به گزارش راهبرد معاصر، سیده عادله سجادی با اشاره به اینکه امسال مسئولیت لباس فرم مدارس به اتحادیه پوشاک واگذار شده است و آموزش و پرورش دیگر متولی این موضوع نیست، اظهار کرد: امسال مسئولیت توزیع، قیمت و کیفیت لباس فرم دانشآموزان به اتحادیه پوشاک واگذار شده است.
وی افزود: این موضوع به صورت بخشنامه به مدارس ابلاغ شده است و خانوادهها در صورت داشتن شکایت میتوانند با شماره تلفنهای 66713052 داخلی 106 و شماره 09367531454 در بله، ایتا و روبیکا و سامانه 124 وزارت صمت پیامهای خود را منعکس کنند.
سجادی درباره هزینه سرویس دانشآموزان گفت: این هزینه در هنگام ثبتنام دریافت نمیشود و در این خصوص هم تغییراتی وجود دارد که منتظر ابلاغیه کارگروه ماده 17 و 18 هستیم.
شکایات از ثبتنام را چگونه منعکس کنید؟
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران درباره نحوه ثبت شکایات خانوادهها از روند ثبتنام دانشآموزان مطرح کرد: اگر خانوادهها در هنگام ثبتنام با مشکلی مواجه شدند، میتوانند در سامانه شکایات به آدرس https://shekayat.medu.ir/ آن را ثبت کنند یا با شمارههای ستاد نظارت بر ثبتنام منطقه آموزش و پرورش خود یا اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به شماره 88954506 اطلاع دهند.
سجادی تأکید کرد: اطلاعات خانوادهها در صورت ثبت شکایت به صورت گزارش مردمی، محرمانه باقی میماند و اصلا نام و نامخانوادگی از فرد درخواست نمیشود.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران درباره شرط معدل و انضباط دانشآموزان برای ثبتنام در مدارس تأکید کرد: برخی مدارس مانند شاهد ضوابط خاص خود را برای ثبتنام دانشآموزان دارند اما مدارس عادی دولتی نمیتوانند به دلیل کسر انضباط و معدل از ارائه خدمت به دانشآموز ممانعت کنند خانوادهها در صورت مواجه شدن با این مسائل به آموزش و پرورش منطقه مراجعه کنند و در آنجا پس از طرح موضوع مدیر مدرسه را مجاب به ثبتنام دانشآموز میکنند.
سجادی درباره اقدام ناعادلانه برخی مدارس برای کسر نمره انضباط دانشآموزان گفت: انضباط، باید و نبایدهای رفتاری داخل مدرسه است؛ اگر دانشآموز خارج از ضوابط عمل کند، در دفتر انضباطی مدرسه ثبت و ضبط میشود و در پایان سال اخطار شفاهی و کتبی و اطلاعرسانی به والدین صورت میگیرد. دانشآموز، همکاران و خانوادهها در مدرسه حقوقی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد و کادر مدارس باید شیوه تعامل مناسب با دانشآموزان دهه 80 و 90 را به درستی بشناسند.
وی عنوان کرد: در این راستا باید بحث بهروزآوری نیروی انسانی، آموزش ضمن خدمت، توانمندسازی در همه دستگاهها از جمله آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد تا سبک نگاه فرزندان و میزان تابآوری دانشآموزان هم مد نظر باشد./ تسنیم