هواشناسی پیش بینی خود را اصلاح کرد-راهبرد معاصر

هواشناسی پیش بینی خود را اصلاح کرد

سخنگوی صنعت آب گفت : سازمان هواشناسی هفته گذشته یک اصلاحیه‌ای در مورد پیش‌بینی‌های قبلی خود ارائه کرد که بر اساس آن اعلام شد میزان بارش‌هایی که برای پاییز امسال به‌خصوص از ۱۵ آبان پیش‌بینی شده بود، محقق نشده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 05
کد خبر: ۲۱۶۹۵۰

به گزارش راهبرد معاصر، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب درباره وضعیت بارش‌ها در کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهر ماه 1402) تا کنون، اظهار داشت: سازمان هواشناسی هفته گذشته یک اصلاحیه‌ای در مورد پیش‌بینی‌های قبلی خود ارائه کرد که بر اساس آن اعلام شد میزان بارش‌هایی که برای پاییز امسال به‌خصوص از 15 آبان پیش‌بینی شده بود، محقق نشده است.

 

وی با بیان اینکه انتظار داشتیم بارش‌های پاییز نرمال و فرا نرمالی در کشور رخ دهد تا وضعیت منابع آب بهبود پیدا کند، محقق نشده است، ادامه داد: آمار بارندگی‌ها در حوضه‌های آبریز کشور نشان می‌دهد بارش‌ها کاهش یافته و پهنه گسترده‌ای از کشور با کاهش میزان بارش‌ها مواجه شده است.

 

مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آبی کشور با اعلام اینکه میزان بارش‌ها نسبت به نرمال 12 درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: این وضعیت در استان‌های مختلف متفاوت است.

 

قاسم‌زاده توضیح داد: در برخی استان‌ها مانند زنجان و اصفهان حتی بیش از 50 درصد، کاهش بارش داشتیم، اما در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، گلستان، خراسان شمالی بارش‌ها مناسب بوده است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار