«شورای همکاری» جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) را محکوم کرد-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

«شورای همکاری» جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) را محکوم کرد

دبیر کل شورای همکاری، ضمن محکومیت حمله تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تأکید کرد که موضع این شورا در رد خشونت و تروریسم، ثابت است.
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۲ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 16
کد خبر: ۱۹۹۷۶۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس حادثه تروریستی روز یکشنبه پیش (۲۲ مرداد/۱۳ آگوست) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را به شدت محکوم کردند و ضمن ابراز تسلیت با دولت و مردم ایران ابراز همدردی کردند.

شبکه خبری العالم گزارش داد که جاسم البدیوی دبیر کل شورای همکاری، این حمله تروریستی را به شدت محکوم و از ان ابراز انزجار کرده است.

البدیوی تأکید کرد که در رد انواع خشونت و تروریسم که افراد بی‌گناه را هدف قرار می‌دهد و امنیت و ثبات را از بین می‌برد، موضع کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس ثابت است.

عصر یکشنبه، یک تروریست مسلح اقدام به تیراندازی در حرم شاهچراغ (ع) در شیراز کرد و در این حمله جنایتکارانه، یک نفر به شهادت رسید و هشت تن دیگر مجروح شدند. عصر دیروز نیز اعلام شد که یکی از مجروحان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

پیش از این امارات، قطر، عمان، بحرین و کویت این جنایت شنیع را محکوم کرده بودند. ابوظبی تأکید کرد: «امارات به شدت این اقدامات جنایتکارانه را محکوم می‌کند و تمام اشکال خشونت و تروریسم را که با هدف تضعیف امنیت و ثبات صورت می‌گیرد و با ارزش‌ها و اصول انسانی در مغایرت است، رد می‌کند»

وزارت خارجه قطر نیز طی بیانیه‌ای به شدت این حمله تروریستی را محکوم و بر موضع قاطع دوحه مبنی بر رد خشونت و تروریسم با هر انگیزه و دلیلی، تاکید کرد.

وزارت خارجه عمان هم روز گذشته (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای در صفحه شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) حادثه تروریستی در حرم حضرت «احمد بن موسی» (شاهچراغ) را محکوم کرد.

وزارت خارجه بحرین نیز طی بیانیه‌ای، «حمله تروریستی به یک زیارتگاه مذهبی در شهر شیراز ایران» را محکوم و اعلام کرد که این کشور، چنین اقدامات شنیعی را همواره محکوم می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «بحرین، کاملا تمام اشکال خشونت، افراط گرایی و تروریسم که هدف از آن، بی ثبات کردن امنیت و ثبات است و با ارزش‌ها و اصول اخلاقی و انسانی ناسازگار است، را رد می‌کند».

وزارت خارجه کویت نیز با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به شاهچراغ (ع) را به شدت محکوم و ضمن رد کامل و قاطعانه همه اشکال خشونت و تروریسم، بر «اهمیت اقدام مشترک و همکاری‌های چندجانبه برای مقابله با تروریسم و ​​پیامد‌های آن» تاکید کرد.

علاوه بر این کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس، عراق، سوریه، روسیه، فرانسه، جمهوری آذربایجان، سازمان ملل و اتحادیه اروپا این حمله تروریستی را محکوم کرده بودند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده