گروسی: دیداری به موقع با عراقچی داشتم + جزئیات عراقچی در کنفرانس خبری با وزیر خارجه مصر: با گروسی دیدار کردم/ نمی‌توان حق غنی‌سازی را از ایران گرفت قاهره: از حل و فصل مسالمت‌آمیز پرونده هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم دیدار عراقچی با رئیس‌جمهور مصر گروسی: اراده سیاسی لازم در تهران و واشنگتن برای حصول توافق وجود دارد منبع مطلع ایرانی: پیشنهاد مکتوب آمریکا بسیار دور از مبنایی منصفانه برای سازش است گردان شهدای الاقصی: تجمع خودرو‌های دشمن در خان‌یونس را هدف قرار دادیم بقائی: گزارش آژانس بزرگنمایی برخی از موارد فنی است / دوگانه رفع تحریم‌ها و توقف غنی‌سازی را نخواهیم پذیرفت دور دوم مذاکرات روسیه و اوکراین امروز در استانبول حمله یک فرد با کوکتل مولوتف به جمعیت حامی اسرای صهیونیست در کلرادو کابینه سودان منحل شد وال‌استریت‌ژورنال: کاخ سفید دستور توقف همه فعالیت‌های جدید تحریمی علیه ایران را صادر کرد حماس خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی شد نبیه‌بری: حزب‌الله به آتش‌بس پایبند و با ارتش هماهنگ است واکنش اروپا به تعرفه‌های جدید آمریکا

افزایش دزدی مواد غذایی در فرانسه

شبکه دو تلویزیون فرانسه گزارشی از افزایش دزدی مواد غذایی در سوپرمارکت‌های فرانسه منتشر کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 27
کد خبر: ۲۰۱۵۹۳

به گزارش راهبرد معاصر،  میوه و سبزی در سوپرمارکت‌ها بدون حضور کارکنان عرضه می‌شود و خود مشتری آن‌ها را بر می‌دارد. مشتری خود آن‌ها را بر روی ترازو می‌گذارد، نوع محصول را انتخاب می‌کند و اتیکت چاپ شده را بر روی بسته می‌زند. هیچکس در این زمینه مشتریان را کنترل نمی‌کند. همین مسئله موجب می‌شود برخی مشتریان تقلب کنند. از دیدگاه یک مدیر اجرایی ۳۱ ساله که می‌خواهد ناشناس بماند، از زمان تورم این شیوه تقریبا سیستماتیک شده است.

 

یک زن ناشناس در این خصوص گفت: مثلا گوجه بر می‌داریم و اتیکت محصول دیگری را بر روی آن می‌زنیم که ارزان‌تر است. در واقع این در زندگی روزانه ما تاثیر زیادی دارد.


این تنها مورد نیست. این مشتری اگرچه دیگر این کار را نمی‌کند، اما گاهی امتحان کرده است.

 

مشتری دیگری گفت: شما کیسه خود را با میوه و سبزیجات پر می‌کنید. وزن می‌کنید و اتیکت را می‌چسبانید و سپس کیسه را باز می‌کنید و چند تای دیگر اضافه می‌کنید.

 

در سال ۲۰۲۲ دزدی از سوپرمارکت‌ها ۱۴ درصد افزایش یافته است. از همین رو در برخی فروشگاه‌ها وزن کشی به کارکنان سپرده شده است. در برخی فروشگاه‌های دیگر هم از کارکنان خواسته شده است در کنار ترازو حضور داشته باشند. اما این هم هزینه دارد. از دیدگاه این کارشناس، هر فروشگاه باید حساب و کتاب خود را داشته باشد تا دریابد کدام شیوه بازده بیشتری دارد.

 

ایو پوژه کارشناس مصرف می گوید: در صورتی که میزان دزدی‌ها قابل توجه نباشد، سودی ندارد که از کارکنان برای وزن کشی استفاده شود. در مقابل اگر میزان دزدی‌ها بالاست هزینه کارکنان از طریق کاهش دزدی‌ها تامین خواهد شد.

 

میوه و سبزیجات، گوشت و محصولات بهداشتی از محصولاتی هستند که بیش از همه در سوپرمارکت‌ها به سرقت می‌روند. سارقان ممکن است تا سه سال حبس و ۴۵ هزار یورو جریمه را متحمل شوند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
آخرین اخبار