آمریکا: هیچ طرفی در جنگ اوکراین پیروزی قطعی نخواهد داشت-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

آمریکا: هیچ طرفی در جنگ اوکراین پیروزی قطعی نخواهد داشت

پیشنهاد ترکیه برای تمدید توافق غلات برای مدت یک سال، افشای نقشه اوکراین برای تصرف کریمه، تکذیب ادعای ارسال تسلیحات به روسیه از سوی کره شمالی و کشته شدن یک مزدور دیگر آمریکایی در منطقه خارکوف، از جمله مهمترین رویدادها پیرامون جنگ اوکراین است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 08
کد خبر: ۱۵۸۱۸۴

به گزارش راهبرد معاصر، بعد از آنکه کشورهای غربی مدتها از لزوم تقویت موقعیت کی‌یف برای از سر گیری مذاکرات با مسکو صحبت می کردند، اکنون و پس از حملات گسترده هوایی روسیه به زیرساختارهای نظامی و انرژی اوکراین، مواضع آنها ظاهراً دچار تغییر شده و خواستار مذاکره برای حل و فصل اوضاع شده‌اند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بامداد امروز، سه‌شنبه، در یک نشست خبری اعتراف کرد که مذاکره بهترین گزینه برای حل و فصل مشکل اوکراین است. به گفته وی، حل و فصل اختلافات بین دو طرف در میدان جنگ امکان پذیر نخواهد بود.

وی در عین حال مدعی شد که ایالات متحده نیازی به ایجاد انگیزه در طرف اوکراینی برای مذاکره با روسیه نمی بیند. برای اینکه، به گفته وی، "رئیس جمهور زلنسکی خود همیشه در خصوص یک راه حل دیپلماتیک از طریق مذاکره صحبت می‌کند".

پرایس افزود: اوکراینی‌ها در صورت فراهم شدن شرایط مناسب برای مذاکرات، نمایندگان خود را تعیین کرده و اقدامات لازم برای این کار را انجام خواهند داد.

در عین حال، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز خواستار از سرگیری روند مذاکرات بین روسیه و اوکراین شد. با این حال، وی اعتراف کرد که اگرچه وی به راه حل دیپلماتیک برای مناقشه متعهد است، ولی در حال حاضر هنوز بسیار زود است در مورد هرگونه "شرایط قطعی" برای این منظور صحبت کرد.

پیش از این، میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهوری اوکراین، مدعی شد که کی‌یف همچنان برای گفتگو با مسکو آمادگی دارد، ولی بر خروج نیروهای نظامی روسیه از خاک اوکراین اصرار دارد. به گفته وی، البته ولادیمیر پوتین آماده چنین اقدامی نیست و مقامات کی‌یفصبر می کنند تا با رئیس جمهوری بعدی روسیه صحبت کنند.

این در حالی است که مقامات مسکو بارها اعلام کرده‌اند که آماده مذاکره برای حل و فصل اوضاع هستند، ولی کی‌یف نمی خواهد پای میز مذاکره بنشیند.

ضمن اینکه، این یک واقعیت است که رهبری اوکراین موضوع مذاکره با روسیه را در سطح قانونی ممنوع کرده است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار