به گزارش راهبرد معاصر؛ متا، شرکت مادر فیسبوک، در ایتالیا به دلیل نقض ممنوعیت تبلیغات قمار جریمه شد.
سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ایتالیا در بیانیهای اعلام کرد متا در ارتباط با پروفایلها و حسابهای کاربری در فیسبوک و اینستاگرام و همچنین محتوایی که شرط بندی یا بازی با جوایز نقدی را تبلیغ میکند، ۵.۸۵ میلیون یورو (۶.۴۵ میلیون دلار) جریمه شده است. متا تاکنون در این زمینه اظهار نظری نکرده است.
سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ایتالیا اوایل دسامبر، به دلیل نقض این ممنوعیت جریمههایی را برای یوتیوب و توئیچ اعلام کرد. یوتیوب و توییچ به ترتیب ۲.۲۵ میلیون یورو و ۹۰۰ هزار یورو جریمه شدند.
متا بیش از ۹۸ درصد از درآمد خود را با تکیه بر تبلیغات دیجیتالی که با استفاده از دادههای شخصی هدف گذاری شده اند، بدست میآورد. این شرکت در حال رقابت با برنامه ویدئویی کوتاه تیک تاک برای توجه کاربران جوان است.
متا اکنون در ایرلند نیز به دلیل نظارت غیرقانونی بر شهروندان اتحادیه اروپا (از طریق اسکریپتهای ردیابی) با شکایت کیفری روبرو است.
دادستان ایالت نیومکزیکو هم اخیرا شکایتی را علیه متا به ثبت رسانده و در آن هشدار داده که شبکههای اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک به بستری برای پرورش مجرمان آزار جنسی تبدیل شده است. / رویترز