به گزارش راهبرد معاصر، مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران احمد احمدی صدر در خصوص خدمت رسانی آنلاین به افراد آسیب دیده گفت: در این سامانه اطلاعات تمامی مراجعه کنندکان به مددسراها ثبت می شود و نحوه ارائه خدمات به شکل برخط (آنلاین) قابل رصد است.
وی افزود: در حال حاضر تمامی 20 مددسرای شهر تهران از طریق این سامانه پذیرش مددجو دارند به این شکل که تمامی مددجویان در هنگام مراجعه باید مشخصاتشان در این سامانه هوشمند ثبت شود؛ که از اهداف طرح فوق، شفافیت در ارائه فعالیت های بهره بردار مددسرا، بررسی لحظه ای ظرفیت مددسراها و ثبت روند و میزان خدمات به مددجو است.
احمدی صدر ادامه داد: در این طرح طی یک بازه زمانی کوتاه مدت به تمامی مددکاران مددسراها آموزش ارائه شده و در حال حاضر تمامی زیر ساخت های طرح مددکار شهر در تمامی مددسراها فراهم بوده و اینکه اجرای طرح فوق توسط سازمان خدمات و مشارکتهای اجتماعی مورد استقبال اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز قرار گرفته، اهمیت بالای موضوع را نشان میدهد.
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در نظر داریم این خدمات برخط را توسعه دهیم؛ به طوری که گشت های حامی شهر نیز از این طریق خدمات شان را ارائه دهند.
وی گفت: یکی از ویژگی های این طرح این است که علل بی خانمان شدن افراد، وضعیت خانواده، تخصص و مهارت آنها مورد بررسی قرار می گیرد تا بستر بازگشت این افراد به خانواده و جامعه فراهم شود و از سوی دیگر فراهم شدن اشتغال و نوع خدمات مددکاران و....برای مددجویان صورت می گیرد.
احمدی صدر عنوان کرد:یکی دیگر از خدمات سامانه مددکار شهر مربوط به گمشدگان است به طوری که این سامانه کمک بسزایی در یافتن افراد گمشده خواهد داشت، به این شکل که اقوام گمشده با در دست داشتن عکس و مشخصات افراد مورد نظر در مراکز این سازمان اطلاعات را ثبت خواهند کرد تا استعلام لحظه ای از مددسراها صورت گیرد.
وی تصریح کرد: در صورتی که افراد گمشده در این مراکز حضور نداشته باشند؛ عکس ظاهری فرد گمشده در سامانه ثبت می شود تا در صورتی که این افراد به هریک از مراکز خدماتی مراجعه کنند به شکل لحظه ای به خانواده آنها اطلاع رسانی شود./ فارس