مجارستان: رابطه خاصی با رهبران روسیه نداریم-راهبرد معاصر

مجارستان: رابطه خاصی با رهبران روسیه نداریم

یک مقام دولتی مجارستان اعلام کرد که نخست وزیر این کشور هیچ رابطه خاصی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ندارد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 13
کد خبر: ۱۶۳۵۵۷

به گزارش راهبرد معاصر، «گرگلی گولیاس»، مسئول دفتر نخست وزیری مجارستان در سخنانی به برخی خبرها پیرامون روابط شخصی و خاص میان نخست وزیر این کشور و رئیس جمهور روسیه واکنش نشان داد و گفت: «هیچ رابطه خاصی بین مجارستان و روسیه وجود ندارد، همان گونه که هیچ رابطه ویژه ای نیز میان رهبران این دو کشور - ویکتور اوربان و ولادیمیر پوتین- وجود ندارد.» به گفته این مقام مجارستانی، هم روسیه و هم مجارستان به صورت مستقل و بر اساس منافع ملی خود عمل می کنند.

 

گولیاس البته این را نیز گفت که رسانه های غربی تمایل دارند تا بوداپست را متحد مسکو معرفی کنند. او در این ارتباط گفت: «از آنجایی که مخالفان سیاسی ما علاقه ای به صحبت صادقانه ندارند و مطبوعات اروپایی به دنبال لکه دار کردن مجارستان هستند، آن ها ادعا می کنند که روابط ویژه ای بین مجارستان و روسیه و همچنین روابط خاصی بین [رئیس جمهور] پوتین و نخست وزیر [اوربان] وجود دارد، در حالی که هیچ رابطه خاصی وجود ندارد.»

 

گولیاس تاکید کرد که روابط مجارستان با روسیه را فقط می‌توان خاص دانست «به این معنا که کشورهای اروپای مرکزی که قبلاً به بلوک شوروی تعلق داشتند، بیشتر از سایر کشورها به منابع روسیه وابسته هستند». این مقام دولتی خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که مجارستان برای دریافت معافیت از تحریم های اتحادیه اروپا در حوزه نفت و گاز روسیه تلاش کرد. به گفته گولیاس، مجارستان «از این نظر تنها نبود» و «اگرچه چک ها و اسلواکی ها در خط مقدم تلاش برای معافیت های تحریمی قرار نداشتند»، اما آن ها نیز از دریافت این معافیت ها راضی بودند.

 

دولت مجارستان بارها تاکید کرده است که مطبوعات غربی به صورت جانبدارانه این کشور را به حمایت از سیاست روسیه متهم می‌کنند و حتی مجارستان را «اسب تروای مسکو» می‌خوانند. اوربان نیز پیشتر تاکید کرده بود که او به دنبال اجرای سیاست «نه طرفدار روسیه و نه اوکراین، بلکه طرفدار مجارستان» است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار