اخبار جدید از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان-راهبرد معاصر

اخبار جدید از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی همسان‌سازی حقوق را یکی از مطالبات جدی بازنشستگان برشمرد و گفت: امیدواریم تا پایان ماه جاری ۹ همتی که در بودجه در نظر گرفته شده، تعیین تکلیف شود.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۲۲ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 13
کد خبر: ۱۹۴۲۵۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ صدیقه حسامی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از خدمات صندوق در بخش‌های معیشتی ارائه بسته‌های طرح‌یاری است اظهار کرد: در این بخش خرید اعتباری از یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا سقف یک میلیون و ۵۰۰ و در سه قسط صورت می‌گیرد؛ ۹ هزار و ۳۱۵ نفر در سال گذشته و پنج هزار و ۲۲۴ نفر در سه ماه ابتدای سال جاری از این خدمت استفاده کردند.


وی افزود: یکی از وظایف صندوق که متولی امور بازنشستگان ارائه خدمات به آنهاست؛ در استان مرکزی ۲۹ هزار و ۸۵۰ بازنشسته حقوق‌بگیر وجود دارند که حدود ۳۱ درصد آن بانوان هستند.

 

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی بیشتر فراوانی بازنشسته‌های صندوق را به ترتیب آموزش و پرورش با بیش از ۶۴ درصد، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی حدود ۱۳، راه و شهرسازی ۷ و جهاد کشاورزی ۴ درصد برشمرد.


حسامی یادآور شد: امسال میانگین دریافتی بازنشستگان به ۱۲ میلیون رسیده که نشان می‌دهد نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته و ۳۱۵ میلیارد تومان نیز اعتبار ماهانه پرداخت است.


وی افزود: ارائه وام به شکل ضروری، ازدواج، حمپاد و اربعین را بخشی از خدمات صندوق عنوان کرد و ادامه داد: حدود ۷ هزار نفر در سال گذشته از وام ۱۵ میلیونی ضروری این صندوق استفاده کردند که این رقم در سه ماه سال جاری یک هزار و ۲۵۳ نفر بوده است.


مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی گفت: وام ازدواج فرزندان بازنشستگان به مبلغ ۳۵ میلیون تومان به ۵۳۴ نفر، وام حمپاد به ۲۹ نفر و... بخشی از وام‌های ارائه شده در سال گذشته بوده است.


حسامی بیان کرد: همچنین به پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد ۶ میلیون تومان و دکتری نیز ۸ میلیون تومان پرداخت می‌شود.


وی با اشاره به خدمات تخفیفی و تقسیطی بیمه ملت بیان کرد: در سال گذشته سه هزار و ۷۷۶ نفر و در سه ماه ابتدای امسال، ۹۴۵ نفر از مزایای این بیمه استفاده کردند.


مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی با اشاره به خدمات بخش بیمه تکمیلی نیز گفت: برای نخستین بار خدمات دندانپزشکی و دارو در طرح اختیاری بیمه تکمیلی جدید درمان (صبا) در نظر گرفته شده است؛ سقف تعهدات
در خدمات ویزیت ۴ برابر شده است.


حسامی با اشاره به خدمات تفریحی نیز گفت: استان مرکزی مراکز ایرانگردی و جهانگردی ندارد اما با رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شد تا بازنشستگان صندوق از تخفیفات ۵۰ درصدی مجموعه آب درمانی محلات استفاده کنند که برای این موضوع سقفی نیز در نظر گرفته نشده البته این تخفیف برای روزهای غیر پیک است.


وی با بیان اینکه دو خانه امید بازنشستگان در استان وجود دارد که مقرر شده تا این خانه‌ها فعال‌تر شود ادامه داد: در این خانه‌ها ۶ کمیته تخصصی روابط عمومی و مناسبت‌ها، سلامت جسم و روان، رفاهی و تفریحی، فرهنگی و آموزشی، ایثارگران و مفاخر و اداری و مالی راه‌اندازی شده و در حال عضوگیری از بازنشستگان است.


مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی همچنین برگزاری مسابقات ورزشی در قالب رشته‌های دو امدادی، پتانک و فوتبال دستی، تنیس روی میز، شطرنج، دارت و شنا را از اقدات انجام شده در بخش ورزش بازنشستگان عنوان کرد و بیان داشت: نفرات و تیم‌های برتر این مسابقات به مرحله منطقه‌ای و در صورت صعود به رقابت‌های کشوری اعزام می‌شوند.

 

حسامی همسان‌سازی حقوق را یکی از مطالبات به حق بازنشستگان برشمرد و گفت: امیدواریم تا پایان ماه جاری ۹ همتی که در بودجه در نظر گرفته شده تعیین تکلیف شود.


وی میانگین سن فعلی بازنشستگان را ۶۴ سال برشمرد و اظهار کرد: میانگین سن بازنشستگی ۵۱ سال و همچنین میانگین مدت خدمت بازنشستگان فعلی ۲۸ سال و میانگین مدت پرداخت حقوق ۲۹ سال است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده