دیدار علی لاریجانی با وزیر دفاع سعودی؛ خالد بن سلمان/گفت‌و‌گو پیرامون تحولات منطقه‌ای و تلاش‌ها برای تقویت امنیت و ثبات رایزنی وزیران خارجه آمریکا و فرانسه درباره ایران رئیس سازمان انرژی اتمی: سفر به وین با دستاورد‌های مهم به پایان رسید نتانیاهو: با ترامپ در کاخ سفید دیدار خواهم کرد رویترز: اولین بسته‌های کمک تسلیحاتی آمریکا تحت ریاست ترامپ به اوکراین ارسال می‌شود دبیرکل سازمان ملل: هنوز فرصت برای جلوگیری از فعال‌سازی مکانیزم ماشه وجود دارد جزئیات دیدار لاریجانی با ولیعهد عربستان سعودی سفیر ایران: به موضع ایروان و باکو درباره عدم تغییر مرز‌ها و حضور نیرو‌های خارجی اعتماد داریم آمریکا تحریم‌های جدید مرتبط با ایران اعمال کرد حمله جنگنده‌های اسرائیل به بندر الحدیده یمن اعلام ملاحظات ایران درمورد بیانیه دوحه راجع به تجاوز اسرائیل به قطر عراقچی: کشور‌های اسلامی و منطقه به شکل ملموس تهدید اسرائیل را حس کرده‌اند بیانیه پایانی نشست دوحه: همبستگی مطلق با قطر/هشدار نسبت به پیامد‌های هرگونه تصمیم اسرائیل برای الحاق بخشی از سرزمین‌های اشغالی عراقچی: کشور‌های اسلامی تهدیدات اسرائیل را به‌طور ملموس احساس کردند شورای همکاری خلیج فارس: مکانیزم دفاعی مشترک را فعال می‌کنیم

افزایش دزدی مواد غذایی در فرانسه

شبکه دو تلویزیون فرانسه گزارشی از افزایش دزدی مواد غذایی در سوپرمارکت‌های فرانسه منتشر کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 27
کد خبر: ۲۰۱۵۹۳

به گزارش راهبرد معاصر،  میوه و سبزی در سوپرمارکت‌ها بدون حضور کارکنان عرضه می‌شود و خود مشتری آن‌ها را بر می‌دارد. مشتری خود آن‌ها را بر روی ترازو می‌گذارد، نوع محصول را انتخاب می‌کند و اتیکت چاپ شده را بر روی بسته می‌زند. هیچکس در این زمینه مشتریان را کنترل نمی‌کند. همین مسئله موجب می‌شود برخی مشتریان تقلب کنند. از دیدگاه یک مدیر اجرایی ۳۱ ساله که می‌خواهد ناشناس بماند، از زمان تورم این شیوه تقریبا سیستماتیک شده است.

 

یک زن ناشناس در این خصوص گفت: مثلا گوجه بر می‌داریم و اتیکت محصول دیگری را بر روی آن می‌زنیم که ارزان‌تر است. در واقع این در زندگی روزانه ما تاثیر زیادی دارد.


این تنها مورد نیست. این مشتری اگرچه دیگر این کار را نمی‌کند، اما گاهی امتحان کرده است.

 

مشتری دیگری گفت: شما کیسه خود را با میوه و سبزیجات پر می‌کنید. وزن می‌کنید و اتیکت را می‌چسبانید و سپس کیسه را باز می‌کنید و چند تای دیگر اضافه می‌کنید.

 

در سال ۲۰۲۲ دزدی از سوپرمارکت‌ها ۱۴ درصد افزایش یافته است. از همین رو در برخی فروشگاه‌ها وزن کشی به کارکنان سپرده شده است. در برخی فروشگاه‌های دیگر هم از کارکنان خواسته شده است در کنار ترازو حضور داشته باشند. اما این هم هزینه دارد. از دیدگاه این کارشناس، هر فروشگاه باید حساب و کتاب خود را داشته باشد تا دریابد کدام شیوه بازده بیشتری دارد.

 

ایو پوژه کارشناس مصرف می گوید: در صورتی که میزان دزدی‌ها قابل توجه نباشد، سودی ندارد که از کارکنان برای وزن کشی استفاده شود. در مقابل اگر میزان دزدی‌ها بالاست هزینه کارکنان از طریق کاهش دزدی‌ها تامین خواهد شد.

 

میوه و سبزیجات، گوشت و محصولات بهداشتی از محصولاتی هستند که بیش از همه در سوپرمارکت‌ها به سرقت می‌روند. سارقان ممکن است تا سه سال حبس و ۴۵ هزار یورو جریمه را متحمل شوند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار