خروج ۳۸۶ تبعه آمریکایی از غزه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

خروج ۳۸۶ تبعه آمریکایی از غزه

یک مقام مصری به رسانه آمریکایی خبر داد، انتظار می‌رود که روز شنبه (امروز) حدود ۷۳۰ شهروند خارجی شامل اتباع آمریکا و انگلیس از غزه خارج شوند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 04
کد خبر: ۲۱۱۷۹۴

به گزارش راهبرد معاصر، با گذشت دو روز از بیانیه وزارت خارجه مصر درباره تدارک برای خروج حدود 7 هزار تبعه خارجی از غزه، خبرها از احتمال خروج حدود ۷۳۰ شهروند خارجی طی امروز حکایت دارد.

 

شبکه «سی‌ان‌ان» روز شنبه (امروز) در گزارش تازه خود درباره تحولات جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، خبری به نقل از یک منبع مصری درباره خروج اتباع خارجی از غزه منتشر کرد.

 

این مقام مصری که نامش فاش نشده، خبر داد که انتظار می‌رود روز شنبه (امروز) حدود ۷۳۰ تبعه خارجی از طریق گذرگاه رفح، غزه را ترک کنند.

 

این رسانه آمریکایی در گزارش خود افزود، منبع مصری اعلام کرد که قرار است ۵۵ شهروند مصر، ۳۸۶ تبعه آمریکایی، ۱۱۲ شهروند بریتانیایی، ۷۷ فرانسوی و ۱۵۱ شهروند آلمانی امروز غزه را ترک کنند.

 

انتشار این خبر در شرایطی صورت گرفته که روز پنجشنبه هفته گذشته، وزارت خارجه مصر از تحرکات این کشور به منظور خارج کردن حدود ۷ هزار نفر از اتباع خارجی از نوار غزه خبر داده بود.

 

در بیانیه وزارت امور خارجه مصر تاکید شده بود که این کشور از طریق گذرگاه رفح در حال آماده شدن برای تسهیل تخلیه نزدیک به ۷ هزار شهروند خارجی از بیش از ۶۰ کشور در غزه است.

 

به دنبتال حملات شدید رژیم صهیونیستی به فلسطینیان به ویژه ساکنان نوار در محاصره غزه،تحرکات کشورهای مختلف برای خارج کردن اتباع خود از غزه شدت گرفته است.

 

پیشتر، «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روز پنجشنبه در پاسخ به این سوال که آیا طرح‌های تخلیه در حال آماده‌سازی است، گفت که وزارت خارجه چین «اهمیت زیادی برای ایمنی اتباع چینی در آنجا قائل است و برای ارائه هرچه بیشتر کمک در تماس بوده است».

 

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود که این کشور با طرف‌های مختلف برای کمک کردن به روند خارج شدن در اسرع وقت اتباع چین از غزه، در حال هماهنگی است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده