حزب‌الله: دولت لبنان از دادن هدایای رایگان به دشمن دست بردارد متن کامل نامه ایران، روسیه و چین: نمی‌توان بر مبنای مکاتبه تروئیکا اقدامی انجام داد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعای افزایش ذخایر اورانیوم ۶۰ درصدی در ایران را تکرار کرد ادعای آسوشیتدپرس: آژانس و ایران درباره ازسرگیری بازرسی سایت‌های آسیب دیده در جریان جنگ، به توافق نرسیده‌اند ادامه بررسی لایحه CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام به جلسه بعد موکول شد طالبان: زلزله افغانستان تاکنون ۱۴۵۷ کشته و ۳۳۹۴ زخمی بر جای گذاشته دیدار عمار حکیم با سعید خطیب‌زاده/ تاکید بر دور نگه داشتن منطقه از هرگونه تهدید «شاباک» از خنثی شدن عملیات ترور «بن‌گویر» خبر داد پزشکیان: تصمیمات بسیار مهم، استراتژیک و حیاتی در دیدار با روسای جمهور روسیه، چین و ترکیه گرفتیم/ با قدرت در مقابل یک‌جانبه‌گرایی مقابله می‌کنیم آخرین جزئیات فروش و واگذاری سهام برای پرداخت معوقات بازنشستگان رویدادی بی‌سابقه: UFC در محوطه کاخ سفید به میزبانی ۴ ژوئیه ۲۰۲۶ تساوی ۲-۲ ایران و قطر/ پیاتزا از شاگردانش عصبانی شد!

سامانه یکپارچه خودرو حذف می‌شود؟

وزارت صمت قصد دارد قیمت خودرو را به سمت آزادسازی ببرد که در صورت عملی شدن این برنامه، نحوه فروش خودرو‌ها نیز آزاد خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 23
کد خبر: ۲۰۰۹۹۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ در حال حاضر طبق مصوبه سال گذشته شورای رقابت (دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری)، فروش همه خودرو‌های سواری در کشور باید از مسیر سامانه یکپارچه انجام شود، بنابراین خودروسازان (چه دولتی‌ها و چه خصوصی‌ها) ملزم به عرضه محصولاتشان در سامانه موردنظر هستند.

 

این سیاست در کنار مدل قیمت‌گذاری دستوری اجرا می‌شود و حالا که قرار است این مدل حذف شود، نحوه فروش خودرو‌ها هم از انحصار «یکپارچه» خارج خواهد شد. به عبارت بهتر، با حذف قیمت‌گذاری دستوری، مدل فروش خودرو نیز تغییر می‌کند و به‌نوعی آزاد می‌شود؛ بنابراین در آینده، خودروسازان در اینکه محصولات خود را در چه بستری و با چه شرایط و با چه قیمتی بفروشند، آزاد خواهند بود.

 

این به معنای حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو است که از ماه‌ها پیش به پلتفرم اصلی فروش خودرو در کشور تبدیل شده است. طبق آنچه معاون حمل‌و‌نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با «دنیای اقتصاد» اعلام کرده، وقتی قیمت در اختیار هیات‌مدیره خودروسازان قرار بگیرد (طرحی که وزارت صمت دنبال می‌کند)، آن‌ها کاملا مختار هستند که روش فروششان را طبق میل خود انتخاب کنند.

 

به گفته منوچهر منطقی، با واگذاری قیمت به خودروسازان، آن‌ها مثلا می‌توانند محصولات خود را به صورت لیزینگی یا گروهی به فروش برسانند./ اقتصاد24

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار