پایان عملیات حج ۱۴۰۲/ بازگشت همه حجاج ایرانی به کشور-راهبرد معاصر

پایان عملیات حج ۱۴۰۲/ بازگشت همه حجاج ایرانی به کشور

عملیات بازگشت حجاج از سرزمین وحی با انجام آخرین پرواز از فرودگاه مدینه منوره به مقصد تهران بسته شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 25
کد خبر: ۱۹۶۲۳۰

به گزارش راهبرد معاصر، دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان اعلام کرد که بامداد امروزسه شنبه با انجام دو پرواز از فرودگاه مدینه به مقصد گرگان و تهران تمامی زائران حج تمتع ۱۴۰۲ به میهن اسلامی بازگشتند و پرونده حج امسال بسته شد.

 

بر اساس این گزارش، در آخرین پرواز‌های بازگشت زائران ۱۸۴ زائر به گرگان و ۳۲۵ زائر به تهران منتقل شدند و بدین ترتیب همه زائران ایرانی از سرزمین وحی خارج شدند.

 

در این اطلاعیه با اشاره به انجام ۱۹۳ پروازبرگشت از فرودگاه مدینه آمده است: از بامداد ۱۶ تیر پرواز‌های مدینه بعد شروع و بامداد امروز پایان یافت و در این مدت حدود ۳۸ هزار زائر به میهن اسلامی منتقل شدند. همچنین در برنامه پرواز‌های بازگشت زائران ترانزیت (ازمکه مستقیم به فرودگاه مدینه) به مقصد استان‌های مازندران و ساری نیز با ۳۳ پرواز۷۵۴۰ زائر به کشور منتقل شدند.

 

گفتنی است اعضای دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان همچنان برای پیگیری امور جاری در عربستان مستقر بوده و در پایان عملیات حسابرسی با شرکت‌ها و موسسات طرف قرارداد در کشور میزبان به کشور باز خواهند گشت.

 

بر اساس اعلام این دفتر، عملیات رفت زائران دربازه زمانی سوم خرداد تا اول تیر انجام شد و عملیات بازگشت حجاج هم از ۱۲ تیر آغاز شد و ۳ مرداد به اتمام رسید.

 

امسال بازگشت حجاج ایرانی طبق برنامه از طریق ۲۱ فرودگاه در استان‌های مختلف کشور انجام شد و برای اولین بار از جزیره قشم و چابهار هم جابه‌جایی زائران اهل سنت صورت گرفت./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده