ترامپ نتانیاهو را به قطع رابطه تهدید کرد سنای آمریکا هم به محدودیت اختیارات جنگی ترامپ رای داد پزشکیان دکترای افتخاری جراحی قلب از پاکستان دریافت کرد ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم! سخنگوی سازمان ملل: عملیات تخلیه بیش از ۱۱ هزار دریانورد در تنگه هرمز آغاز خواهد شد ادعای ترامپ: بازرسان در زمان مناسب در ایران حضور خواهند یافت شیخ نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از خاک لبنان ندارد دانمارک سفارت خود در تهران را بازگشایی کرد ترامپ: ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت! روبیو مدعی شد: پرونده لبنان از ایران جداست! شهباز شریف: تفاهم‌نامه ایران و آمریکا شامل موشک‌های بالستیک نمی‌شود تجاوز اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو آغاز دور پنجم مذاکرات لبنان و اسرائیل در واشنگتن عضو هیات مذاکره‌کننده: انحصار خرید کالای آمریکایی در هیچ تفاهم و توافقی وجود ندارد دبیرکل جدید اتحادیه عرب تعیین شد / نبیل فهمی کیست؟ چه کسی نخست وزیر بعدی بریتانیا است؟

بمب ساعتی تورم در آمریکا

بمب ساعتی تورم در آمریکا نشریه آمریکایی نیوزویک می‌گوید آمریکا با کاهش ذخایر انرژی با بمب ساعتی تورم روبروست که درست قبل از تعطیلات منفجر می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 01
کد خبر: ۱۵۷۱۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، نیوزویک به نقل از مدیر شورای ملی اقتصاد آمریکا از کاهش شدید ذخایر گازوئیل این کشور و احتمال وقوع یک بحران جدی خبر داد.

این نشریه آمریکایی افزود: برایان دیز، هفته گذشته در تلویزیون بلومبرگ اذعان کرد که پس از دو سال سخت که اقتصاد جهانی پشت سر گذاشت و در بحبوحه بحران انرژی ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین، درحال حاضر موجودی گازوئیل آمریکا به طور غیرقابل قبولی کاهش یافته است.

این کاهش عرضه، نگرانی‌هایی را در میان تحلیلگران و کارشناسان انرژی درباره کاهش رشد اقتصادی آمریکا در آینده ایجاد می‌کند که احتمالا اعتصاب ملی کارکنان راه‌آهن را که برای اواسط نوامبر برنامه‌ریزی شده است، تشدید خواهد کرد.

در ماه مه و ژوئن، قیمت گازوئیل و بنزین به بالاترین میزان خود رسید که تهدیدی برای صنعت حمل و نقل و تدارکات محسوب و موجب ناراحتی رانندگان در پمپ بنزین‌ها می‌شد.

مازن داناف، اقتصاددان ارشد شرکت باربری اوبر در گفتگو با نیوزویک گفت: هزینه‌های زنجیره تأمین در دو سال گذشته به علت افزایش تقاضا و کاهش عرضه به شدت افزایش یافته است. در ماه ژانویه، ارسال کننده‌ها مجبور بودند به طور متوسط بیش از ۳.۴ دلار در هر مایل برای یک کامیون پرداخت کنند که تقریبا دو برابر مبلغی بود که پیش از همه گیری کرونا می‌پرداختند.

افزایش قیمت‌ها احتمالا به بخش‌هایی که بیشتر به گازوئیل وابسته هستند مانند بخش‌های کشارزی، ساخت و ساز، گرمایش و حمل و نقل آسیب خواهد رساند و این روند نیز احتمالا به کاهش چشمگیر رشد اقتصادی آمریکا و در نتیجه افزایش مداوم تورم خواهد انجامید.

به گفته داناف، به طور قطع پیامد‌های افزایش قیمت گازوئیل را آخرین مصرف کنندگان نیز لمس خواهند کرد، زیرا هزینه حمل و نقل یکی از عوامل اصلی افزایش تورم در سال گذشته بوده است.

اعتصاب کارکنان راه آهن که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، تابستان امسال از انجام شدن آن جلوگیری کرد و اقتصاد کشور را از پیامد‌های ویرانگر آن محفوظ نگاه داشت، اکنون برای ۱۹ نوامبر برنامه ریزی شده است.داناف ابراز امیدواری کرد که از برگزاری این اعتصاب جلوگیری شود، زیرا می‌تواند اثرات مخربی بر اقتصاد آمریکا داشته باشد.

شبکه خبری سی ان بی سی نیز گزارش داد که برگزاری اعتصاب کارکنان راه آهن با وسعت برنامه ریزی شده در اواسط نوامبر می‌تواند زنجیره تأمین کالا را متوقف کند و روزانه دو میلیارد دلار برای آمریکا هزینه در بر داشته باشد.

ترکیب کمبود گازوئیل با اعتصاب کارکنان راه آهن بدترین سناریو برای اقتصاد آمریکا خواهد بود، زیرا می‌تواند باعث افزایش بیشتر تورم درست پیش از عید شکرگزاری و آغاز فصل تعطیلات شود.

البته راه‌هایی وجود دارد که دست کم بتوان از شکل گیری این اعتصاب جلوگیری کرد. کنگره می‌تواند با استفاده از قانون کارگری راه آهن که به نمایندگان کنگره این اختیار را می‌دهد به قطار‌ها دستور دهند طبق روال به فعالیت خود ادامه دهند، مانع از اعتصاب کارکنان شبکه ریلی آمریکا شوند. علاوه بر آنکه اگر تا پیش از آن تاریخ توافق رضایت بخشی حاصل شود که خواسته‌های کارگران را تأمین کند، احتمالا اتحادیه‌ها تصمیم خواهند گرفت دست به اعتصاب نزنند./ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار