وزیر دفاع آمریکا: کمک‌های امنیتی در راه اسرائیل است-راهبرد معاصر
ادعای نتانیاهو: به ایران می‌گوییم که هر کس ما را هدف قرار دهد، ما نیز او را هدف قرار خواهیم داد/ چالش‌های بزرگی پیش رو داریم گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و لبنان انفجار‌های شدید در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف رام‌الله و قدس اشغالی وزارت امور خارجه: جنایات رژیم صهیونیستی بی‌کیفر نخواهد ماند نخست‌وزیر لبنان: با همکاری مردم، با اسرائیل مقابله خواهیم کرد دفاع تمام عیار بایدن از ترور سید حسن نصرالله نجباء: حزب‌الله می‌تواند جنگ را مدیریت کند؛ حتی فراتر از لبنان نتانیاهو برای شرکت در یک نشست امنیتی راهی تل‌آویو شد واکنش انصارالله به شهادت نصرالله | ۳ روز عزای عمومی در یمن واکنش روسیه به ترور سید حسن نصرالله رئیس دفتر سید حسن نصرالله به شهادت رسید + عکس نخست وزیر روسیه به تهران سفر می‌کند تحریم‌های جدید نفتی آمریکا بر ونزوئلا در راه است اعلام سه روز عزای عمومی در سوریه به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله برپایی تجمعات در اسرائیل ممنوع شد

وزیر دفاع آمریکا: کمک‌های امنیتی در راه اسرائیل است

وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که واشنگتن به حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۵ - ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 09
کد خبر: ۲۰۷۶۲۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ذهن من پیش مردم اسرائیل و خانواده‌هایی است که عزیزان‌شان را به دلیل حملات حماس از دست داده‌اند. امروز در پاسخ به حملات حماس به اسرائیل و پیرو گفتگو‌های مفصل با رئیس‌جمهور بایدن، گام‌های مختلفی در راستای تقویت مواضع وزارت دفاع در منطقه برداشتم تا تلاش‌هایی در راستای بازداری منطقه‌ای انجام بگیرد.

وی ادامه داد: من گروه ضربت «یو اس‌اس جرالد آر. فورد» را به مدیترانه شرقی هدایت کردم. این گروه شامل ناو هواپیمابر یو اس‌اس جرالد آر. فورد، یو اس‌اس نورماندی، یو اس‌اس توماس هادنر، یو اس‌اس کارنی و یو اس‌اس روزولت می‌شود. من همچنین گام‌هایی در جهت تقویت گردان هوایی جنگنده‌های F-۳۵، F-۱۵، F-۱۶ و A-۱۰ در منطقه اتخاذ کردم.

آستین عنوان کرد: آمریکا در صورت لزوم برای تقویت بازدارندگی خود نیرو‌هایی را در سرتاسر جهان آماده دارد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: ایالات متحده به‌طور سریع تجهیزات و منابعی از جمله مهمات برای نیرو‌های دفاعی اسرائیل ارسال می‌کند. اولین کمک‌های امنیتی امروز ارسال خواهند شد و طی روز‌های آتی به اسرائیل می‌رسند.
وی در انتها با تاکید مجدد بر حمایت از رژیم صهیونیستی، گفت: من به همراه تیم خود ارتباطات نزدیکی با همتایان اسرائیلی خواهیم داشت تا اطمینان حاصل کنیم که آن‌ها هرچه که می‌خواهند برای محافظت از مردم خود در قبال این حملات در اختیار داشته باشند.

صبح روز شنبه (۱۵ مهر)، حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار دادند و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، از آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی» خبر داد.

عملیات طوفان الاقصی پس از آن آغاز شد که مسجدالاقصی طی روز‌های گذشته با یورش‌های گسترده‌ی شهرک‌نشینان تندروی صهیونیست مواجه شد.

در پی این حمله، تاکنون حدود ۶۰۰ صهیونیست کشته و بیش‌از ۲۰۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار