دو سوم آمریکایی‌ها تمکن مالی کافی ندارند-راهبرد معاصر
عراقچی: نتیجه نسخه دوم فشار حداکثری، نسخه دوم شکست حداکثری است افزایش شمار شهدای لبنان به ۳۲۸۷ شهید درخواست ۱۷ سال زندان برای افشاگر پنتاگون درخواست عربستان از کشور‌های جهان برای پیوستن به ائتلاف بین‌المللی اجرای راهکار دودولتی انفجار یک پهپاد در منطقه حساس نظامی در جنوب «حیفا» عراقچی: ایران از هیچ کوششی برای افزایش مراودات با همسایگان دریغ نمی‌کند بیانیه مشترک ایران، روسیه و ترکیه درباره مسائل منطقه + جزئیات نتایج اجلاس فوق العاده سران کشور‌های اسلامی ـ عربی از زبان معاون وزیر خارجه بن فرحان: شورای امنیت قادر به تعامل با نزاع منطقه نیست عارف با بن سلمان دیدار کرد + عکس جزئیات گفت‌وگوی نتانیاهو و ترامپ درباره ایران رایزنی الاعرجی با سردار سلامی درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق بیانیه پایانی نشست ریاض: قدس خط قرمز امت عربی و اسلامی است سفیر ایران در روسیه: سخنگوی پوتین نیستم، اما سیاست مسکو دلارزدایی است ادعای اسکای نیوز عربی: الاعرجی در سفر به تهران حامل پیامی از جانب آمریکا درباره پاسخ ایران به حمله اسرائیل است

دو سوم آمریکایی‌ها تمکن مالی کافی ندارند

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد حدود دو سوم مردم آمریکا تمکن مالی کافی ندارند و در شرایط بد اقتصادی زندگی می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 31
کد خبر: ۱۷۱۱۳۰

به گزارش راهبرد معاصر، نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد حدود دو سوم مردم آمریکا تمکن مالی کافی ندارند و در شرایط بد اقتصادی زندگی می کنندو شمار افرادی که با این شرایط زندگی می کنند، نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری یافته است.

 

براین اساس، حدود 64 درصد از مصرف کنندگان آمریکایی اظهار کردند که در پایان سال 2022، اوضاع اقتصادی بسیار بدی داشتند و حقوق یک ماه آنها به حقوق ماه بعد نرسیده است. این میزان در پایان سال 2022، معادل حدود 9 میلیون و 300 هزار نفر بیشتر از سال 2021 است.

 

همچنین براساس نتایج این تحقیق، درآمد حدود 8 میلیون نفر در پایان سال 2022، بیش از 100 هزار دلار در سال بوده است و این افراد معتقدند چشم انداز آنها نسبت به آینده بهتر خواهد شد.

 

علاوه بر این، در این بررسی مشخص شد که 4 نفر از هر 5 مصرف کننده انتظار دارند دارایی شان در سال 2023 افزایش یابد که این رقم 7 درصد بیشتر از جولای 2022 است. حدود یک سوم نیز معتقدند دارایی شان به همان میزان باقی خواهد ماند و 27 درصد بر این باورند که شرایط اقتصادی آنها بدتر خواهد شد.

 

براساس این گزارش، افرادی که معتقدند شرایط مالی آنها بدتر خواهد شد، تورم و عدم اطمینان اقتصادی را عوامل اصلی این بحران می دانند. حدود 75 درصد از این افراد تورم را دلیل اصلی و حدود یک سوم دیگر عدم اطمینان اقتصادی را دلیل عمده می دانند.

 

از سوی دیگر، از میان افرادی که شرایط اقتصادی بهتری دارند 72 درصد درباره عدم اطمینان اقتصادی نگران هستند در حالی که 62 درصد درباره تورم دلواپس هستند.

 

این در حالی است که نظرسنجی از گروهی از اقتصاددانان نشان داد که شاخص تورم در آمریکا در تمام فصل‌های سال 2023 افزایش‌ می‌یابد و سیاست پولی سخت‌گیرانه فدرال‌رزرو اقتصاد این کشور را وارد رکود می‌کند.

 

پیش‌بینی شاخص هزینه‌کرد فردی که شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو آمریکاست برای تمام فصل‌های سال 2023 افزایش‌یافته است. اما به‌طورکلی اقتصاددان‌ها پیش‌بینی می‌کنند از فشار افزایش قیمت‌ها طی سال آینده میلادی کاسته شود و تورم در پایان سال به‌خاطر ادامه سیاست‌های سخت‌گیرانه پولی به متوسط 2.8 درصد برسد.

 

به‌نظر می‌رسد تورم در آمریکا بسیار گسترده‌تر و بادوام‌تر از پیش‌بینی بسیاری در وال‌استریت و فدرال‌رزرو باشد. همچنین بسیاری از اقتصاددان‌ها انتظار دارند تورم بالا و سیاست پولی سخت‌گیرانه فدرال‌رزرو اقتصاد را در سال جدید وارد رکود کند.

 

اقتصاددان‌ها همچنین پیش‌بینی کردند که تولید ناخالص داخلی در آمریکا در نیمه اول سال جدید میلادی ثابت باشد.

 

با افزایش بی سابقه نرخ تورم در آمریکا، مراکز خیریه اهدای غذا به نیازمندان با افزایش چشمگیر درخواست ها و قیمت های سرسام آور مواجه هستند.

 

مراکز اهدای غذا، سازمانی خیریه و غیردولتی است که به کسانی که در تهیه مایحتاج خوراکی خود مشکل دارند، از طریق اهدای غذا کمک می‌کند. این نوع از مراکز در سراسر دنیا با هدف جلوگیری از به هدررفتن غذاهای آماده و بسته‌بندی و توزیع غذا میان نیازمندان در راستای مبارزه با گرسنگی تأسیس‌ شده‌اند.

 

همچنین رشد شدید نرخ تورم در آمریکا 95 درصد مردم این کشور را واداشته تا به جستجوی کالاهای تخفیف‌دار در فروشگاه‌ها بپردازند، مواد غذایی منجمد خریداری کنند، سراغ برندهای غیرمعروف و ارزان بروند و غذای کمتری نسبت به گذشته بخرند.

 

به علاوه تورم باعث شده است تا مصرف‌کنندگان آمریکایی فروشگاه‌های مقصد خرید خود را نیز تغییر دهند. اکثر مردم در جستجوی تخفیف و قیمت‌های ارزان‌تر به فروشگاه‌های دورتر از محل زندگی خود رفته و دفعات خرید خود را کاهش داده‌اند.

 

بسیاری از فروشگاه‌ها ارزان‌ترین برندها را در قفسه‌های خود قرار می‌دهند و 31 درصد مصرف‌کنندگان هم گفته‌اند به سمت خرید تولیدات برندهای ارزان و غیر مشهور روی آورده‌اند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده