تمرین تخصصی دیده‌بانی بصیر آغاز شد-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

تمرین تخصصی دیده‌بانی بصیر آغاز شد

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: تمرین تخصصی دیده‌بانی بصیر از امروز در 2 منطقه مهم پدافند هوایی مرکزی و شمال کشور به مدت 2 روز برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 12
کد خبر: ۱۷۶۴۲۱

به گزارش راهبرد معاصر؛  امیر محمد یوسفی خوش‌قلب معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش صبح امروز با حضور در مرکز فرماندهی و کنترل ولایت نیروی پدافند هوایی آغاز تمرین تخصصی دیده بانی این نیرو را با رمز یا بصیر اعلام کرد و گفت: تمرین تخصصی دیده‌بانی بصیر از امروز در دو منطقه مهم پدافند هوایی مرکزی و شمال کشور به مدت دو روز برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این مناطق پدافند هوایی از مناطق مهم در شبکه یکپارچه پدافند هوایی هستند، افزود: فرمان آغاز تمرین تخصصی از مرکز فرماندهی و کنترل ولایت نیروی پدافند هوایی صادر شد.

 

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار کرد: سالیانه رزمایش‌ها و تمرین‌های تخصصی ویژه در تمام نیروهای مسلح پیش بینی ابلاغ و اجرا می‌شود. این تمرین تخصصی هم جزو برنامه‌های مصوب است که برای پایان سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده است و برابر برنامه اجرا می‌شود.

 

امیر یوسفی خوش‌قلب با اشاره به اهمیت انجام این تمرین تخصصی عنوان کرد: همه‌ نقاط دیده‌بانی برای ما در شبکه یکپارچه پدافند هوایی با ارزش بوده و گزارش‌های دیده‌بانی در کنار گزارش‌های راداری اکتیو و پسیو از اهمیت ویژه برخوردار است؛ گزارش یک دیده‌بان با سریع‌ترین وسیله ارتباطی در کمترین زمان وارد شبکه می‌شود و از لحاظ راستی آزمایی و دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: ما در این تمرین علاوه بر ارزیابی نیروی انسانی در پست‌های دیده‌بانی، شبکه و لایه‌های ارتباطی خود را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم که آیا می‌تواند در زمان و مکان مناسب پاسخگوی نیازهای شبکه یکپارچه پدافند هوایی بدون فوت وقت باشد.

 

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش بیان کرد: چند سال گذشته شبکه دیده‌بانی خود را از حالت سنتی خارج کرده‌ایم و به سامانه‌های دیده‌بانی الکترو اُپتیک ویژه که در شب و روز عملیات جستجو و رهگیری اهداف را انجام می‌دهند تجهیز کرده‌ایم.

 

وی افزود: امروز تلفیقی از آنچه که دیده‌بان با چشم می‌بیند و آنچه که دیده‌بان با تجهیزات می‌بیند به صورت مکانیزه وارد شبکه یکپارچه پدافند هوایی می‌شود و دیده‌بانی به عنوان یک سازمان رزم با اهمیت در شبکه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار