تداوم درگیری‌ها در محور‌های جدید خان‌یونس-راهبرد معاصر

تداوم درگیری‌ها در محور‌های جدید خان‌یونس

درگیری‌های شدید میان مبارزان مقاومت فلسطین و نیرو‌های صهیونیستی در مناطق مختلف خان‌یونس در جنوب نوار غزه همچنان ادامه دارد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 11
کد خبر: ۲۱۷۹۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، درگیری‌های شدید میان مبارزان مقاومت فلسطین و نیرو‌های صهیونیستی در مناطق مختلف خان‌یونس در جنوب نوار غزه همچنان ادامه دارد و محور‌های درگیری جدیدی به‌ویژه در دو منطقه «المغراقه» و «جحرالدیک» به وجود آمده و رژیم اشغالگر ویرانی‌های گسترده‌ای در این مناطق به بار آورده است.

 

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز امروز نوشت: علیرغم بمباران شدید ساختمان‌های منطقه القراره در خان‌یونس، یکی از نیرو‌های حماس از یک تونل‌های داخل یک ساختمان بیرون آمد و یک بمب ضد نفر را کارگذاری و به هنگام عبور یک یگان پیاده نظام ارتش اسرائیل آن را منفجر کرد که به کشته شدن فوری دو نظامی منجر شد.

 

این خبر در حالی منتشر می‌شود که سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس در اظهاراتی تازه اعلام کرد که حال رزمندگان مقاومت خوب و صفوف آن‌ها منسجم و قوی است و هزاران نفر از آن‌ها منتظرند تا در جنگ نقش آفرینی کنند.

 

ابوعبیده افزود: رزمندگان ما توانسته اند نیرو‌های رژیم اشغالگر اسرائیل را در مناطق قدیم و جدید هدف قرار دهند.

 

وی اضافه کرد نیرو‌های مقاومت توانستند بیش از ۱۸۰ خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را در مناطق الشجاعیه، الزیتون، الشیخ رضوان و اردوگاه جبالیا، بیت لاهیا، شرق دیرالبلاح و شرق و شمال خان یونس در جنوب نوار غزه از بین ببرند.

 

ابوعبیده ادامه داد: رزمندگان القسام با راکت‌های «الیاسین»، نارنجک‌های شوکر و عملیات چریکی به نیرو‌های رژیم اشغالگر اسرائیل حمله کردند و علیه آن‌ها عملیات‌های ویژه‌ای را انجام دادند که این عملیات‌ها از ایجاد کمین تا مقابله با آن‌ها با اسلحله مسلسل و نارنجک‌های شخصی متفاوت بود. ضمن آنکه رزمندگان مقاومت فلسطین توانستند آن‌ها را در تله‌های از پیش طراحی شده به دام اندازند.

 

وی گفت: گردان‌های القسام توانست با گلوله‌های خمپاره و سامانه پرتاب موشک به نیرو‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی حمله کند و شهر‌های اشغالی را با ده‌ها موشک هدف قرار داد.

 

در همین حال، رسانه‌های صهیونیستی امروز اعلام کردند که براساس جدیدترین گزارش ارتش رژیم صهیونیستی، سه نظامی در درگیری‌های زمینی در نوار غزه و یک نفر نیز در تصادف یک خودروی نظامی کشته شده است.

 

ارتش رژیم صهیونیستی، سن نیرو‌های کشته شده خود را ۳۴ تا ۴۲ سال اعلام کرد.

 

براساس این گزارش، یک افسر عضو گردان ۸۱۱۱ نیز به شدت زخمی شده و حال وی وخیم است.

 

ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته نیز شمار نظامیان کشته شده در عملیات زمینی در نوار غزه را ۱۰۲ و شمار کشته‌های خود از ابتدای عملیات «طوفان الاقصی» را ۴۲۵ نفر اعلام کرده بود.

 

آمار و نام نظامیان کشته شده رژیم صهیونیستی براساس دستور العمل و پس از صدور اجازه ویژه منتشر می‌شود و نام‌های اعلامی، ملاک آمار واقعی کشته شده‌ها نیست.

 

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد طوفان الاقصی به طور قطره چکانی هر روز اسامی شماری از کشته‌های نظامی خود را اعلام می‌کند، به نظر می‌رسد این کار را به علت شمار بالای تلفات نظامیان خود و ترس از واکنش‌ها در سطح داخلی در سرزمین‌های اشغالی انجام می‌دهد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده