هشدار سطح زرد هواشناسی برای وزش باد و بارش باران-راهبرد معاصر

هشدار سطح زرد هواشناسی برای وزش باد و بارش باران

کارشناس هواشناسی گفت: دو هشدار سطح زرد هواشناسی برای وزش باد و بارش باران در برخی استان‌ها طی چند روز آینده صادر شده است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۵ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 08
کد خبر: ۱۹۸۵۴۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ کبری رفیعی گفت: هشدار سطح زرد برای رشد ابر‌های همرفتی و فعالیت سامانه بارشی در برخی استان ها از فردا تا روز چهارشنبه صادر شده است که در این مدت شاهد رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک خواهیم بود.

به گفته کارشناس هواشناسی، غرب خراسان شمالی، گلستان، قزوین، زنجان، همدان، مرکزی، قم، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شرق لرستان، یزد، هرمزگان، فارس و ارتفاعات در نیمه غربی کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان ، دامنه و ارتفاعات در مازندران، البرز و تهران در گیر این سامانه بارشی خواهند بود.

او می گوید: احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلاب و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال در این مدت وجود دارد‌.

کارشناس هواشناسی همچنین از صدور هشدار دیگر برای وزش باد شدید از فردا تا روز پنجشنبه خبر داد و گفت: وزش باد شدید، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک در خراسان جنوبی، شرق و نیمه جنوبی خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان، تهران، البرز، مرکزی، قم، اصفهان، سمنان، یزد، شمال شرق کرمان را شاهد خواهیم بود.

او گفت: احتیاط و اجتناب از رفت وآمد‌های غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمار‌های تنفسی و قلبی، پرهیز ازفعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می شود./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده