جزئیات احتمال افزایش قیمت بلیت هواپیما-راهبرد معاصر
چه خودرو‌هایی شرایط فروش خارج از سامانه را دارند؟ سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عرضه اولیه سهام زاگرس دارو پارسیان در فرابورس ایران + جزییات وزیر نیرو: ۶ هزار مگاوات برق تا تابستان آتی وارد شبکه می‌شود طرح فروش نقدی و اقساطی مدیران خودرو دی ۱۴۰۳ + جدول و شرایط شرایط پیش فروش سایپا برای متقاضیان سامانه یکپارچه اعلام شد + جدول ممنوعیت فروش خودرو‌های وارداتی خارج از سامانه زیان ۲.۲ میلیارد دلاری سرقت رمزارز در ۲۰۲۴  ۴۴ میلیون نفر سود سهام عدالت گرفتند  قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۹/۳۰ قیمت مصوب میوه شب یلدا اعلام شد/ قیمت هندوانه، انار، خرمال، موز و نارنگی یارانه آذر واریز شد / دهک‌های چهارم تا نهم حسابشان را چک کنند شرایط فروش فوق العاده خودرو چانگان CS۳۵ تیپ ۳ واریز سود به بیش از ۴۴ میلیون مشمول سهام عدالت خاتمه یافت وزیر کار: ناترازی‌ها بیشتر از آنکه به شرایط امروز مربوط باشد، ریشه در برخی تصمیمات گذشته دارد

جزئیات احتمال افزایش قیمت بلیت هواپیما

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از اعمال تصمیمات احتمالی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما تا آخر اردیبهشت خبر داد و گفت: سازمان هواپیمایی اختیاری در خصوص سایت‌ها ندارد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 15
کد خبر: ۱۸۴۱۸۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسن خوشخو در خصوص قیمت بلیت پروازهای داخلی، اظهار کرد: آخرین تغییر قیمت بلیت مربوط به تیرماه سال 1400 بوده است، یکسال و نیم از این موضوع می‌گذرد. تا آخر اردیبهشت ماه امسال تصمیماتی برای حل بخشی از مشکلات شرکت‌های هواپیمایی اتخاذ می شود که بخشی از آن مربوط به قیمت بلیت هواپیماست.

 

وی ادامه داد: واقعیت این است که سال گذشته حدود 50 درصد حقوق کارگران افزایش یافت و این مسئله را امسال هم داشته‌ایم که حدود 20 درصد افزایش حقوق یافته است. این فارغ از مباحث مربوط به نرخ ارز و مشکلات تامین قطعه هواپیما. اینها واقعیت‌های صنعت هوانوردی کشور است.

 

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد:‌ ایران یک کشور قدرتمند و ثروتمندی است و این را همواره با افتخار اعلام کرده‌ام. اگر فشارهای بین‌المللی نباشد و دسترسی عادلانه‌ای به بازارها داشتیم قطعاً صنعت هوانوردی متحمل آسیب‌ نمی‌شد.

 

خوشخو در خصوص قیمت بلیت هواپیما گفت: قانونگذار در ماده 161 برنامه پنجم توسعه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را بر اساس تجربه کشور در 40 سال اخیر و همچنین چالش‌های هوانوردی را مصوب کرد تا چالش صنعت حل شود.

 

وی در عین حال ادامه داد: اما به چالش‌ها و تصمیمات دیگری برخوردیم که دولت تصمیماتی را برای تنظیم بازار و حقوق عامه مردم اتخاذ کرد. این تصمیمات کلانی بود که سازمان هواپیمایی و صنعت هوانوردی به‌نوعی از آن تبعیت کرد.

 

وی بیان کرد: اما باید اشاره کنیم که آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از منظر سازمان هواپیمایی کشوری رهاسازی نیست. این موضوعی است که باید به صورت جدی پیگیری کرد و صنعت هوانوردی در راستای ایمنی و خدمات مطلوب آن بخش از جامعه که با هواپیما سفر می‌کنند ارائه کند.

 

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این پرسش که بعضاً در برخی سایت‌ها برای یک مسیر پروازی چند قیمت متفاوت و با اختلاف 500 هزار تومانی ارائه می‌شود، دلیل این اتفاق چیست، گفت: در یک هواپیما با تایپ مشخص کلاس‌های نرخی متفاوتی مانند بیزینس، اکونومی و .. داریم، اما معمولاً نباید 500 هزار تومان در مسیرهای پروازی داخلی اختلاف قیمت داشته باشیم.

 

خوشخو با بیان" این بخشی است از اختیار و اراده سازمان هواپیمایی خارج و در فضای مجازی سوداگری می‌شود، اضافه کرد:‌ با همکاری دادستانی، سازمان حمایت و تعزیرات تلاش می‌‌کنیم طی روزهای آینده ثباتی را به بازار خرید بلیت پروازها برگردانیم.

 

وی با تایید کاهش پروازها به دلیل نبود قطعه، گفت:باید بپذیریم صنعت هوانوردی جزو سرمایه‌های کشور است خواهش می‌کنم این را به عنوان سرمایه ملی بدانیم. باید قدر زحمات متخصصان این بخش را بدانیم.امسال برخی هواپیماها سال‌ها زمین‌گیر بوده‌اند را با تلاش متخصصان وارد چرخه خدمات‌رسانی شده‌اند.

 

وی تاکید کرد: 170 هواپیمای فعال در کشور داریم و آمارها نشان نمی‌دهد که ایرلاین‌ها کم‌کاری می‌کنند و ارائه سرویس نمی‌دهند.

 

وی همچنین گفت: از مردم خواهش می‌کنیم بلیت هواپیما را از شرکت‌ها و اپلیکیش‌های مجاز تهیه کنند تا در صورت مشکل احتمالی مبالغ استرداد شود./ تسنیم

ارسال نظر