امیرعبداللهیان حمایت از ابتکارات منطقه‌ای برای کمک به حل چالش‌های افغانستان را خواستار شد-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

امیرعبداللهیان حمایت از ابتکارات منطقه‌ای برای کمک به حل چالش‌های افغانستان را خواستار شد

وزیر امور خارجه در دیدار نماینده ویژه نخست‌وزیر پاکستان بر ضرورت حمایت از ابتکارات منطقه‌ای در چارچوب همسایگان برای کمک به حل چالش‌های افغانستان تأکید کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 13
کد خبر: ۲۰۳۸۹۳

به گزارش راهبرد معاصر. «آصف علی خان درانی» نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور ماه در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره روند تحولات افغانستان رایزنی و تبادل نظر کرد.

 

وزیر امور خارجه در این دیدار با تأکید بر نقش اثرگذار ایران و پاکستان در تحولات منطقه و افغانستان، ابراز امیدواری کرد که تداوم این رایزنی‌ها به صلح و آرامش بیشتر در منطقه و به ویژه افغانستان کمک کند.

 

امیرعبداللهیان در ادامه با بررسی وضعیت افغانستان، بر ضرورت حمایت از ابتکارات منطقه‌ای در چارچوب همسایگان در راستای کمک به حل چالش‌های افغانستان تأکید کرد.

 

«آصف علی خان درانی» نیز در این دیدار از فرصت تبادل نظر و گفت‌وگو بین طرفین ابراز خرسندی کرده و با ارائه ارزیابی خود از تحولات و شرایط افغانستان در ابعاد مختلف سیاسی و امنیتی، بر اراده پاکستان مبنی بر همکاری با جمهوری اسلامی ایران در جهت کمک به استقرار صلح و ثبات در افغانستان تأکید کرد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده