خبر خوش گل محمدی برای پرسپولیس و هواداران-راهبرد معاصر
اولین باخت ذوب‌آهن در لیگ برتر | برد خانگی شاگردان یحیی گل‌محمدی نخست‌وزیر لبنان: با همکاری مردم، با اسرائیل مقابله خواهیم کرد فرمانده کل سپاه: استحکام جبهه مقاومت ضربات کوبنده تری بر پیکر فرسوده رژیم صهیونیستی فرود خواهد آورد نتانیاهو برای شرکت در یک نشست امنیتی راهی تل‌آویو شد ۵ روز عزای عمومی در ایران درپی شهادت سید حسن نصرالله سخنگوی ایران ایر: تمام پرواز‌های ایران‌ایر به بیروت تا اطلاع ثانوی لغو شد پیام رهبر انقلاب در پی شهادت سیدحسن نصرالله: ضربات جبهه مقاومت بر پیکر رژیم صهیونی کوبنده‌تر خواهد شد واکنش روسیه به ترور سید حسن نصرالله رئیس دفتر سید حسن نصرالله به شهادت رسید + عکس مرگ تلخ ۴ عضو یک خانواده در تصادف رانندگی جاده اصفهان نخست وزیر روسیه به تهران سفر می‌کند تحریم‌های جدید نفتی آمریکا بر ونزوئلا در راه است افزایش قیمت طلا و سکه در بازار تهران برپایی تجمعات در اسرائیل ممنوع شد سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان که بود؟

خبر خوش گل محمدی برای پرسپولیس و هواداران

پرسپولیس در جام حذفی سپاهان را شکست داد و در لیگ برتر از شاگردان مورایس باخت، اما یحیی نمی‌خواهد این سرنوشت برای بازی با گل گهر نیز تکرار شود.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 03
کد خبر: ۱۸۲۴۱۰

به گزارش راهبرد معاصر، شکست مقابل سپاهان، شاید کلیدی‌ترین باخت پرسپولیس در این فصل باشد. اگر قرمزها نتیجه تساوی را حفظ می‌کردند، حالا سه امتیاز پیشی نسبت به حریف خود داشتند و در صورت پیروزی نیز با شش امتیاز برتری، در یک قدمی قهرمانی قرار می‌گرفتند. نکته جالب شکست پرسپولیس برابر سپاهان اما این بود که آن‌ها چند هفته پیش توانسته بودند در نقش جهان چهار گل به حریف خود بزنند و این تیم را از جام حذفی حذف کنند.

شاید بدبین‌ترین هوادار پرسپولیس هم فکرش را نمی‌کرد که این تیم بعد از برد ۴-۲ در نقش جهان، با حضور تماشاگران خودی ۱-۰ بازنده شود، اما این سرنوشتی بود که به سراغ پرسپولیس آمد و این تیم را از صدر جدول جدا کرد. حالا بیم آن می‌رود که همین اتفاق برای گل‌گهر نیز تکرار شود و این بار نه تنها صدر، بلکه قهرمانی را از سرخپوشان بگیرد.

پرسپولیس این هفته موفق شد گل‌گهر را شکست دهد و حالا جمعه هفته آینده باید در لیگ برتر میزبان این تیم باشد. با این حال سرمربی این تیم می‌گوید که ماجرای بازی جام حذفی و لیگ برتر برای سپاهان، برابر گل‌گهر تکرار نخواهد شد. او برای این ادعای خود شواهد جالبی هم دارد.

  • ما در بدترین وضعیت به سپاهان خوردیم و فکر کنم ۷-۸ بازیکن را در ترکیب نداشتیم: اشاره سرمربی پرسپولیس به سرماخوردگی چندین بازیکن این تیم بود که باعث شد پرسپولیس با ترکیب نصفه و نیمه برابر حریف قرار بگیرد. علاوه بر گولسیانی، حنانوف، اسدبیگی و… که غایب بودند، مرتضی پورعلی‌گنجی هم دچار مصدومیت شدید در نیمه اول شد تا عملا خط دفاعی پرسپولیس ناقص شود و دیاباته هم در این بازی حضور نداشت.
  • * آن بازی هم ده نفره شدیم و در ثانیه‌های پایانی گل خوردیم: او اخراج لئاندرو پریرا را نیز یکی از موارد شکست تیمش می‌داند. شاید در این مورد حق با سرمربی پرسپولیس نیز باشد. پرسپولیس دقیقا یک نیمه برابر سپاهان ۱۰ نفره بازی کرد و عملا با یک یار کمتر برابر ستاره‌های این تیم، توان حمله و هجوم را نداشت.

    * خوشبختانه الان دو تیم آماده داریم: این نکته نیز امتیاز ویژه پرسپولیس است. سرخپوشان هم‌اکنون با احتساب گولسیانی و کامیابی‌نیا که تا بازی گل‌گهر آماده خواهند شد، ۲۲ بازیکن سرشناس دارند و یحیی دقیقا دو تیم را در فهرست خود می‌بیند و می‌تواند با نفرات متفاوت و آرایش متنوع به استقبال ۴+۱ بازی پایانی فصل برود.

    * هر بازیکنی اراده دارد در هر دو جام بدرخشد و قهرمان شود: شاید این مسئله روانی باشد اما به هر حال مقطع کنونی فصل با اسفند ۱۴۰۱ متفاوت است. حالا هر اشتباه به منزله از دست رفتن قهرمانی خواهد بود و طبیعتا بازیکنان با تمرکز بیشتری پای به زمین خواهند گذاشت. نکته مهم اینکه پرسپولیس اکنون در بهترین فرم این فصل قرار دارد و با ۵ برد متوالی، شانس اول دبل قهرمانی است. این فرم مطلوب نیز مزید بر علت خواهد شد.

    همچنین از طرف دیگر باید توجه کرد که گل‌گهر در چند هفته اخیر عملکرد خوبی نداشته و شاید با یک لغزش دیگر، کاملا از رسیدن به جایگاه چهارمی ناامید شود. پرسپولیس در بازی گل‌گهر احتمالا فرصت جلب حمایت بیشتر و پرتعدادتر هواداران خود را هم دارد و شاید این نیروی اجتماعی، بیش از پیش قرمزها را به جلو براند. در هر حال یحیی در هفته‌های اخیر به وعده خود عمل کرده و تیمی با تمرکز ذهنی بالا را به زمین فرستاده و حالا هواداران پرسپولیس خوشبین هستند که وعده جدید یحیی نیز محقق شود و کابوس سپاهان، برابر گل‌گهر تکرار نشود و این تیم با صدرنشینی پای به وطنی قائمشهر بگذارد./ پارس فوتبال

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار