ورود ۱۰۰ کامیون کمک بشردوستانه جدید به غزه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ورود ۱۰۰ کامیون کمک بشردوستانه جدید به غزه

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که روز گذشته ۱۰۰ کامیون کمک بشردوستانه وارد غزه و شمال آن شده است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 27
کد خبر: ۲۱۵۵۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که روز گذشته ۱۰۰ کامیون کمک بشردوستانه شامل مواد غذایی، آب، شیر کودکان و لباس وارد غزه و شمال آن شده است.

 

همزمان، یک اسیر ساکن غزه در چارچوب مبادله اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی آزاد شد. «علاء ابو سنیمه»، کودک فلسطینی که شب گذشته آزاد شد، اولین اسیر ساکن غزه است که در چارچوب مبادله اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی آزاد می‌شود.

 

خبرنگار الجزیره تاکید کرد که نیروهای صلیب سرخ این کودک فلسطینی را در نوار غزه تحویل خانواده‌اش دادند.

 

پدر یکی از کودکان آزاد شده فلسطینی ساکن شهرک سلوان در قدس گفت: «دلاورمردان قسام کاری کردند که تنها در فیلم‌ها می‌توان دید.»

 

حمایت‌های مردم فلسطین از مقاومت فلسطین نیز همچنان ادامه دارد و یک مادر فلسطینی پس از در آغوش کشیدن فرزندش که پس از سال‌ها از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شده روبروی دوربین‌ها فریاد زد: «بالروح بالدم نفدیک یا حماس»

 

از سوی دیگر، به رغم برقراری آتش‌بس موقت در غزه که یکی از بندهای آن ممنوعیت پرواز هواپیماهای اسرائیلی در آسمان نوار غزه طی این ۴ روز بود، هواپیماهای اسرائیلی بار دیگری در اقدامی که نقض صریح این توافق محسوب می‌شود، در آسمان رفح و خان یونس در جنوب نوار غزه به پرواز درآمده‌اند.

 

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که در حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به تجمع فلسطینیان مقابل زندان اوفر در غرب رام الله برای استقبال از اسرای آزاده، ۲۱ نفر زخمی شدند.

 

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز تاکید کرد که تمدید آتش‌بس در غزه امکان پذیر است. «جان فاینمر»، مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه MSNBC تاکید کرد: «به اعتقاد ما، تمدید آتش‌بس موقت در غزه امکان پذیر است. تمدید آتش‌بس موقت در صورتی که حماس آماده آزادی دیگر گروگان‌ها باشد، ممکن است.»

 

همچنین جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که در تلاش می‌کند تا آتش‌بس موقت در غزه را تمدید کند.

 

در این بیانیه آمده است: «جنبش مقاومت اسلامی حماس در تلاش خواهد بود آتش‌بس موقت را پس از پایان مدت ۴ روزه همان‌طور که در این توافق ذکر شده، از طریق مذاکره جدی برای افزایش تعداد اسرای اسرائیلی که قرار است آزاد شوند، تمدید کند.»

 

پیش از این، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که ارتش این رژیم سومین گروه از اسیران نزد حماس را تحویل گرفته است.

 

گردان‌های قسام نیز اعلام کرد که در قالب توافق آتش‌بس موقت و تبادل اسیران ۱۳ اسیر صهیونیست، ۳ شهروند تایلندی و یک شهروند روسی را به صلیب سرخ تحویل داده است.

 

رسانه‌های عبری گزارش دادند که این مرحله از تحویل اسیران صهیونیست در نقطه‌ای مرزی میان غزه و اراضی اشغالی انجام شده و این بار مرز مصر محل تحویل اسیران نبوده است.

 

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز محل تحویل اسیران صهیونیست را شمال غزه عنوان کرد. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که اسیران صهیونیست در مسیر حرکت به سمت گذرگاهی در نزدیکی شهرک صهیونیستی «کیبوتس بئیری» هستند.

 

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که حال عمومی اسیران صهیونیست آزاد شده خوب است.

 

از سوی دیگر رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که در مقابل آزادی گروه سوم اسیران صهیونیست، ۳۹ کودک فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

 

همچنین بر اساس گزارش‌های ارسالی، ارتش رژیم صهیونیستی به سوی فلسطینیانی که اطراف زندان «عوفر» در اراضی اشغالی جهت استقبال از اسیران فلسطینی تجمع کرده‌اند، گاز اشک‌آور پرتاب کرده تا آن‌ها را متفرق کند./ مهر

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محدثه بیدآبادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
0
0
"بسمه تعالی"
"اللهم عجل لولیک الفرج"
"القدس لنا"
ما از مسلمانان فلسطین درس مقاومت و آزادگی گرفتیم؛ ان شا الله با اتحاد همه ی مسلمانان و آزاده های جهان قدس شریف آزاد و مردم فلسطین پیروز می شوند.
تحلیل های برگزیده