دیدار وزیر کشور با نخست وزیر عراق با محوریت پیاده‌روی اربعین-راهبرد معاصر

دیدار وزیر کشور با نخست وزیر عراق با محوریت پیاده‌روی اربعین

نخست وزیر عراق امروز میزبان وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه او بود و طرفین تسهیل ورود زائران ایرانی اربعین، سازماندهی، اقامت و حمایت از آنان را بررسی کردند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 08
کد خبر: ۱۵۰۰۸۳

به گزارش راهبرد معاصر، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق بعد از ظهر امروز پنجشنبه میزبان احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه او بود.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از دفتر الکاظمی گزارش داد، در این دیدار، روابط دوجانبه بین دو کشور همسایه، راههای تقویت همکاری دوجانبه و حمایت از هماهنگی مشترک در زمینه‌هایی بررسی شد که به سود ملتهای ایران و عراق است.

 

وحیدی ضمن انتقال سلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به الکاظمی، بر اهمیت تقویت همکاری بین ایران و عراق در همه زمینه‌ها تأکید کرد./ فارس

 

 

در این نشست همچنین تلاشهای الکاظمی برای مهار بحران سیاسی کنونی عراق از طریق ابتکار عمل «گفت‌وگوی ملی» بررسی شد تا راهکارهایی پیدا شود که ثبات و امنیت عراق را تضمین کند.

 

در این دیدار تلاشهای طرف عراقی در زمینه تسهیل ورود زائران ایرانی اربعین، سازماندهی، اقامت و حمایت از آنان بررسی بررسی شد.

 

در همین ارتباط|، سرلشگر «مهدی الفکیکی» مشاور وزیر کشور عراق و رئیس کمیته اربعین در عراق در پاسخ به سؤالی در خصوص شرایط امنیتی در این کشور گفت که نیروهای نظامی و امنیتی عراقی در تمامی مسیرهای زائران مستقر شده‌اند.

 

الفکیکی در خصوص شرایط گذرگاه‌ها و احتمال بسته شدن آن‌ها به دلیل ازدحام جمعیت نیز گفت که گذرگاه‌ها جز در شرایط هرج و مرج بسته نخواهد شد.

 

رئیس کمیته اربعین در عراق همچنین به سفر وحیدی به بغداد اشاره کرد و گفت که قرار است ایشان گفت‌و‌گوهایی را با مقامات عراقی برای حل برخی مشکلات زوار ایرانی و تسهیل ورود آن‌ها به خاک عراق انجام دهد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار