هشدار درباره حضور نظامی آمریکا و انگلیس در یمن-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

هشدار درباره حضور نظامی آمریکا و انگلیس در یمن

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن از حضور نظامیان آمریکایی و انگلیسی در این کشور خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 08
کد خبر: ۱۵۸۱۵۷

به گزارش راهبرد معاصر، علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: کنفرانسی که قرار است به زودی درباره امنیت آب‌ها برگزار شود، تصویر واضحی از تملک یمن بر عناصر قدرت را نشان خواهد داد و اینکه صنعا قدرت نظامی برای محافظت از توانمندی ها، حاکمیت و استقلال خود را در اختیار دارد.

القحوم در سخنان خود همچنین به حضور گسترده نظامی آمریکا و انگلیس در یمن اشاره کرد.

این عضو دفتر سیاسی انصارالله گفت: هیئت‌های نظامی بیگانه از مدت‌ها پیش به یمن آمده اند. آمریکایی‌ها در حضرموت حضور گسترده‌ای دارند. آن‌ها برای تأسیس پایگاه نظامی در حضرموت تلاش می‌کنند. همچنین، یک پایگاه نظامی در استان المهره تأسیس شده است که انگلیسی‌ها در آن حضور دارند.

وی افزود: آمریکایی‌ها در حضرموت و مناطق ساحلی در مکلا و الوادی مستقر هستند. آن‌ها همچنین برنامه‌هایی برای تحکیم مواضع خود و سیطره بر ثروت‌ها و مناطق جغرافیای مهم یمن دارند. دغدغه اصلی آمریکا در شرایط فعلی این است که اوضاع در یمن حالت نه جنگ و نه صلح باقی بماند.

علی القحوم در ادامه گفت: امارات برای ایجاد تغییرات جمعیتی در جزیره میون در تنگه راهبردی باب المندب تلاش می‌کند که اقدامی تجاوکارانه محسوب می‌شود.

این عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن ادامه داد: هدف تحرکات غربی در یمن، سیطره بر باب المندب است.

وی همچنین ضمن اشاره به تحرکات آمریکا، انگلیس و فرانسه در جزایر یمن، بر آمادگی برای دفاع از کرامت یمن تأکید کرد و افزود: نیرو‌های یمنی در دفاع از هیچ بخشی از خاک این کشور کوتاهی نخواهند کرد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار