تیراندازی مرگبار این بار در «اوهایو» آمریکا-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

تیراندازی مرگبار این بار در «اوهایو» آمریکا

در پی تیراندازی دوشنبه شب در یک فروشگاه در ایالت اوهایو، چهار نفر زخمی شدند و در نهایت ضارب خودش را هم کشت.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 21
کد خبر: ۲۱۴۶۷۶

به گزارش راهبرد معاصر، به گفته پلیس، در پی تیراندازی دوشنبه شب (به وقت محلی) در یک فروشگاه در جنوب غربی ایالت اوهایو، چهار نفر زخمی شدند و در نهایت ضارب خودکشی کرد.

 

پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد مرد مسلح حوالی ساعت هشت و ۳۵ دقیقه دوشنبه شب وارد فروشگاه در «بیورکریک» Beavercreek شد و شروع به تیراندازی کرد. هیچ یک از ماموران حاضر در صحنه تیراندازی نکردند و فرد مسلح بر اثر شلیک گلوله به خود، جانش را از دست داد.

 

پلیس اعلام کرد هنوز درباره انگیزه عامل تیراندازی اطلاعاتی در دست ندارد و تحقیقات در مراحل اولیه است. بیورکریک شهری با ۴۶ هزار نفر جمعیت در شرق دیتون قرار دارد.

 

پیش‌تر و در سلسله تیراندازی‌هایی که در فاصله جمعه تا یکشنبه (پنجم تا هفتم آبان) در جشن‌های هالووین در شهرهای سراسر آمریکا به وقوع پیوست، به کشته شدن دستکم ۱۱ نفر و زخمی شدن بیش از ۷۰ تن دیگر انجامید. پیش از آن در یکی از مرگبار‌ترین تیراندازی‌های سال جاری در آمریکا، دستکم ۲۲ نفر در شهر لوئیستون ایالت مین کشته شدند.

 

اواخر شهریور آرشیو خشونت‌های مرتبط با سلاح اعلام کرد از آغاز سال میلادی جاری تا روز یکشنبه ۲۶ شهریور، شمار تیراندازی‌های کور در ایالات متحده از ۵۰۰ مورد فراتر رفت که نشان می‌دهد به طور میانگین روزانه دو تیراندازی کور در ایالات متحده صورت گرفته است.

 

طبق گزارش وبسایت آرشیو خشونت‌های مرتبط با سلاح، تیراندازی کور بعنوان رخدادی تعریف می‌شود که در آن چهار یا تعداد بیشتری از افراد مورد اصابت گلوله قرار گیرند و در آن زخمی شوند یا جان خود را از دست بدهند که البته عامل مسلح در بین زخمی‌ها و کشته‌شدگان محاسبه نمی‌شود.

 

مطالعاتی که در سالنامه پزشکی داخلی آمریکا در فوریه منتشر شد، نشان می‌دهد که مالکیت سلاح در سال‌های اخیر در آمریکا افزایش یافته، به طوریکه ۷.۵ میلیون بزرگسال آمریکایی بین ژانویه ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۱ مالکان جدید سلاح شدند. متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده حق حمل سلاح را تضمین می‌کند و حدود یک سوم از بزرگسالان آمریکایی می‌گویند که شخصاً مالک سلاح هستند.

 

با این حال، نظرسنجی اکتبر ۲۰۲۲ گالوپ نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها طرفدار کنترل حمل سلاح هستند و ۵۷ درصد از سخت‌تر شدن قوانین حمل سلاح استقبال می‌کنند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار