تازه‌ترین خبرها از نقل‌وانتقالات پرسپولیس-راهبرد معاصر

تازه‌ترین خبرها از نقل‌وانتقالات پرسپولیس

مدیران باشگاه پرسپولیس درصدد آن هستند تا معضل کمبود مهاجم در فهرست تیم‌شان را برطرف کنند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 04
کد خبر: ۲۰۲۷۶۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ پرسپولیس بعد از اتمام کارش را در 4 هفته ابتدایی لیگ بیست‌وسوم با کسب 10 امتیاز و حضور در رتبه دوم جدول، حالا باید خود را برای حضور در اولین بازی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا آماده کند. البته که فعلاً به‌واسطه برگزاری اردوی تیم‌های امید و بزرگسالان فوتبال ایران، اردوی پرسپولیس هم تعطیل شده اما شاگردان یحیی گل‌محمدی در هفته پیش‌رو قرار است تمرینات آماده‌سازی خود را آغاز کنند. در آستانه دوئل با النصر عربستان که هنوز محل برگزاری آن مشخص نیست، همچنان بزرگ‌ترین دغدغه سرمربی پرسپولیس تقویت خط حمله تیمش است.

 

مدیران باشگاه پرسپولیس در طول 3-2 ماه گذشته با چندین گزینه مختلف وارد مذاکره شدند اما محدودیت‌های مالی باعث شده تا مذاکرات به سرانجام نرسد. پرسپولیسی‌ها در پنجره تابستانه نه‌تنها در زمینه جذب مهاجم جدید موفق نبودند، بلکه با از دست دادن شیخ دیاباته، لیاندرو پریرا، عیسی آل‌کثیر و مهدی عبدی خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت نسبت به فصل گذشته تضعیف هم شد و تنها ورودی آن‌ها در خط حمله، شهاب زاهدی بود؛ مهاجمی که در 4 هفته ابتدایی لیگ بیست‌وسوم ناکام در گلزنی بود.

 

پرسپولیسی‌ها بعد از آنکه در زمینه جذب بازیکن در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانه ناموفق بودند، حالا در سودای خرید بازیکن آزاد هستند و در این‌باره هم چندین گزینه به کادرفنی پرسپولیس پیشنهاد شده و آن‌ها هم با بررسی عملکرد بازیکنان در حال تصمیم‌گیری هستند که گفته می‌شود فعلاً گزینه‌ای متناسب با بودجه پرسپولیس در بین بازیکنان خارجی معرفی شده، یافت نشده و همچنان در این زمینه تلاش یحیی گل‌محمدی و همکارانش برای جذب بازیکن جدید ادامه دارد.

 

مودست، گزینه فوق‌العاده اما جذب‌نشدنی!
آنتونی مودست مهاجم فصل گذشته دورتموند که سابقه بازی در لیگ یک فرانسه را دارد، جدیدترین گزینه خارجی مطرح شده برای حضور در خط حمله پرسپولیس است. مودست کارنامه رویایی دارد؛ به‌طوری‌که این مهاجم فرانسوی در 209 بازی در بوندسلیگای آلمان توانسته 85 گل بزند و همچنین 31 گل زده در 136 مسبقه در لیگ یک فرانسه در کارنامه او به چشم می‌خورد. مودست البته با فوتبال آسیا هم بیگانه نیست و سابقه بازی در تیانجین تدا چین را هم دارد و برای این تیم در لیگ قهرمانان آسیا هم گلزنی کرده اما در سالیان اخیر در سطح اول فوتبال اروپا به میدان رفته است.

 

مهاجم فرانسوی در مذاکرات اولیه‌اش با نمایندگان باشگاه پرسپولیس، درخواستی 2.5 میلیون یورویی را مطرح کرده اما در نقطه مقابل، با توجه به شرایط سقف بودجه پرسپولیسی‌ها، آن‌ها تنها 600 هزار دلار می‌توانند هزینه کنند. همین مسئله باعث شده تا پروژه رویایی جذب مهاجم فصل گذشته دورتموند با شکست مواجه شود؛ هر چند که در این زمینه تلاش‌ها برای جلب رضایت مودست و کاهش رقم درخواستی او ادامه دارد اما با توجه به اختلاف فاحش مبالغ اعلامی از سوی طرفین، بعید به نظر می‌رسد که توافقی حاصل شود.

 

از پاسخ منفی یحیی به جذب ماشاریپوف تا مردد شدن برای خرید آل‌کثیر
جلال‌الدین ماشاریپوف که در تیم النصر عربستان فصل گذشته حضور داشت، حالا به عنوان بازیکن آزاد در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه حضور دارد. با توجه به اینکه فهرست پرسپولیس تنها یک جای خالی دارد، یحیی گل‌محمدی به مدیران این باشگاه اعلام کرده که با توجه به موقعیت بازی ماشاریپوف و حضور بازیکنانی مانند سعید صادقی و مهدی ترابی در آن پست، پرسپولیس به جذب این بازیکن در مقطع کنونی نیازی ندارد و خرید مهاجم باید در اولویت باشد. همین مسئله باعث شده تا عملاً جذب ماشاریپوف هم منتفی شود.

 

مدیران باشگاه پرسپولیس برای جذب عیسی آل‌کثیر هم مردد هستند. در این زمینه گفته می‌شود که آل‌کثیر با توجه به اینکه بعد از بسته شدن پنجره تابستانی همچنان تحت قرارداد باشگاه سپاهان است، تا نیم‌فصل نمی‌تواند تیم جدیدی را انتخاب کند اما تحلیل دیگر در این‌باره، رأی کمیته انضباطی و تعیین‌وضعیت درباره سرنوشت قرارداد آل‌کثیر با سپاهان است؛ رأیی که هنوز صادر نشده و به نظر می‌رسد که صدور آن زمان‌بر خواهد بود تا بازگشت این مهاجم جنوبی به پرسپولیس هم با اما و اگر مواجه شود و همچنان سرخ‌پوشان پایتخت در جذب مهاجم برای تقویت فهرست خود ناکام مانده باشند!/ فوتبال 360

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار