کمیته حقوق بشر مجلس از آمریکا و رژیم صهیونیستی شکایت می‌کند-راهبرد معاصر
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی مشخص شد پوتین در گفت‌وگو با مخبر: ایران از این روزهای سخت عبور خواهد کرد فرمانده کل سپاه: رئیسی ایستایی و استراحت را برای خود حرام می‌دانست افتتاحیه مجلس خبرگان فردا برگزار می‌شود ایرانیان عصر امروز به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی تجمع می‌کنند تشکیل کمیته‌های پنج‌گانه برای پیگیری امورات جاری کشور با دستور مخبر توضیحات سخنگوی دولت درباره اعلام عزای عمومی و برگزاری امتحانات دانش‌آموزان شناسایی هویت تمام شهدا/ نیازی به آزمایش دی‌ان‌اِی نیست کادر پروازی پرواز شهادت+تصاویر واکنش حسین شریعتمداری به شهادت آیت الله رئیسی سردار جلالی: آیت‌الله رئیسی هیچگاه فرصت خدمت به مردم را به عافیت پشت‌میز نشینی ترجیح نداد سرلشکر باقری شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت رئیس مجلس خبرگان رهبری: آیت الله رئیسی نمونه اتم و اکمل مدیران انقلابی و ولایی بود احمدی‌نژاد شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت رهبر انقلاب "مخبر" را به عنوان مدیر قوه مجریه منصوب کردند

کمیته حقوق بشر مجلس از آمریکا و رژیم صهیونیستی شکایت می‌کند

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس از پیگیری پرونده مقامات آمریکایی و صهیونیستی به خاطر جنایاتشان در غزه از طریق دیوان لاهه و ارائه مستندات این جنایات خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 23
کد خبر: ۲۰۹۹۱۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری‌ها برای شکایت از مقامات آمریکایی و صهیونیستی به خاطر جنایاتشان در غزه به قوه قضاییه در حال پیگیری است.

 

وی افزود: کمیته حقوق بشر مشورت‌هایی را با اساتید و صاحب‌نظران و کارشناسان در حوزه مسائل حقوق بین‌الملل درباره جنایات غزه برقرار کرده و موضوع جنایات صورت گرفته در غزه توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی از ابعاد حقوقی وقضایی قابل پیگیری است.

 

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس اظهار داشت: همچنین به وزارت امور خارجه پیشنهاد شد پیگیری‌ها برای تاسیس صندوق به منظور تامین منابع مالی و پیگیری‌های حقوقی مسئله غزه از طریق دیوان لاهه در سازمان کنفرانس اسلامی صورت گیرد.

 

الهیان خاطرنشان کرد: جنایات امروز غزه با حمایت‌های مستقیم آمریکا در حال انجام است و این مسئله باید از نظر حقوقی و از طریق نهادهای بین المللی همچون دیوان بین المللی دادگستری و دیوان بین المللی لاهه و سایر نهادهای حقوقی بین المللی مورد پیگیری قرار گیرد.

 

وی افزود: جنایات صورت گرفته در غزه که همچنان نیز ادامه دارد، یک نسل کشی است و به جرأت می‌توان گفت که نظیر این جنایات در تاریخ کمتر دیده شده است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان از پیگیری پرونده مقامات آمریکایی و صهیونیستی به خاطر جنایاتشان در غزه از طریق دیوان لاهه و ارائه مستندات این جنایات خبر داد و خواستار دستور فوری دادستان دیوان بین المللی کیفری برای توقف نسل کشی و جنایت جنگی در غزه شد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار