین نامه در سقف اعتبارات ابلاغی قانون بودجه اقدام نماید و ایجاد هرگونه تعهد بیش از منابع پیش بینی شده ممنوع و فاقد اعتبار است. 

 

ماده ۲۴- عدم رعایت ضوابط مقرر در قانون، این آیین نامه و شیوه نامه موضوع تبصره (۳) ماده (۴) آن، در رتبه بندی معلمان از سوی اعضای هیئت ممیزه و سایر مقامات و مسئولین، تخلف اداری محسوب شده و مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۱۳۷۲- خواهد بود و متخلف علاوه بر مجازات انتظامی، از دریافت فوق العاده رتبه بندی تا دو دوره محروم خواهد شد.

 

ماده ۲۵- سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است هرساله نسبت به پیش بینی بودجه مورد نیاز اجرای این آیین نامه با رعایت قوانین و مقررات مربوط در لوایح بودجه سالانه اقدام نماید./شناسنامه قانون

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
0
0
سلام،ای بزرگواران مگه رتبه ها روی حکم کارگزینی درج نشده است!!!!!
تحلیل های برگزیده