استعفای وزیر بخاطر تخلف رانندگی-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

استعفای وزیر بخاطر تخلف رانندگی

وزیر دادگستری نیوزیلند به دلیل تخلف در رانندگی و بازداشت موقت، از سمت خود استعفا کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 24
کد خبر: ۱۹۶۰۷۸

به گزارش راهبرد معاصر، کریتاپو الن، وزیر دادگستری نیوزیلند روز دوشنبه پس از جریمه شدن و بازداشت کوتاه مدت به خاطر مصرف الکل و بی احتیاطی در رانندگی، استعفا کرد و گفت که ماندن در این سمت برای او دیگر «غیرقابل دفاع» است.

 

الن، استعفای خود را که «اثر فوری» دارد، به کریس هیپکینز نخست وزیر تقدیم کرد.

 

او اذعان کرد: «رفتار دیروز من نشان می‌دهد که حالم خوب نیست، خودم و همکارانم را ناامید کردم، موقعیت من قابل دفاع نیست.»

 

او همچنین از سمتش به عنوان وزیر مسئول توسعه منطقه‌ای و همه دیگر سمت‌ها در دولت استعفا کرد.

 

نخست وزیر نیوزیلند تأیید کرد که الن به بی احتیاطی در رانندگی و خودداری از رعایت قانون متهم شده است.

 

هیپکینز گفت: پلیس پس از انجام آزمایش الکل که الکل خون او را بیشتر از حد مجاز نشان می‌داد، برای او برگه جریمه صادر کرد. او پس از این ماجرا، برای مدت کوتاهی در بازداشت موقت قرار گرفت. الن شرایط وزیر بودن را ندارد.

 

نخست وزیر نیوزیلند افزود: «اینکه یک وزیر دادگستری به ارتکاب تخلفات کیفری متهم شود، غیرقابل دفاع است. هر چند که تخلفات منتسب به او بخشودنی نیست، به من اطلاع داده شد که او در زمان وقوع ماجرا در شرایط روحی مناسبی نبوده است.»

 

کریتاپو الن چهارمین وزیر دولت چپگرای میانه رو هیپکینز است که از ماه ژانویه، زمانی که او جانشین جاسیندا آردرن شد، استعفا می‌کند.

 

انتخابات سراسری در نیوزیلند قرار است ۱۴ اکتبر برگزار شود و نظرسنجی‌ها حزب کارگر حاکم را پس از حزب ملی که حزب مخالف راستگرای میانه رو است، نشان می‌دهند./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده