لازمه یک ازدواج موفق چیست؟-راهبرد معاصر

لازمه یک ازدواج موفق چیست؟

از دیدگاه اسلام، هریک از زن و مرد ویژگی هایی دارند که از آن خودشان است و تفاوت های جنسی میان آن دو، ناشی از اصل آفرینش است. شرط سعادت هریک از آنها این است که هرکدام بر پایه ویژگی های خود حرکت کنند. جهان برای آنها به یک گونه نیست و طبیعت نیز ایشان را یکنواخت نخواسته است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 03
کد خبر: ۲۱۲۱۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ مقوله ازدواج موفق به ویژه در میان جوانان معتقد و مسلمان از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. ازدواج را می توان کلیدی ترین رخداد زندگی هر فرد قلمداد نمود. در این باره زهرا امام روانشناس و مشاور  گفت‌وگویی با باشگاه خبرنگاران جوان کرده که در آن درباره چگونگی احترام به همسر اظهار کرد: ازدواج امری مقدس به حساب می‌آید، برای داشتن یک زندگی پایدار، دانستن و داشتن یکسری مهارت‌ها الزامی است، چراکه اولین ستون زندگی مشترک احترام زوجین به یکدیگر است.

 

او با بیان اینکه برای احترام قائل شدن در زندگی مشترک دانستن چند راهکار الزامی است، افزود: خودتان و همسرتان را در یک تیم ببینید، به تفاوت‌های فردی یکدیگر توجه کنید، به صحبت‌های هم به صورت فعال گوش دهید، در زندگی مشترک هدف‌های مشترک داشته باشید، در مواقع ضروری با همسرتان همدلی کنید.

 

این روانشناس تأکید کرد: هنگامی که بحثی در میان زوجین پیش می‌آید، بهتر است در فضایی امن و به دور از تنش مشکل را حل کنند.

 

امام ادامه داد: همواره به خود احترام بگذارید. به خاطر داشته باشید کسی که به خود احترام نمی‌گذارد، نمی‌تواند به همسر خود نیز احترام بگذارد. هنگامی که در زندگی مشترک دچار خطایی می‌شوید، حتما به موقع عذرخواهی کنید و در مقابل خانواده‌های یکدیگر و سایر افراد حتما به یکدیگر احترام بگذارید.

 

او افزود: رازدار یکدیگر باشید، همواره در زندگی مشترک مسئولیت کار‌های خود را بپذیرید، حساسیت‌ها و خط قرمز‌های همسر خود را بشناسید و سعی کنید رو‌ی حساسیت‌ها و خط قرمز‌های یکدیگر نروید. خواسته‌های همسرتان را بشناسید و درصدد برآورده شدن آن‌ها باشید و در رفتار و کلام خود به همسرتان احترام بگذارید.


بر روی نقاط مشترک تمرکز کنید

 

برای پذیرش تفاوت های فردی یکدیگر بدانید که تمامی زن و شوهرهای دنیا، تعدادی اختلاف نظر و تعدادی نقطه مشترک دارند. یکی از عواملی که سبب ارتباط عاطفی قوی بین زوجین می‌شود، تفاهم‌ها و اشتراکات است. بهتر است به‌جای تمرکز بر روی نقاط اختلاف و یا تفاوت، وقت خود را بر روی تفاهم‌ها بگذارید. در این حالت می‌توانید رابطه‌ای پایدارتر و مناسب‌تر را با همسرتان ایجاد کنید و فعالیت‌های مشترکی را در حوزه تفاهم‌هایتان شکل دهید.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار