6 نكته در خصوص بيانات اخير رهبر معظم انقلاب-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

6 نكته در خصوص بيانات اخير رهبر معظم انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان عاملان اصلی و دستان پشت پرده حوادث اخیر یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دنباله‌روهای آنها، هدف اصلی استکبار برای تقابل با بنیان ایران قوی را افشا و با تبیین موضوع اصلی با موضوعات فرعی، تصویری روشن از حوادث روزهای گذشته مقابل افکار عمومی ترسیم کردند.
مرتضی عسگری؛ کارشناس مسائل سیاسی
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 06
کد خبر: ۱۵۳۳۳۷

6 نكته در خصوص بيانات اخير رهبر معظم انقلاب

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح سخنان مهمی درباره حوادث روزهای اخیر کشورمان بیان کردند كه محور اصلی بیانات ايشان را مي توان تبیین صحنه‌گردان اصلی و نقش آنها در پشت ‌صحنه حوادث اخیر در کشور دانست.

  1. رهبر انقلاب با بیان عاملان اصلي و دستان پشت پرده حوادث اخير يعني آمريكا، رژيم صهيونيستي و دنباله روهاي آنها، هدف اصلي آنها يعني تقابل با بنیان ایران قوي و نه حتی جمهوری اسلامی را افشا و با تبيين موضوع اصلي با موضوعات فرعي، تصويري روشن از حوادث روزهاي گذشته در مقابل افكار عمومي ترسيم كردند. ایجاد دوقطبی‌های اجتماعی از جمله حربه‌های دشمن برای به نتیجه رساندن نقشه شوم خود علیه ملت ایران است. آنچه در داخل رقم می‌خورد هیجان جاهلی و مزدوری جریان نفاق و خط قرمز نیز امنیت مردم است و در این زمینه هیچ جای مسامحه نیست. ساير موضوعات همچون حجاب و درگذشت خانمی جوان موضوعات فرعي هستند، قد و قواره سلبریتی‌ها نیز مشخص شد؛ نخست، اینکه قاطبه هنرمندان انقلابی‌اند. دوم، اینکه برخی مواضع دشمن شادکن از جهت تأثیر عمومی بی‌ارزش است و سوم، اینکه تعیین مجرمانه بودن مواضع با قوه قضائیه است. ایشان به سکوت و خطای خواص نیز پرداختند و حتی بر جبران خطا تأکید کردند. با اين تفكيك موضوعات، قطعاً هر تحلیلی که باعث شود مخاطب در فهم اصل و فرع ماجرا دچار خطای تشخیص شود، ناقص است.
  2. یکی از طراحی‌های رسانه‌ای اپوزیسیون در روزهای اخیر سوءاستفاده از فرصت مرگ دختری جوان و ایجاد دوقطبی شدید میان با حجاب‌ها و بی‌حجاب‌ها بود. سیاستی که در کف خیابان به ثمر نشست و موجب شد زنان محجبه به وسیله اغتشاشگران مورد تعدی قرار بگیرند. ایجاد دوقطبی کاذب فرهنگی و اجتماعی با سویه‌های قوی سیاسی، موضوعی بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن پرداختند و رمزگشایی کردند. ایشان در بخشی از فرمایشات خود گفتند: دعوا بر سر موضوع با حجاب و بدحجاب نیست، دعوا بر سر از دنیا رفتن دختری جوان نیست. خیلی از کسانی که حجاب کاملی هم ندارند، جزو هواداران جدی جمهوری اسلامی هستند؛ می‌بینید در مراسم مذهبی در مراسم انقلابی شرکت می‌کنند بحث سر این‌ها نیست. بحث سر اصل استقلال و ایستادگی و تقویت و اقتدار ایران اسلامی است. ایجاد دوقطبی‌های اجتماعی از جمله حربه‌های دشمن برای به نتیجه رساندن نقشه شوم خود علیه ملت ایران است. افتادن در دوقطبی‌هایی همچون باحجاب و بدحجاب، هنرمند ارزشی و ضدارزشی، ورزشکار وطنی و ضدوطنی، دانشجوی انقلابی و غیرانقلابی و... موضوعات اختلاف‌انگیز مذهبی و قومیتی، تکمیل جورچین دشمن در ایجاد گسست و شکاف‌های اجتماعی و بر هم زدن اتحاد ملی است و طبعاً امکان غلبه بر ملتی چندپاره آسان‌تر از ملتی متحد و منسجم خواهد بود.
  3. ایران سرزمین قومیت‌هایی است که در اعصار گذشته وحدت و انسجام ملی خود را حفظ کرده‌اند؛ در چهار دهه گذشته نیز برخی گروهک‌های تجزیه‌طلب سعی کرده‌اند با تحریک احساسات قومی در غرب، جنوب و جنوب‌شرق کشور توده مردم را با خود همراه کنند، اما با وجود روحیه میهن‌پرستی ایرانیان موفق به تحقق هدف شوم خود نبوده‌اند. بر همين اساس رهبر معظم انقلاب در بيانات خود با تأکید بر اینکه دشمن در محاسبات خود درباره شمال غرب و جنوب شرق کشور دچار اشتباه است، فرمودند: در میان قوم بلوچ زندگی کرده‌ام و آنها عمیقاً به جمهوری اسلامی وفادار هستند. قوم کُرد نیز یکی از پیشرفته‌ترین اقوام ایرانی و علاقمند به میهن، اسلام و نظام هستند بنابراین نقشه آنها نخواهد گرفت.
  4. هرچند صحنه‌گردان اغتشاشات اخیر آمریکا، رژیم صهیونیستی و دنباله‌روهای آنان محسوب می‌شوند، ولی هرکدام از بازیگران میدان حوادث اخیر نیز مقصر و شایسته برخورد، تأدیب و مجازات هستند و نباید از کسانی که در فتنه اخیر به هرگونه‌ای هیزم در آتش دشمنان ریختند به سادگی گذشت؛ متولی برخورد با برهم‌زنندگان امنیت کشور که طیفی از جوانان و نوجوانان هیجان‌زده تا عناصر منافق، تجزیه‌طلب و بقایای رژیم پهلوی، خانواده ساواکی‌های مطرود و منفور هستند، قوه قضاييه است. بنابراين در کنار مطالبه‌گری جدی از دستگاه قضایی کشور، اجرای قانون و برخورد قانونی با برهم‌زنندگان امنیت از خواسته‌هاي اصلي مردم است.
  5. رهبر انقلاب درباره سناریوی آشوب و اغتشاشات اخیر سؤال مهمی مطرح کردند؛ اینکه انگیزه دشمنان از طراحی ناآرامی‌ها چه بود؟ ايشان با تأکید بر شتاب گرفتن پیشرفت کشور در همه بخش‌ها و تلاش‌ها برای گشوده شدن برخی گره‌های قدیمی و فعال شدن بخش تولید و دانش‌بنیان‌ها و توانایی کشور برای خنثی کردن تحریم‌ها فرمودند: آنها احساس می‌کنند کشور در حال پیشرفت به سوی قدرت همه‌جانبه است و این موضوع را نمی‌توانند تحمل کنند. جبهه استکبار به دلیل شکست‌های راهبردی از انقلاب اسلامی و ملت ایران در بیش از چهار دهه گذشته از سویی و ناکارآمدی ابزارهای نظامی، سیاسی و اقتصادی‌ـ مالی علیه جمهوری اسلامی از سوی دیگر تنها امیدش برای براندازی جمهوری اسلامی، ایجاد اغتشاش، ناآرامی و بی‌ثبات‌سازی در داخل کشور است. بنابراین، در میان راهبردهای جبهه دشمن با محوریت آمریکا علیه جمهوری اسلامی، اغتشاش، بی‌ثبات‌سازی و جنگ داخلی جایگاه ویژه‌ای دارد. جبهه استکبار به دلیل شکست‌های راهبردی از انقلاب اسلامی و ملت ایران در بیش از چهار دهه گذشته از سویی و ناکارآمدی ابزارهای نظامی، سیاسی و اقتصادی‌ـ مالی علیه جمهوری اسلامی از سوی دیگر تنها امیدش برای براندازی جمهوری اسلامی، ایجاد اغتشاش، ناآرامی و بی‌ثبات‌سازی در داخل کشور است. جبهه غربی به یاد دارد چگونه موفق شد در سوریه برادر را در مقابل برادر قرار دهد و از کشوری تاریخی، تلی از خاک برجای بگذارد و حال بدش نمی آید این مسیر را برای چندقطبی کردن ایران نیز بار دیگر طی کند. برای همین سعی دارد همه شکاف های اجتماعی را همزمان فعال کند تا بتواند مناطق قومی و مذهبی را به آتش بکشد و بتواند شهرهای پرجمعیت و متکثر به لحاظ اجتماعی را منفجر کند.
  6. ملت در حوادث اخیر نیز همچون گذشته هوشمندانه ظاهر شد و جلوی سوءاستفاده دشمن را گرفت؛ در همين زمينه رهبر انقلاب فرمودند: ملت ایران در این حادثه نیز همچون حوادث دیگر کاملاً قوی ظاهر شد و در آینده هم به همین صورت خواهد بود. اما برخی خواص که علیه نیروی انتظامی ‌و نظام بدون تحقیق اطلاعیه دادند، بیانیه دادند، حرف زدند، می‌بایست اعلام موضع و صف خود را از دشمن مشخص کنند تا همچون برخی گذشتگان، مهر کج‌فهمی‌و بی‌بصیرتی برای خود نسازند، زیرا به فرموده رهبر انقلاب، «اکنون که دیدند قضیه چیست و نتیجه حرف‌های آنان با برنامه‌ریزی دشمن چه اتفاقاتی را در خیابان‌ها رقم زده است، باید کار خود را جبران و به صراحت اعلام کنند با آنچه اتفاق افتاده و با برنامه دشمن خارجی، مخالفند». با تجربه مواضع ناپخته برخي خواص می‌‌توان درس گرفت در تحلیل وقایع باید به جای یک بعدی و درشت دیدن صحنه، آن را جامع و درست دید و با عقلانیت و اقتدار، دست دشمن را از برنامه‌ریزی و سناریوسازی برای صحنه و پشت صحنه آشوب‌ها قطع کرد. در قضاياي اخير اگر خواص «نفهمیدید حالا بفهمید و به صراحت موضع‌گیری کنید» البته اگر قصد بهره برداري سياسي و جناحي از اغتشاشات نداشته باشند. متأسفانه در روزهاي اخير موضع گيري برخي از فعالان اصلاح‌طلب مؤيد اين است به دنبال كاسبي سياسي از خون دختر جوان هستند و در هيجاني كردن فضا كه سبب خسارت های جاني، معنوي و مادي به مردم شد، نقش  فعالي داشتند كه در صورت اعلام برائت نكردن از حوادث اخير، نزد افكار عمومي «فتنه‌گر» شناخته خواهند شد.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده