اعتراض سوریه به عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به «ان‌پی‌تی»-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اعتراض سوریه به عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به «ان‌پی‌تی»

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، رژیم صهیونیستی را به دلیل تعهد نداشتن به معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی «ان‌پی‌تی»، تهدیدی برای صلح عنوان کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 07
کد خبر: ۱۹۸۲۰۲

به گزارش راهبرد معاصر، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در اولین دور نشست کمیته بازنگری «ان‌پی‌تی» برای سال ۲۰۲۶ گفت، همه کشورهای عربی بخشی از ان‌پی‌تی شده‌اند، در حالی که رژیم صهیونیستی به آن نپیوسته و تمام فعالیت‌ها و توانایی‌های اتمی آن خارج از هر سیستم نظارت بین‌المللی باقی مانده است.

 

خبرگزاری دولتی سوریه روز یکشنبه گزارش داد که «حسن خضور» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از شورای حکام سازمان ملل متحد به ویژه آنهایی که دارای تسلیحات اتمی هستند، خواست که مسئولیت خود را در اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی و درخواست برای پیوستن تل آویو به ان‌پی‌تی، بدون هیچ قید و شرط انجام دهند.

 

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل همچنین بر لزوم اجرای معاهده «ان‌پی‌تی»، مبنی بر تبدیل غرب آسیا به منطقه عاری از سلاح اتمی و کشتار جمعی تاکید کرد.

 

رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های اتمی در منطقه غرب آسیا است و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات اتمی خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.

 

رژیم صهیونیستی یکی از خطرناک‌ترین زرادخانه‌های اتمی مخفی در جهان را در اختیار دارد و فدراسیون دانشمندان آمریکایی در گزارش سال ۲۰۲۳ خود تخمین زده است که این رژیم ۹۰ بمب اتمی دارد.

 

سازمان ملل تاکنون قطعنامه‌های متعددی علیه برنامه اتمی و تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی صادر کرده اما همه آن‌ها جنبه نمادین داشته‌اند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده