مخالفت ناتو با برقراری آتش‌بس در اوکراین بر اساس شرایط روسیه-راهبرد معاصر

مخالفت ناتو با برقراری آتش‌بس در اوکراین بر اساس شرایط روسیه

درخواست زلنسکی برای تمدید حکومت نظامی در اوکراین، قدیروف ارتش اوکراین را تقریباً فاقد توان بالقوه نظامی دانست و اعتراف پنتاگون به اینکه ادامه کمک نظامی به اوکراین زرادخانه‌های غرب را خالی کرده، از جمله مهمترین رویدادها پیرامون جنگ در اوکراین است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 09
کد خبر: ۱۵۸۳۶۵

به گزارش راهبرد معاصر، "ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو معتقد است که اگر پیمان آتلانتیک شمالی با آتش‌بس در اوکراین بر اساس شرایط پیشنهادی طرف روسی موافقت کند، این اقدام سیگنالی خواهد بود که ائتلاف به دستیابی به اهداف سیاسی مسکو کمک می‌کند.

به‌گفته استولتنبرگ، اگر اوکراین با شرایط روسیه موافقت کند، ظاهراً این یک فاجعه برای این کشور خواهد بود. وی در پاسخ به این سؤال که چرا کشورهای غربی به تأمین تجهیزاتی ارتش اوکراین ادامه می‌دهند، به‌جای اینکه تمام توان خود را روی دستیابی به صلح در اوکراین متمرکز کنند، گفت: «این یک فاجعه برای اوکراین و همچنین خطری برای همه ما خواهد بود، زیرا این سیگنال را ارسال خواهد کرد که استفاده از زور به شما امکان می‌دهد به اهداف سیاسی دست یابید.»

دبیرکل در عین حال تأکید کرد که این ائتلاف همچنان متعهد به دستیابی به صلح در اوکراین است. وی مدعی شد: «همه خواهان پایان درگیری هستند، ولی اگر اوکراین از جنگیدن دست بردارد، دیگر به‌عنوان یک کشور مستقل وجود نخواهد داشت، البته اگر روسیه از جنگ دست بردارد، ما صلح خواهیم داشت.»

در عین حال، استولتنبرگ بار دیگر اطمینان داد که ناتو یک طرف درگیری در رویارویی نظامی در خاک اوکراین نیست.

روز گذشته، فلوریان فیلیپو، سیاستمدار فرانسوی و رهبر جنبش میهن‌پرستان، گفت که کشورهای اروپایی قرار نیست به‌خاطر کی‌یف دست به خودکشی بزنند و ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین موظف است در اسرع وقت مذاکرات با فدراسیون روسیه را از سر بگیرد تا به صلح دست یابد.

چند روز قبل نیز روزنامه "وال استریت ژورنال" گزارش داد که کشورهای غربی به‌طور غیرعلنی در حال مذاکره درباره شرایط توافقنامه صلح احتمالی بین روسیه و اوکراین هستند.

در اواخر ماه اکتبر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، نیاز به ارسال سیگنالی از طرف واشنگتن به کی‌یف برای توقف درگیری را اعلام کرد. وی یادآور شد که جنگ در اوکراین را می‌توان به‌سرعت از طریق دیپلماسی توسط کسانی که سیاست ایالات متحده را هدایت می‌کنند، حل‌وفصل کرد.

این در حالی است در اوایل اکتبر، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین تصمیم شورای امنیت و دفاع این کشور در مورد ممنوعیت انجام مذاکرات با روسیه را امضاء کرد. وزارت امور خارجه روسیه نیز تأکید کرد که غرب با ادامه ارسال سلاح به کی‌یف، نه‌تنها درگیری را طولانی می‌کند، بلکه عملاً در آن مشارکت دارد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار