مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت چقدر هزینه داشت؟-راهبرد معاصر

مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت چقدر هزینه داشت؟

بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری انگلیس خاکسپاری ملکه الیزابت دوم و هزینه‌های مرتبط با آن بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه روی دست دولت انگلیس و مالیات‌دهندگان این کشور گذاشته است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 21
کد خبر: ۱۸۵۳۰۲

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از راشاتودی،‌ خزانه‌داری انگلیس اعلام کرده که دولت این کشور 162 میلیون پوند معادل 204 میلیون دلار برابر با 10 هزار و 530 میلیارد تومان برای خاکسپاری ملکه الیزابت دوم هزینه کرده است.

ملکه الیزابت سپتامبر سال گذشته از دنیا رفت و پس از آن در انگلیس 10 روز عزای عمومی اعلام و در 19 سپتامبر هم به خاک سپرده شد. وی در تاریخ پادشاهی انگلیس بیشترین دوران حکومت را داشته است و در سن 96 سالگی از دنیا رفت. وی در قلعه بالمورال در اسکاتلند جان سپرد و در قلعه ویندسور در برکشایر به خاک سپرده شد.

بر اساس جزئیات مخارج مراسم تدوین ملکه که از طرف خزانه داری منتشر شده، 74 میلیون پوند از سوی وزارت کشور و 57.4 میلیون پوند دیگر از سوی وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش تامین شده است. دولت اسکاتلند نیز 18.8 میلیون پوند در این مراسم هزینه کرده و دولت‌های ولز و ایرلند شمالی نیز هر کدام 2 میلیون پوند برای خاکسپاری ملکه پول پرداخت کرده‌اند.

شورای ملی فرماندهان پلیس انگلیس برگزاری مراسم خاکسپاری ملکه انگلیس را بزرگ‌ترین عملیات در تاریخ پلیس کلان‌شهرهای این کشور عنوان کردند و گفته‌اند که تامین امنیت این مراسم از برگزاری المپیک سال 2012 لندن هم سخت‌تر بوده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار