جت جنگنده آمریکایی پهپاد ترکیه را ساقط کرد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

جت جنگنده آمریکایی پهپاد ترکیه را ساقط کرد

یک منبع مطلع به خبرگزاری وال استریت ژورنال اطلاع داد که یک جت جنگنده آمریکایی پس از آنکه پهپاد ترکیه در نزدیکی نیرو‌های آمریکایی واقع در شمال شرق سوریه به عنوان یک تهدید شناسایی شد، آن را منهدم کرد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۳ - ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 05
کد خبر: ۲۰۷۱۱۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ منابع خبری امروز (پنج شنبه) از حملات پهپادی ارتش ترکیه به مواضع شبه نظامیان موسوم به «نیرو‌های سوریه دموکراتیک» (قسد) در شمال شرق سوریه خبر داده بودند.

قریب به ۹۰۰ نیروی آمریکایی در سوریه فعالیت می‌کنند. وزارت دفاع ترکیه گفته که این پهپاد متعلق به نیرو‌های مسلح ترکیه نبوده است.

با این حال یک مقام آمریکایی آن پهپاد را یک «پهپاد ترکی مسلح» توصیف کرد و گفت آمریکا پیش از آنکه دست به اقدامی بزند، از این مسئله اطلاع داشته است.

یک مقام آمریکایی عنوان کرد جتی که این پهپاد را ساقط کرده یک F-۱۶ بوده است. این اقدام زمانی انجام گرفته که نیرو‌های آمریکایی در آن نواحی درخال برگزاری عملیاتی بوده‌اند.

مقام آمریکایی دیگری عنوان کرد که انتظار دارد لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت‌وگویی با مقامات ترکی داشته باشد. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده