طوفان لامرد را درنوردید / کاهش دید و قطعی برق-راهبرد معاصر

طوفان لامرد را درنوردید / کاهش دید و قطعی برق

دقایقی پیش، با وزیدن گرفتن طوفان شن در لامرد، برق بخشی از شهر قطع شد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 05
کد خبر: ۱۹۷۹۲۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ دقایقی پیش، با وزیدن گرفتن طوفان شن در لامرد، برق بخشی از شهر قطع شد؛ غلظت ذرات موجود در طوفان به حدی است که قدرت دید افقی را کاهش داده است؛ لذا از هموطنان گرامی خواهشمند است در تردد یا خودرو و موتورسیکلت احتیاط لازم را داشته باشند.

صبح امروز نیز سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد که با توجه به ورود سامانه بارشی فصلی به این استان، در مناطق جنوب و جنوب شرق شاهد بارش‌های رگباری باران و رعد و برق خواهیم بود.

فرهاد سعدی گفت: فعالیت این سامانه که از ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب روز جمعه ۱۳ مردادماه جاری وارد استان شده، اواخر روز یکشنبه پانزدهم پایان می‌یابد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: این سامانه به ویژه شهرستان‌های لار، اوز، گراش و داراب را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی گفت: به منظور ایجاد آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی، به فرمانداران شهرستان‌های مذکور و همچنین دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، شهرداری شیراز و شهرداری‌های شهر‌های تابعه آماده باش داده شده است.

سعدی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود که با توجه به احتمال جاری شدن سیل در مسیل‌ها و همچنین وقوع صاعقه، از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، حضور در ارتفاعات و پارک خودرو در کنار درختان خودداری کنند.

سازمان هواشناسی، امروز برای جنوب و شرق فارس با پیش بینی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت هشدار زرد صادر شده است. سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفر‌های بین شهری، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پرواز‌ها از مخاطرات این پدیده جوی است. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده