قیمت جهانی طلا حدود 7 دلار بالا رفت-راهبرد معاصر

قیمت جهانی طلا حدود 7 دلار بالا رفت

طلا در مسیر بهترین عملکرد ماهانه در 4 ماه گذشته قرار گرفته است، زیرا بانک‌های مرکزی موضع محتاطانه‌تری در مورد سیاست‌های پولی خود در پیش گرفته‌اند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 31
کد خبر: ۱۹۷۲۶۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ هر اونس طلا (معادل 31.132گرم) در بازارهای جهانی با 6 دلار و 97 سنت افزایش 1966.46 دلار فروخته شد.

کارلو آلبرتو دی کاسا، تحلیلگر بازار گفت، پس از اینکه آمارها نشان داد، رشد اقتصادی در اروپا افزایش و تورم کاهش یافت، تقویت ارزش یورو و تضعیف دلار آمریکا به طلا کمک کرد تا بهبود خود را در کوتاه مدت تثبیت کند.

ارزش طلا در این ماه 2.1 درصد افزایش یافته است که بیشترین میزان از ماه مارس به شمار می‌رود، زیرا احتمال توقف چرخه افزایش نرخ بهره آمریکا تقویت شده است.

دی کاسا افزود: ما همچنان در یک سناریوی حمایتی قیمت باقی می‌مانیم، چرا که خطر رکود وجود دارد و انتظار می‌رود، بانک‌های مرکزی در سال آینده موضع آرام‌تری داشته باشند و اینها عوامل اصلی تقویت قیمت طلا بوده است.

آمارهای روز جمعه نشان داد، تورم سالانه آمریکا در ماه ژوئن با کمترین سرعت خود در بیش از 2 سال گذشته رشد کرده است و این به معنای تقویت پیش‌بینی پایان چرخه افزایش نرخ بهره است.

هر چه نرخ بهره بالاتر می‌رود، از جذابیت طلا برای تاجران خارجی می‌کاهد، زیرا طلا دارایی بدون بهره است و هزینه‌های نگهداری آن بالا می‌رود./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده